Business & Finance Κυριακή 6/02/2022, 15:47
BUSINESS & FINANCE

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Υπέρ των πολιτών η νέα σύμβαση για την Αττική Οδό

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Υπέρ των πολιτών η νέα σύμβαση για την Αττική Οδό

«Η νέα σύμβαση με την Αττική Οδό θα κατοχυρώνει το συμφέρον των πολιτών κι όχι των εργολάβων» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής σχετικά με την πρόσφατη κακοκαιρία και τόνισε ότι «οι ευθύνες του παραχωρησιούχου είναι προφανείς».

Σε συνέντευξή του στο Πρώτο Θέμα ο Κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι «το πιο σημαντικό είναι ότι επιτέλους και για πρώτη φορά, αυτές οι ευθύνες μπορούν να του αποδοθούν. Η σύμβαση της Αττικής Οδού του 1996 ήταν μια κλασική ‘‘σύμβαση αλά ΠΑΣΟΚ’’, δηλαδή κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του εργολάβου. Μας δέσμευε, χωρίς να είναι δική μας. Όμως η δική μας κυβέρνηση, το 2020, δημιούργησε το νομικό πλαίσιο για απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι.

»Θεσπίσαμε το άρθρο 65 του νόμου 4663, ώστε να μπει ένα τέλος στο φαινόμενο να δημιουργούνται προβλήματα στο οδικό δίκτυο και μετά να μην πληρώνει κανένας… Πρέπει, λοιπόν, να αποδοθούν ευθύνες. Πρέπει να επιβληθούν κυρώσεις. Και έτσι θα γίνει. Συγκροτήσαμε ήδη την Επιτροπή Διερεύνησης και σύντομα περιμένουμε το πόρισμά της. ‘‘Ναι στην ιδιωτική πρωτοβουλία’’, ‘‘ναι στη συνεργασία με ιδιώτες’’ αλλά υπό μια σαφή και αυστηρή προϋπόθεση: με εποπτικό -κι όχι διακοσμητικό-ρόλο του Κράτους με διαφανείς όρους, όρια, υποχρεώσεις και δικαιώματα».

Αναφορικά με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα έργα επεκτάσεων της Αττικής Οδού, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι: «Αυτό είναι κάτι για το οποίο εργαζόμαστε εντατικά. Όμως όλα αυτά τα έργα δεν είναι αποσπασματικά. Βλέποντας μπροστά μπορούμε να υποθέσουμε ότι σε λίγα χρόνια η Αθήνα θα έχει την ‘‘τύχη’’-ατυχία πολλών μεγάλων πόλεων του εξωτερικού: το κέντρο της θα είναι απροσπέλαστο. Γι’ αυτό λοιπόν επιχειρούμε από τώρα να συνθέσουμε ένα πλέγμα έργων, ‘‘τα έργα Αττικής’’, με τρείς πολύ σημαντικές παρεμβάσεις – επέκταση Λεωφόρου Κύμης, επέκταση Ραφήνας -Λαυρίου, επέκταση δυτικής περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς Ηλιούπολη – το οποίο θα υψώσει τείχος ασφαλείας για να μην ‘‘πνιγεί’’ η πρωτεύουσα από την κίνηση».

Διαβάστε επίσης:

Αττική Οδός: Έως και 2 δισ. ευρώ το τίμημα για την 25ετή παραχώρηση

Αττική Οδός: Τα εκχιονιστικά έβαζαν καύσιμα μόνο από ένα πρατήριο

Αττική οδός: Άνοιξε η πλατφόρμα για τις αποζημιώσεις – Οδηγίες

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News