Business & Finance Τρίτη 1/06/2021, 15:31
BUSINESS & FINANCE

Πώς «πουλάς» μία χώρα: Τα καλά, τα κακά και τα αδιάφορα τουριστικά σλόγκαν

Oι φετινές τουριστικές καμπάνιες έχουν κοστίσει πολλά εκατομμύρια δολάρια

Πώς «πουλάς» μία χώρα: Τα καλά, τα κακά και τα αδιάφορα τουριστικά σλόγκαν

Πώς μπορεί να ξεχωρίσει ένας τουριστικός προορισμός από όλους τους άλλους σε αυτό το καλοκαίρι του μεγάλου «ανοίγματος»; Πόλεις, πολιτείες και χώρες προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή των κουρασμένων από τις καραντίνες και τις απαγορεύσεις ταξιδιωτών, τονίζοντας την αίσθηση του «μαζί», της κανονικότητας και βέβαια την υπόσχεση της διασκέδασης.

Η σωτηρία αυτής της σεζόν είναι ζήτημα επιβίωσης για πολλές τουριστικές επιχειρήσεις ανά τον πλανήτη, για αυτό και οι φετινές τουριστικές καμπάνιες έχουν κοστίσει εκατομμύρια δολάρια. Οι υπεύθυνοι στοχεύουν σε ένα μήνυμα καλωσορίσματος, τόσο προς τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους. Κάποιες φορές το πετυχαίνουν, ενώ άλλες όχι και τόσο.

Στο Κονέκτικατ, όπου το 52% του πληθυσμού είναι πλήρως εμβολιασμένο, οι αρχές διάλεξαν το «Say Yes to Connecticut» («Πες ναι στο Κονέκτικατ») για το σλόγκαν αυτού του καλοκαιριού. «Έπειτα από ένα χρόνο όπου λέγαμε ‘όχι’ σε τόσο πολλούς ανθρώπους, τα στοιχεία μας δείχνουν ότι ο κόσμος είναι πραγματικά έτοιμος να πει ‘ναι’ στα ταξίδια», εξηγεί στους New York Times η Κριστίν Καστονγκέι, του γραφείου τουρισμού της πολιτείας.  Η καμπάνια κόστισε 1,2 εκατ. δολάρια. 

Η πολιτεία του Ιλινόι ποντάρει σε αυτούς που δεν  νιώθουν ακόμα έτοιμοι να μπουν σε αεροπλάνο, για αυτό και διαφημίζεται ως η «χώρα του road trip», σε μία τουριστικά καμπάνια που κοστίζει 6 εκατ. δολάρια και έχει ως κεντρικό σλόγκαν το «Time for Me to Drive» («Ώρα να οδηγήσω»). 

Φέτος θα είναι «το καλοκαίρι της Νέας Υόρκης», είπε ο δήμαρχος της αμερικανικής μεγαλούπολης Μπιλ ντε Μπάζιο, όταν ανακοίνωσε το πλήρες άνοιγμα της πόλης την 1η Ιουλίου. 

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Καν ανακοίνωσε ότι η πόλη θα πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη καμπάνια  όλων των εποχών, ύψους 6 εκατ. λιρών, με σλόγκαν «Let’s Do London». 

Βέβαια, δεν συμφωνούν όλοι με την αισθητική της καμπάνιας. Το έργο τέχνης του Ντέιβιντ Χόκνεϊ στον σταθμό Piccadilly Circus του μετρό, που εντάσσεται στην ευρύτερη καμπάνια για την προώθηση του Λονδίνου, τρολάρεται ανελέητα στα social media, με τους περισσότερους να επισημαίνουν ότι μοιάζει με τη ζωγραφιά ενός νηπίου. 

Η Ελβετία επιστράτευσε μια από τις πιο αναγνωρίσιμες προσωπικότητές της, τον Ρότζερ Φέντερερ, για να διαφημίσει τη χώρα. Το βίντεο στο οποίο ο τενίστας πρωταγωνιστεί μαζί με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ανοίγει με τη φράση: «Όταν χρειάζεσαι διακοπές χωρίς δράμα, χρειάζεσαι την Ελβετία».

Στο βίντεο, ο Φέντερερ μιλά στο τηλέφωνο με τον Νεοϋορκέζο Ντε Νίρο, προσπαθώντας να τον πείσει για τις αρετές της Ελβετίας. «Η Ελβετία είναι απλά υπερβολικά τέλεια», του απαντά εκείνος, συνοδεία μίας ακατάλληλης λέξης, αφότου του έχει εξηγήσει ότι ο ίδιος χρειάζεται τη σύγκρουση και το δράμα.

Όσο για το πώς βλέπουν οι ξένοι το ελληνικό σλόγκαν «All You Want is Greece» («Το μόνο που θέλεις είναι η Ελλάδα»); «Ίσως όχι ‘το μόνο’, αν και είναι δύσκολο, ακόμα και για τους πιο ιδιόρρυθμους κατοίκους των πόλεων, να βρουν κάτι άσχημο να πουν για τη Μεσόγειο», γράφουν οι New York Times.

moneyreview.gr με πληροφορίες από New York Times 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News