BUSINESS & FINANCE

Aegean: Πράσινο φως για την ΑΜΚ €60 εκατ. – Η επόμενη μέρα

Φωτ. ΑΠΕ - ΜΠΕ

Αντιμέτωπη με τη σοβαρότερη κρίση που είχε ποτέ να αντιμετωπίσει ο κλάδος των αερομεταφορών εν καιρώ ειρήνης, βρέθηκε λόγω της πανδημίας η Aegean, όπως ανέφεραν ο πρόεδρος της αεροπορικής Ευτύχης Βασιλάκης και ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης, κατά τη σημερινή έκτακτη γενική συνέλευση που ενέκρινε την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) ύψους 60 εκατ. ευρώ της εισηγμένης.

Η ΑΜΚ αποτελεί προϋπόθεση για τη στήριξη της εταιρείας από το κράτος με κεφάλαια 120 εκατ. ευρώ, με τους ακριβείς όρους (χρονοδιάγραμμα κτλ.) της διαδικασίας να αναμένεται ότι θα προσδιοριστούν μέσα στο επόμενο δίμηνο.

“Η εταιρεία άντεξε χωρίς στήριξη για ένα χρόνο”

Πρόκειται για την πιο δύσκολη περίοδο που έχει περάσει η εταιρεία μας ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.

«Είναι προφανές ότι έχουν συμβάλει στην αντιμετώπιση της κρίσης μέχρι σήμερα οι εργαζόμενοι και τα στελέχη της εταιρείας με μία πολύ μεγάλη προσπάθεια που έχουν κάνει για να προσαρμοστούν στις συνθήκες αυτές, την λειτουργία και τα οικονομικά δεδομένα. Σε αυτούς προσβλέπουμε για να ξεκινήσουμε πιο παραγωγικά μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες. Επίσης, έχουμε λάβει τη συνδρομή και τη στήριξη των τραπεζών που συνεργαζόμαστε χρόνια.

Είμαστε για πρώτη φορά μπροστά σε μία σημαντική στήριξη από το ελληνικό κράτος, που έχει στηρίξει εργαζομένους και επιχειρήσεις οριζόντια. Αλλά στη δική μας περίπτωση, λόγω των επιπτώσεων και του βάρους της πανδημίας, κάνει κάτι ειδικό, όπως έχει συμβεί σε πολλά κράτη της Ευρώπης” σημείωσε.

Απευθυνόμενος στους μετόχους, ο κ. Βασιλάκης είπε ότι το γεγονός πως μέχρι σήμερα, ένα χρόνο από την αρχή της πανδημίας, “η εταιρεία έχει αντέξει χωρίς ειδική στήριξη από το Δημόσιο, είναι κάτι για το οποίο πρέπει να είστε περήφανοι.”

“Η εταιρεία άντεξε ένα χρόνο με τα οριζόντια μέτρα διότι είχε τα ταμειακά αποθέματα, την κερδοφορία, την αρχική βάση κεφαλαίων, το χαμηλό δανεισμό προκειμένου να φτάσει μέχρις εδώ χωρίς να λάβει ειδική ενίσχυση. Τεράστιες εταιρείες στην Ευρώπη, και όχι μόνο, χρειάστηκε να λάβουν ενίσχυση από τον Απρίλιο μέχρι τον Αύγουστο της περσινής χρονιάς. Το γεγονός ότι σε μία χώρα σαν την Ελλάδα υπάρχει μία εταιρεία που μπορεί να αντέξει ένα χρόνο, με τα οριζόντια μέτρα χωρίς ειδική στήριξη, από μόνο του πρέπει να σημαίνει κάτι, όχι μόνο για το παρελθόν αλλά και για τη δυνατότητα ανάκαμψης στο μέλλον» σημείωσε ο πρόεδρος της Aegean.

Και πρόσθεσε: «για άλλη μία φορά, όλοι μας κάνουμε μία κοινή προσπάθεια όπου βάζουν κεφάλαια εκ νέου οι μέτοχοι. Και βάζουν πλάτη από δημιουργικότητα, αντοχή και προσπάθεια, οι άνθρωποι, οι εργαζόμενοι τα στελέχη της εταιρείας. Η εταιρεία συνέβαλε (σημ.: στην ελληνική οικονομία) με 300 εκατ. ευρώ σε φόρους και υποδομές το 2019 και με 2,8 δισ. ευρώ τα τελευταία 10 χρόνια.

Το Δημόσιο κάνει μία επένδυση στην αποδοτικότητα και την λειτουργία του τουρισμού και της οικονομίας. Ευχαριστούμε το κράτος για τη βοήθεια, αλλά είμαστε περήφανοι για το πόσο αντέξαμε χωρίς αυτή και για το πόσο μικρή είναι σε σχέση με άλλα κράτη. Είμαστε ευγνώμονες που το κράτος είναι δίπλα μας, αλλά νομίζω ότι και η Ελλάδα είναι τυχερή που έχει μία εταιρεία που μπορεί να συμβάλει τόσο συχνά (σημ.: στην οικονομία) και να μπορεί να αντέχει με μία λογική στήριξη στην οποία καλούνται, για μία ακόμη φορά, να βάλουν χρήματα οι μέτοχοι. Οι μέτοχοι που εκπροσωπούν άνω του 60% του μετοχικού κεφαλαίου, έχουν δηλώσει τη διάθεσή τους, η οποία θα γίνει πραγματική δέσμευση μετά την οριστικοποίηση των όρων της αύξησης» ανέφερε.

