Business & Finance Τρίτη 2/01/2024, 13:22
BUSINESS & FINANCE

Ηλεκτροκίνηση: «Εκρηξη» ανταγωνισμού από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Ηλεκτροκίνηση: «Εκρηξη» ανταγωνισμού από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα ωθει πλήθος εταιρειών να κατακλύσει την αγορά με νέα μοντέλα.

Εξάλλου, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD βρίσκεται σε τροχιά να ξεπεράσει την παραγωγή της Tesla για δεύτερη συνεχή χρονιά, καθώς όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα παρήγαγε περισσότερα από 3 εκατομμύρια οχήματα νέας τεχνολογίας.

Συγκεκριμένα, η BYD πούλησε 3,02 εκατ. οχήματα το 2023, αριθμός που υπολείπεται των εκτιμήσεων της CLSA για 3,05 εκατ. οχήματα. Εξ αυτών τα 1,6 εκατομμύρια ήταν επιβατικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία και 1,4 εκατομμύρια ήταν υβριδικά. Η εταιρεία σταμάτησε να παράγει αμιγώς βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τον Μάρτιο του 2022.

Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός

Παράλληλα, η κινεζική εταιρεία κατασκευής smartphone Xiaomi παρουσίασε λεπτομερώς την περασμένη εβδομάδα τα σχέδιά της να λανσάρει ένα ηλεκτρικό όχημα για να ανταγωνιστεί την Porsche και την Tesla.

Η Li Auto, της οποίας οι μηνιαίες παραδόσεις έχουν εκτοξευθεί σε επίπεδα ρεκόρ, πρόκειται να λανσάρει το πρώτο όχημά της που λειτουργεί αμιγώς με μπαταρία, το MEGA, την 1η Μαρτίου και να αρχίσει τις παραδόσεις αργότερα τον ίδιο μήνα, όπως ανακοίνωσε την Κυριακή. Η νεοσύστατη επιχείρηση έχει μέχρι στιγμής σημειώσει επιτυχία με αυτοκίνητα που διαθέτουν δεξαμενή καυσίμου για τη φόρτιση της μπαταρίας και την επέκταση της αυτονομίας οδήγησης. Η Li Auto δήλωσε ότι παρέδωσε περισσότερα από 50.000 αυτοκίνητα τον Δεκέμβριο και συνολικά 376.030 αυτοκίνητα το 2023, καταγράφοντας αύξηση 182% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Την ίδια ώρα, η Xpeng λάνσαρε τη Δευτέρα το MPV X9, με τις παραδόσεις να ξεκινούν άμεσα. Η κινεζική εταιρεία ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανακοίνωσε ότι οι συνολικές παραδόσεις αυτοκινήτων σημείωσαν ετήσια αύξηση 17% και ανήλθαν σε 141.601 το 2023, ενώ τον Δεκέμβριο παραδόθηκε ο αριθμός ρεκόρ των 20.115 οχημάτων.

Η μάρκα νέων ενεργειακών οχημάτων Aito της Huawei δήλωσε τη Δευτέρα ότι οι παραγγελίες για το SUV M9 ξεπέρασαν τις 30.000 μέσα σε επτά ημέρες από την κυκλοφορία του. Οι μαζικές παραδόσεις του M9 πρόκειται να ξεκινήσουν στα τέλη Φεβρουαρίου. Η Aito παρέδωσε 94.380 αυτοκίνητα το 2023, εκ των οποίων 24.468 μόνο τον Δεκέμβριο. 

Η Zeekr, που υποστηρίζεται από την Geely, γνωστοποίησε τη Δευτέρα ότι ξεκίνησε τις παραδόσεις του τελευταίου της μοντέλου, του ηλεκτρικού σεντάν 007. Η Zeekr δήλωσε ότι οι συνολικές παραδόσεις της αυξήθηκαν κατά 65% το 2023 σε 118.685. Οι παραδόσεις της εξακολουθούν να υπολείπονται αυτών της Nio, η οποία δήλωσε ότι παρέδωσε 160.038 αυτοκίνητα το 2023, αυξημένα κατά σχεδόν 31% σε ετήσια βάση. Η εταιρεία παρέδωσε μόλις πάνω από 18.000 αυτοκίνητα τον Δεκέμβριο. Μεταξύ των πολλών άλλων εμπορικών σημάτων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα, η Nezha ανέφερε παραδόσεις 127.496 αυτοκινήτων το 2023.

Η Aion, η οποία ανήκει στην κρατική GAC Motor, ανακοίνωσε ότι πούλησε περισσότερα από 480.000 αυτοκίνητα το 2023, αυξημένα κατά 77% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Υπερπόντια επέκταση

Πολλοί «παίκτες» της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μεταξύ των οποίων η Nio και BYD, επεκτείνονται σε αγορές εκτός Κίνας, κυρίως στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις της BYD στο εξωτερικό το 2023 ξεπέρασαν τις 242.000 επιβατικά οχήματα νέας τεχνολογίας, σύμφωνα με υπολογισμούς του CNBC.

Ο κινεζικός γίγαντας την ηλεκτρονίκησης ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο σχέδια για την κατασκευή ενός νέου κέντρου παραγωγής στην Ουγγαρία. Η εταιρεία δήλωσε ότι πωλεί σήμερα πέντε μοντέλα στην Ευρώπη και σχεδιάζει να λανσάρει άλλα τρία για την περιοχή τους επόμενους 12 μήνες.

«Ενώ η αγορά της Κίνας είναι από τις πρωτοπόρους που εισέρχονται στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων, πιστεύουμε ότι η μετακίνηση στο εξωτερικό (κατασκευή εργοστασίων στην υπερπόντια αγορά και όχι μόνο αποστολή οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα) είναι ο μόνος τρόπος για τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας να επιβληθούν στην παγκόσμια αγορά μακροπρόθεσμα» ανέφερε ο αναλυτής της Nomura China Joel Ying.

«Δεδομένου ότι η εταιρεία διαθέτει ήδη ένα εργοστάσιο λεωφορείων στην Ουγγαρία, πιστεύουμε ότι η απόφαση να κατασκευάσει το πρώτο εργοστάσιο φωτοβολταϊκών της ΕΕ στην Ουγγαρία θα βοηθήσει την BYD να ελαχιστοποιήσει τους πιθανούς κινδύνους στην υπερπόντια αγορά», αναφέρεται στην έκθεση.

Η BYD ανακοίνωσε ότι πούλησε 36.095 επιβατικά οχήματα νέας ενέργειας στο εξωτερικό τον Δεκέμβριο, αριθμός υπερτριπλάσιος από τον αντίστοιχο του προηγούμενου έτους.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Διαβάστε επίσης:

H Xiaomi φτιάχνει ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Τα «βάζει» με Tesla και Porsche

EIU: «Γκάζι» στην πράσινη μετάβαση το 2024 – Ποια προβλήματα θα αντιμετωπίσει η Ευρώπη

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News