Business & Finance Πέμπτη 4/04/2024, 10:22
BUSINESS & FINANCE

H Google σκέφτεται για πρώτη φορά να βάλει συνδρομή στην αναζήτηση – Το σχέδιο

H Google σκέφτεται για πρώτη φορά να βάλει συνδρομή στην αναζήτηση – Το σχέδιο

Εάν τα σενάρια βγουν αληθινά, θα είναι η πρώτη φορά που η Google, η μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιείται από περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, θα χρεώνει για οποιοδήποτε περιεχόμενό της.

Ειδικότερα, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η εταιρεία που ανήκει στην Alphabet φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο χρέωσης για premium περιεχόμενο που παράγεται από Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Όπως λέγεται η Google αναθεωρεί το επιχειρηματικό της μοντέλο και εξετάζει το ενδεχόμενο να βάλει ορισμένα από τα βασικά της προϊόντα πίσω από ένα paywall.

Η Google δήλωσε ότι δεν έχει κάτι να ανακοινώσει «αυτή τη στιγμή», όταν της ζητήθηκε σχόλιο από το BBC.

Σύμφωνα με τους Financial Times (FT), η εταιρεία συζητά για το αν θα προσθέσει ορισμένες λειτουργίες αναζήτησης με Τεχνητή Νοημοσύνη στις premium συνδρομητικές υπηρεσίες της, οι οποίες προσφέρουν ήδη πρόσβαση στη νέα βοηθό Τεχνητής Νοημοσύνης που ονομάζεται Gemini, την εκδοχή της Google για το viral chatbot ChatGPT.

Τα στελέχη φέρονται να μην έχουν λάβει ακόμη απόφαση για το πότε ή αν θα προχωρήσουν στην τεχνολογία, αλλά οι FT δήλωσαν ότι οι μηχανικοί αναπτύσσουν την τεχνογνωσία που απαιτείται για την ανάπτυξη της υπηρεσίας αυτής.

Η παραδοσιακή μηχανή αναζήτησης της Google θα παραμείνει δωρεάν, αλλά θα συνεχίσει να εμφανίζεται με διαφημίσεις, ανέφεραν οι FT.

Σύμφωνα με την παγκόσμια εταιρεία ερευνών αγοράς Statista, η Google κυριαρχεί στην αγορά των μηχανών αναζήτησης για υπολογιστές από το 2015 με ένα σταθερό ποσοστό άνω του 80% των χρηστών του διαδικτύου. Διάφοροι ιστότοποι αναφέρουν ότι έχει περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο καθημερινούς χρήστες. H πλειονότητα των εσόδων της Google προέρχεται από τη διαφήμιση.

Η μητρική της εταιρεία, η Alphabet, είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαδικτύου παγκοσμίως με αποτίμηση το 2023 ύψους 1,6 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την Statista, αλλά έχει διαφοροποιηθεί και προσφέρει πλέον αλληλογραφία, εργαλεία παραγωγικότητας, επιχειρηματικά προϊόντα και κινητές συσκευές, μεταξύ άλλων εγχειρημάτων, και το 2023 είχε έσοδα περίπου 305 δολάρια. 6 δισ. ευρώ.

Η Google δήλωσε ότι «δεν εργάζεται ούτε εξετάζει μια εμπειρία αναζήτησης χωρίς διαφημίσεις». «Όπως έχουμε κάνει πολλές φορές στο παρελθόν, θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε νέες premium δυνατότητες και υπηρεσίες για να ενισχύσουμε τις συνδρομητικές προσφορές μας σε όλη την Google», δήλωσε ο γίγαντας της αναζήτησης, τονίζοντας «δεν έχουμε κάτι να ανακοινώσουμε αυτή τη στιγμή».

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News