ΑΠΟΨΕΙΣ

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας λύνεται μόνο με έργα

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας λύνεται μόνο με έργα

Τα τελευταία δύο χρόνια, ο χώρος των υποδομών στη χώρα μας έχει γυρίσει σελίδα, θυμίζοντας την έντονη δραστηριότητα των προ κρίσης χρόνων. Ιδιαίτερα στην Αττική, όπου σημειώθηκε σημαντική υποεπένδυση την προηγούμενη δεκαετία, σήμερα μπορούμε να παρουσιάσουμε μια βεντάλια αναπτυξιακών έργων που καλύπτουν όλο το εύρος της, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες για τη διάχυση της ανάπτυξης στο λεκανοπέδιο και την ποιοτική αναβάθμιση της ζωής των πολιτών.

Πρωταγωνιστής σε αυτή την προσπάθεια μετασχηματισμού της Αττικής σε σύγχρονη ευρωπαϊκή μητρόπολη είναι τα συγκοινωνιακά έργα που ήδη υλοποιούνται και αυτά που δρομολογούνται, ξεπερνώντας εμπόδια δεκαετιών και παθογένειες που λίγα χρόνια πριν έμοιαζαν άλυτος γρίφος.

Ο κομβικός ρόλος που έχουν οι συγκοινωνιακές υποδομές μπορεί να γίνει πλήρως αντιληπτός, εάν αναλογιστούμε τον όγκο της μεταφορικής ικανότητας και τη μεγάλη βαρύτητα που έχουν για την τοπική οικονομία οι αστικές και περιαστικές μετακινήσεις κατοίκων και τουριστών. Η εξέταση των βέλτιστων λύσεων για τη λειτουργική συγκοινωνιακή διασύνδεση του λεκανοπεδίου με έργα που διαθέτουν αναπτυξιακό αποτύπωμα καθοδηγούν τον σχεδιασμό μας για τις μεγάλες παρεμβάσεις στην Αττική.

Σε αυτό το πλαίσιο, εμβληματικό έργο είναι η γραμμή 4 του μετρό. Αποτελεί την κορωνίδα των έργων υποδομής όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης, καθώς αποτελεί πανευρωπαϊκά ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, χρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκούς πόρους. Με μήκος 13 χιλιομέτρων, στον χάρτη θα προστεθούν μέσω των 15 νέων σταθμών πολλές νευραλγικές περιοχές της Αθήνας, αποσυμφορώντας δραστικά τη βεβαρημένη πρωτεύουσα.

Παράλληλα, το καλοκαίρι του 2022, αναμένεται να ολοκληρωθεί η γραμμή 3 του μετρό, με τρεις νέους σταθμούς, στα Μανιάτικα, στον Πειραιά και στο Δημοτικό Θέατρο. Πλέον, η διαδρομή από τον Πειραιά μέχρι το αεροδρόμιο θα διαρκεί 50 λεπτά. Αυτή η τομή στον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής θα επιφέρει αλλαγές στο συγκοινωνιακό μοντέλο της πόλης, αφού περίπου 130.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν καθημερινά τη συγκεκριμένη γραμμή, λειτουργώντας ευεργετικά για τον κυκλοφοριακό φόρτο, καθώς αναμένεται αντίστοιχα μείωση περίπου 25.000 κυκλοφορούντων οχημάτων. Ετσι, κάνουμε πράξη τον στόχο μας για μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης στον αστικό ιστό.

Αλλωστε, τις επόμενες ημέρες κάτοικοι και τουρίστες θα εξυπηρετούνται και από το τραμ, που μέσω των κυκλικών δρομολογίων του, θα καλύπτει όλες τις γειτονιές του Πειραιά, δίνοντας μία ακόμη επιλογή μετακίνησης αφού ξεπεράστηκαν και τα τελευταία ζητήματα πλην του κυρίως έργου.

Εχουμε αποφασίσει στο υπουργείο Υποδομών να σχεδιάσουμε και την επόμενη ημέρα του μετρό. Να μελετήσουμε και νέες επεκτάσεις για τις υπόλοιπες περιοχές της Αττικής, προωθώντας την επέκταση της γραμμής 2 στα δυτικά προάστια, με την κατασκευή τριών νέων σταθμών που θα φτάνουν έως τον Αγιο Νικόλαο στο Ιλιον και θα εξυπηρετούν περίπου 60.000 επιβάτες, βάζοντας έτσι στον συγκοινωνιακό χάρτη περιοχές που μέχρι χθες θεωρούνταν ξεχασμένες.

Τέλος, με την ανακαίνιση και ανάταξη 70 οχημάτων της γραμμής 1 του μετρό, αυξάνουμε τα δρομολόγια, περιορίζοντας παράλληλα το κόστος συντήρησης και ενέργειας.

Στο μέτωπο των οδικών έργων, προετοιμάζουμε τη δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης της λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ. Το έργο αναμένεται να εξυπηρεί ημερησίως περίπου 30.000 οχήματα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας (περιλαμβανομένων των Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου) και της Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας, βόρεια της Κηφισιάς.

Ταυτόχρονα, προχωρούν μεθοδικά οι μελέτες των νέων επεκτάσεων της Αττικής Οδού, που εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες, με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά το 1,5 δισ./ευρώ, αποτελώντας ένα από τα μεγαλύτερα έργα προς εκτέλεση προσεχώς.

Ιδιαίτερη έμφαση οφείλουμε να δώσουμε στην ταχεία υλοποίηση των νέων σιδηροδρομικών έργων με τις συνδέσεις των λιμένων Ραφήνας και Λαυρίου μέσα από τη διαγωνιστική διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθεί και η επέκταση του προαστιακού στη δυτική Αττική, έργο μεγάλης βαρύτητας με έμφαση σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Λουτρόπυργο και Νέα Πέραμο. Η δυτική Αττική, περιοχή ιδιαίτερα δυναμική οικονομικά, θα επωφεληθεί σημαντικά από τα νέα έργα υποδομών.

Τα παραπάνω κάνουν σαφές ότι η Ελλάδα αλλάζει, η Αττική αλλάζει. Δύο χρόνια πριν, ο Κώστας Καραμανλής κατέθεσε το σχέδιο και τους στόχους του υπουργείου με κεντρικό άξονα την ανάπτυξη των υποδομών σε ολόκληρη τη χώρα. Με προσήλωση στα χρονοδιαγράμματα και προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες που όλοι βιώνουμε, μπορούμε σήμερα να παρουσιάσουμε ένα συνολικό πακέτο υλοποιήσιμων έργων, που θα γίνουν ο οδικός άξονας της ανάκαμψης που έχει ανάγκη η χώρα μας. Είναι άλλωστε δέσμευσή μας να κάνουμε καθημερινά πράξη το σύνθημα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη: «Το είπαμε, το κάναμε».

* Ο κ. Γιώργος Καραγιάννης είναι υφυπουργός Υποδομών. Το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στην «Καθημερινή της Κυριακής».

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News