Νομοσχέδιο-μαμούθ από το ΥΠΕΝ
Τρία σχέδια νόμου σε ένα κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Περιβάλλοντος, προσθέτοντας μάλιστα και νέες προεκλογικές εξυπηρετήσεις. Στο νέο «νομοσχέδιο-σκούπα» των 263 άρθρων προστέθηκε η νομιμοποίηση των οικισμών αυθαιρέτων στον Προβάλινθο και την Αμπελούπολη στο Μάτι, μια «φωτογραφική» δυνατότητα εξαίρεσης επενδύσεων από την υποχρέωση για συγκεκριμένο αριθμό χώρων στάθμευσης, νέες παρεκκλίσεις από την πολεοδομική νομοθεσία στο Ελληνικό και μια αμφίσημη ρύθμιση, με την οποία δίνεται η δυνατότητα μονομερούς τροποποίησης οριζόντιας ιδιοκτησίας αν υπάρχουν αυθαιρεσίες εις βάρος κοινόχρηστων χώρων ή ιδιοκτησίας άλλου ιδιοκτήτη, χωρίς τη συναίνεση των άλλων ιδιοκτητών.
Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της Καθημερινής, στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε την προηγούμενη Τετάρτη συνενώθηκαν τρία κείμενα: το σχέδιο νόμου για τη μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για τη χρήση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μέσω της ενσωμάτωσης των οδηγιών Ε.Ε. 2018/2001 και 2019/944» και το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο «Ειδικότερες διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος».
Μάλιστα στο πολυνομοσχέδιο προστέθηκαν ακόμη 18 άρθρα, ενώ αναμένεται συνέχεια. Ανάμεσα σε αυτά:
• Εξαιρούνται από τη δασική νομοθεσία οι οικισμοί αυθαιρέτων στον Προβάλινθο και την Αμπελούπολη στο Μάτι. Οι δύο οικισμοί δεν είχαν νομιμοποιηθεί κατά την εκπόνηση του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου, προκαλώντας τις διαμαρτυρίες (και προσφυγές στο ΣτΕ) των συλλόγων των κατοίκων τους. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, «επιλύεται νομοθετικώς ένα χρόνιο πρόβλημα αμφισβητήσεων περί υπαγωγής στη δασική νομοθεσία».
• Με μια «φωτογραφική» ρύθμιση καταργείται η υποχρέωση δημιουργίας συγκεκριμένου αριθμού θέσεων στάθμευσης σε κτίρια, εφόσον βρίσκονται σε ακτίνα 500 μέτρων από σταθμό τρένου, τραμ ή μετρό. Η ρύθμιση εφαρμόζεται μέσω γενικού πολεοδομικού σχεδιασμού, αλλά και σε ειδικές πολεοδομικές ρυθμίσεις, που γίνονται προς όφελος συγκεκριμένων επενδύσεων (ειδικά πολεοδομικά σχέδια, σχέδια χωρικής ανάπτυξης δημοσίων ή ιδιωτικών ακινήτων).
• Στην περίπτωση μιας οριζόντιας ιδιοκτησίας που επεκτάθηκε παράνομα καθ’ ύψος ή πλάτος με την κατάληψη κοινόχρηστου ή κοινόκτητου χώρου (λ.χ. στους κοινόχρηστους χώρους μιας πολυκατοικίας) ή την οριζόντια ιδιοκτησία άλλου ιδιοκτήτη (λ.χ. διπλανό διαμέρισμα), η παρανομία αυτή μπορεί να νομιμοποιηθεί χωρίς τη συναίνεση του θιγόμενου ιδιοκτήτη – ιδιοκτητών. Η δυνατότητα αυτή ισχύει μόνο αν η παρανομία υφίσταται από την ανέγερση – κατασκευή της οικοδομής. Με τον ίδιο τρόπο οι ιδιοκτήτες των οριζοντίων ιδιοκτησιών που επηρεάζονται από τη διαφοροποίηση αυτή, έχουν δικαίωμα να προβούν από κοινού σε συμβολαιογραφική πράξη μονομερούς τροποποιήσεως της πράξης συστάσεως οριζοντίου ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσουν ή κατανείμουν, αμοιβαίως, τον εν λόγω χώρο, χωρίς να θίγονται υφιστάμενα συνολικά ποσοστά συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου και κατανομής κοινοχρήστων δαπανών.
• Με ακόμη μια σειρά τροποποιήσεων της ειδικής νομοθεσίας που έχει γίνει για την επένδυση στο Ελληνικό, επιτρέπεται η δημιουργία σταθμών αυτοκινήτων σε πεζοδρόμους, μεταφέρεται στο υπουργείο Υποδομών (από την Περιφέρεια) η έγκριση των κυκλοφοριακών μελετών και άλλα.
Το σχέδιο νόμου ξεκίνησε χθες να συζητείται στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή.
Πηγή: kathimerini.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News