Start Ups Τετάρτη 15/05/2024, 10:22 ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΗ
START UPS

Fund επενδύει 16 εκατ. στην ελληνική startup Harbor Lab

Fund επενδύει 16 εκατ. στην ελληνική startup Harbor Lab

«Ο ιδρυτής, οι ευκαιρίες που έχει η συγκεκριµένη αγορά, η ικανότητα ενός πραγµατικά δυνατού προϊόντος να επιλύσει ένα παγκόσµιο πρόβληµα, το πολύτιµο dataset, καθώς και οι αλγόριθµοι που έχει αναπτύξει η Harbor Lab». Mε αυτά τα λόγια ο Mπεν Μπλιουµ, εταίρος στο Atomico –fund που διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 4,5 δισ. δολ.– αριθµεί στην «Κ» τους λόγους που ένα από τα µεγαλύτερα ευρωπαϊκά venture capital funds επενδύουν στην ελληνική startup Harbor Lab, εταιρεία που επιχειρεί να ψηφιοποιήσει τη ναυτιλιακή βιοµηχανία. «Είναι η πρώτη µας επένδυση στην Ελλάδα. Για εµάς, εξαιρετικές εταιρείες µπορούν να δηµιουργηθούν σε οποιοδήποτε σηµείο της Ευρώπης», επισηµαίνει. Η Atomico έχει επενδύσει σε πάνω από 100 εταιρείες παγκοσµίως, ανάµεσά τους η σουηδική fintech Klarna, η φινλανδική εταιρεία gaming, Supercell κ.ά.

Οπως αποκαλύπτει στην «Κ», η ελληνική Harbor Lab, δηµιούργηµα του Αντώνη Μαλαξιανάκη, µε έδρα την Αθήνα, αντλεί 16 εκατ. δολάρια από την Atomico, που ηγείται του γύρου χρηµατοδότησης Series A. Σ’ αυτόν τον γύρο χρηµατοδότησης συµµετέχουν επίσης υφιστάµενοι επενδυτές. Aνάµεσά τους το Notion Capital, το ελληνικό Venture Friends, το Speed Invest, έτερο ευρωπαϊκό venture capital µε κεφάλαια άνω του 1 δισ. ευρώ κ.ά. Παράλληλα, ψήφο εµπιστοσύνης στην ελληνική εταιρεία δίνουν και νέοι επενδυτές, όπως το Endeavor Catalyst και το επενδυτικό κεφάλαιο TMV. Από το 2020, έτος ίδρυσης της Harbor Lab, η ελληνική startup έχει αντλήσει συνολικά 22,5 εκατ. δολ. Η εταιρεία έχει αναπτύξει πλατφόρµα για την ψηφιακή διαχείριση των λιµενικών εξόδων – τα έξοδα δηλαδή που πραγµατοποιεί ο πράκτορας για λογαριασµό των operators της ναυτιλιακής εταιρείας, όσο το πλοίο βρίσκεται στο λιµάνι, όπως τέλη ελλιµενισµού, τέλη ρυµούλκησης κ.ά. Τα έξοδα αυτά αποτελούν ουσιαστικά τη δεύτερη µεγαλύτερη δαπάνη για τις ναυτιλιακές εταιρείες µετά την παροχή καυσίµων για χρήση από τα πλοία (bunkering), µε το κόστος τους να αγγίζει περίπου τα 2,2 εκατ. δολ. ανά πλοίο ετησίως. Αυτό µπορεί να αυξήσει τα κόστη λειτουργίας, ενώ µπορεί να υπάρξουν συχνά καθυστερήσεις στις πληρωµές αυτών των εξόδων. Αυτό επιδεινώνεται ακόµη περισσότερο, εάν ληφθούν υπόψη οι νέοι περιβαλλοντικοί νόµοι, καθώς και οι αυξανόµενες γεωπολιτικές εντάσεις, παράγοντες που δηµιουργούν δυσκολίες και κάνουν ακόµη πιο απρόβλεπτες τις δαπάνες µεταφοράς φορτίων. «Κλειδί» για την ανάπτυξη της εταιρείας ήταν το εργαλείο DA Tool, µέσω του οποίου µπαίνει τέλος στις γραφειοκρατικές διαδικασίες, δίνοντας τη δυνατότητα στους operators να αποκτούν πλήρη εικόνα για τα συνολικά κόστη που σχετίζονται µε τα port calls.

«Ο ιδρυτής της εταιρείας ξεκίνησε τη Harbor Lab για να επιλύσει ένα πρόβληµα που ο ίδιος είχε βιώσει», λέει κ. Μπλιουµ –που θα ενσωµατωθεί στο ∆.Σ. της εταιρείας– αναλύοντας τους λόγους επένδυσης στην εταιρεία. «Οι επενδύσεις µας εστιάζουν και στον τρόπο που η τεχνολογία µπορεί να εφαρµοστεί σε παραδοσιακές βιοµηχανίες. Αφιέρωσα αρκετό χρόνο διαπιστώνοντας πως στην παγκόσµια βιοµηχανία logistics υπάρχουν τοµείς όπου η τεχνολογία δεν έχει επαρκώς υιοθετηθεί. Η Harbor Lab έχει ένα εξαιρετικό database µε πράκτορες και τοπικούς παρόχους υπηρεσιών σε διάφορα λιµάνια παγκοσµίως, ενώ διαθέτει προηγµένους αλγορίθµους για την εκτίµηση των λιµενικών εξόδων. ∆εν υπάρχει άλλη startup που να κάνει κάτι αντίστοιχο». Η νέα επένδυση αναµένεται να βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη της Harbor Lab, που αριθµεί πάνω από 70 εργαζοµένους, ενώ θα υποστηρίξει επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοηµοσύνη.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News