Business & Finance Τρίτη 23/04/2024, 22:00
BUSINESS & FINANCE

Kering: Προειδοποίηση για τα κέρδη της λόγω χαμηλής ζήτησης στην Κίνα

Kering: Προειδοποίηση για τα κέρδη της λόγω χαμηλής ζήτησης στην Κίνα

H Kering προειδοποίησε ότι τα κέρδη της θα συρρικνωθούν στο πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς η κρίση στη Gucci, το βασικό της brand, βαθαίνει. 

Τα λειτουργικά έσοδα θα υποχωρήσουν μεταξύ 40% και 45% στο πρώτο εξάμηνο, σύμφωνα με την Kering. Αυτό συμβαίνει αφότου οι πωλήσεις της Gucci μειώθηκαν 18% στο πρώτο τρίμηνο εν μέσω της εξασθενημένης ζήτησης στην Κίνα. 

Η Kering αγωνίζεται να αναζωογονήσει το brand Gucci, το οποίο εκπροσωπεί περισσότερο από τα δύο-τρίτα των λειτουργικών κερδών της. Η εταιρεία πολυτελών ειδών προσέλαβε πέρυσι νέο δημιουργικό διευθυντή για τη Gucci, τον Σαμπάτο ντε Νάρνο, του οποίου τα σχέδια άρχισαν να προβάλονται στα καταστήματα τον Φεβρουάριο. Η Kering έχει ήδη προειδοποιήσει ότι η διαδικασία ανάκαμψης θα χρειαστεί χρόνο για να αποδώσει καρπούς καθώς η αγορά πολυτελών ειδών επιβραδύνεται. 

«Η αγορά της Κίνας έχει αυτή τη στιγμή χωριστεί σε δύο πόλους, από τη μία είναι η ακόρεστη όρεξη των καταναλωτών που μπορούν να ξοδεύουν και από την άλλη είναι η μερίδα όσων αναζητούν πιο προσιτά προϊόντα», αναφέρει η οικονομική διευθύντρια του ομίλου, Αρμέλ Πούλου.

Oι καταναλωτές στην Κίνα βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε στάση αναμονής. Μέχρι στιγμής, τα νέα σχέδια έχουν τύχει ιδιαίτερα θερμής υποδομής, όπως αναφέρει η οικονομική διευθύντρια. Η Kering φιλοδοξεί ότι όλα τα προϊόντα της Kering έως το τρίτο τρίμηνο θα προέρχονται από τις νέες κολεξιόν του Ντε Σάρνο. 

Την ίδια στιγμή, η Gucci εργάζεται πάνω στις νέες τσάντες, που είναι μία ιδιαίτερα σημαντική κατηγορία. Σχεδιάζει να επιταχύνει τις νέες συλλογές της φέτος, όπως ανέφερε η Πούλου. 

Η εταιρεία εξακολουθεί πάντως να υπολείπεται έναντι της LVMH, του ανταγωνιστή της στη Γαλλία και ιδιοκτήτη 75 πολυτελών brands, συμπεριλαμβανομένων των Christian Dior και Tiffany & Co. Η LVMH παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 3% στο πρώτο τρίμηνο. Η Hermes, η οποία έχει αντιμετωπίσει την επιβράδυνση στην αγορά πολυτελών ειδών καλύτερα από τους ανταγωνιστές της, θα ανακοινώσει τα στοιχεία για τις πωλήσεις της την Πέμπτη. 

«Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα brands θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερες δυσκολίες στο σημερινό περιβάλλον της εξασθενημένης ζήτησης, καθώς οι καταναλωτές επικεντρώνουν τις δαπάνες τους στα άκρως απαραίτητα. Ωστόσο, το μέγεθος της επιβράδυνσης του ρυθμού αύξησης των κερδών εκπλήσσει», αναφέρει ο Λούκα Σόλτσα, αναλυτής της Sanford C. Bernstein. 

Oι πωλήσεις της Kering μειώθηκαν 10% στο πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, σύμφωνα με την προειδοποίηση που είχε απευθύνει το Μάρτιο. Ο Yves Saint Laurent, η δεύτερη μεγαλύτερη μάρκα της, παρουσίασε αντίστοιχα μειωμένες πωλήσεις κατά 6%. 

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News