Δ.Γερογιάννης: Πρωτόγνωρη η κρίση

Ο Ceo της αεροπορικής σημείωσε ότι στα ελληνικά αεροδρόμια, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, η επιβατική κίνηση σημείωσε μία άνευ προηγουμένου μείωση κατά περισσότερο του 80% μεταξύ Απρίλιου -Δεκέμβριου του 2020. Η πτώση στο δεύτερο, τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους ανήλθε σε 92%, 62% και 77%, αντίστοιχα.

«Η αρχή του 2020 μας βρήκε μετά από επτά χρονιά συνεχούς κερδοφόρας ανάπτυξη δικτύου και των υπηρεσιών μας σε ιδιαίτερα ισχυρή θέση. Με 15 εκατ. επιβάτες το 2019 σε 44 χώρες και 155 προορισμούς από την Αθηνά αλλά και τις σημαντικές περιφερειακές μας βάσεις. Μεγέθη κατά 70% αυξημένα από την ημερομηνία εξαγοράς της Οlympic Air το 2013. Με 9,5 εκατ. επιβάτες εξωτερικού και εξαιρετική συμβολή στον τουρισμό μας. Με εξαιρετικά υψηλά ταμειακά διαθέσιμα στο 40% του ετήσιου κύκλου εργασιών μας αλλά και σχεδόν μηδενικό καθαρό δανεισμό. Και φυσικά στην αφετηρία μια εξαιρετικά σημαντικής επένδυσης σε νέο στόλο με 46 συνολικά αεροσκάφη Airbus A320/321 neo, τόσο για την ανταγωνιστικότητά, την εξέλιξη των υπηρεσιών όσο και για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μας. Ακόμα και τους πρώτους δύο μήνες του 2020, δηλαδή λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, καταγράφαμε 10% αύξηση της επιβατικής κίνησης και 15% αύξηση των εσόδων» ανέφερε ο κ. Γερογιάννης.

Ωστόσο, όπως είπε, τα αποτελέσματα της πρωτόγνωρης πανδημίας και των αναγκαστικών περιορισμών μετακίνησης που επιβλήθηκαν από τα κράτη, ήταν άμεσα και ασύλληπτα ισχυρά σε καταστροφική ισχύ.

«Έγιναν φυσικά προσπάθειες προσαρμογής σε όλα τα επίπεδα της δραστηριότητας. Ενοποιήσαμε την λειτουργία των κεντρικών μας από δυο σημεία σε ένα για να είμαστε ακόμη πιο γρήγοροι και αποτελεσματικοί στην διαχείριση της κρίσης αλλά και για να μειώσουμε το κόστος. Δημιουργήσαμε σύστημα άμεσης και δυναμικής διαχείρισης του δικτύου σε μεταβαλλόμενες συνθήκες. Συνεργαστήκαμε με τις ελληνικές και διεθνείς αρχές για την διαμόρφωση των απαραίτητων διαδικασιών για την καλύτερη προστασία των επιβατών και του προσωπικού μας από τις συνθήκες τις πανδημίας. Αναδιαπραγματευτήκαμε με τους κύριους προμηθευτές μας σε υπηρεσίες και προϊόντα για να μειώσουμε το κόστος μας αλλά και για να δημιουργήσουμε ευελιξία και προσαρμοστικότητα σε μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Διατηρήσαμε ακέραιη την παραγγελία για τα 46 Airbus, παραλαμβάνοντας μάλιστα τα πρώτα 8 αεροσκάφη στην πιο δύσκολη συγκύρια, αλλά επεκτείνοντας παράλληλα τις υπόλοιπες παράλαβες σε περισσότερα έτη (άλλα δυο χρονιά έως και το 2026) για να διαχειριστούμε την συγκυρία. Κινηθήκαμε γρηγορά και αποτελεσματικά και με την εμπιστοσύνη του τραπεζικού συστήματος για την περαιτέρω θωράκιση του ταμειακού μας αποθέματος. Αξιοποιήσαμε τα οριζόντια μετρά της πολιτείας για τους εργαζομένους και τις επιχειρήσεις και παράλληλα διατηρήσαμε ακέραιο τον κύριο παραγωγικό πυρήνα των ανθρώπων μας που είναι απαραίτητοι για την επανάκαμψη της δραστηριότητας μας” ανέφερε. 

Σημείωσε ακόμη ότι οι ζημίες προ φορών του 2020 θα διαμορφωθούν περίπου στα 300 εκατ. ευρώ ή 230 εκατ. μετά από φόρους, ενώ η απώλεια κύκλου εργασιών για το ίδιο έτος προσεγγίζει τα 900 εκατ. ευρώ.

«Είναι αλήθεια ότι τέτοια μεγέθη και μάλιστα πολλαπλάσια στις κυρίες ευρωπαϊκές εταιρείες υπάρχουν κατά κύριο λόγο στον κλάδο αερομεταφορών και αυτός είναι και ο λόγος που έχουν γίνει εξαιρετικά μεγάλες παρεμβάσεις στήριξης από τα κράτη που μόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν φτάσει τα 35 δισ. ευρώ, ενώ στις ΗΠΑ έχουν πλέον ξεπεράσει τα 70 δισ. δολάρια” τόνισε.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News