Σαν Σήμερα Τρίτη 22/08/2023, 07:46
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

«La Deesse»: Η Θεά που έσωσε τον Charles de Gaulle από απόπειρα δολοφονίας

«La Deesse»: Η Θεά που έσωσε τον Charles de Gaulle από απόπειρα δολοφονίας

22 Αυγούστου 1962

Ο Γάλλος πρόεδρος Charles de Gaulle επιβιώνει από μία ακόμα απόπειρα δολοφονίας του, με τη βοήθεια του προεδρικού του αυτοκινήτου. Πρόκειται για το αεροδυναμικό Citroen DS 19, γνωστό τότε και ως «La Deesse» («Η Θεά»).

Όταν το Citroen DS έκανε το ντεμπούτο του στο Paris Motor Show του 1955, δεν έμοιαζε καθόλου με τα άλλα δημοφιλή αυτοκίνητα της εποχής. Δεν είχε, βέβαια, και καμία σχέση με το φημισμένο 2CV της Citroen, το οποίο αποκαλούσαν την εποχή εκείνη και «το ασχημόπαπο».

Το DS είχε κινητήρα 1,9-λίτρων και προηγμένα συστήματα ταχυτήτων, συμπλέκτη και φρένων. Όμως το χαρακτηριστικό που το έκανε να ξεχωρίζει ήταν το υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης για το οποίο θα γινόταν γνωστή η Citroen. Το σύστημα αυτό προσάρμοζε αυτόματα το ύψος του αυτοκινήτου για να το κρατά σταθερό και να επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο ευκολότερα.

«La Deesse»: Η Θεά που έσωσε τον Charles de Gaulle από απόπειρα δολοφονίας-1
φωτ.: Shutterstock 

Όταν τελείωσε η πρώτη ημέρα του Paris Motor Show, η Citroen είχε κιόλας 12.000 παραγγελίες. Σύντομα, το DS θα γινόταν το αγαπημένο μέσο μεταφοράς για τους πλούσιους και ισχυρούς της Γαλλίας, σύμφωνα με το history.com.

Τον Αύγουστο του 1962, μία ομάδα που ονομαζόταν Μυστική Στρατιωτική Οργάνωση, πραγματοποίησε απόπειρα δολοφονίας κατά του de Gaulle, τον οποίο κατηγορούσε ότι πρόδωσε τη Γαλλία, γιατί εγκατέλειψε την Αλγερία στους Αλγερινούς εθνικιστές.

Κοντά στο ξημέρωμα της 22ας Αυγούστου, ο de Gaulle και η σύζυγός του μετέβαιναν από το Ελιζέ στο αεροδρόμιο Ορλί. Καθώς το μαύρο Citroen DS έτρεχε στην Avenue de la Liberation του Παρισιού με 110 χιλιόμετρα την ώρα, 12 ένοπλοι άνδρες της Μυστικής Στρατιωτικής Οργάνωσης άρχισαν να πυροβολούν το αυτοκίνητο.

Έπεσαν περισσότερες από 140 σφαίρες, οι περισσότερες στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνδρες της ασφαλείας του προέδρου που τον ακολουθούσαν με μηχανές. Το πίσω παράθυρο του αυτοκινήτου έσπασε και τα τέσσερα λάστιχά του τρύπησαν. Και ενώ ο σοφέρ του de Gaulle έχασε για λίγο τον έλεγχο, κατάφερε να τον ανακτήσει, να αναπτύξει ταχύτητα και να διαφύγει από τον κίνδυνο, χάρη στο καινοτόμο σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου. Σε όλη τη διάρκεια της επίθεσης, ο de Gaulle και η σύζυγός του κράτησαν τα κεφάλια τους σκυμμένα, με αποτέλεσμα να μην τραυματιστούν.

Το 1969, ο de Gaulle, γνωρίζοντας ότι οφείλει τη ζωή του στη Citroen, επιχείρησε να αποτρέψει την πώληση της μεγαλύτερης γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας (που ανήκε στην οικογένεια Michelin με τα ομώνυμα ελαστικά) στην ιταλική Fiat, περιορίζοντας το ποσοστό που μπορούσαν να αγοράσουν οι Ιταλοί στο 15%.

Το 1975, για να αποτρέψει μία πιθανή χρεοκοπία, η γαλλική κυβέρνηση χρηματοδότησε την πώληση της Citroen σε μία κοινοπραξία που συμπεριελάμβανε την γαλλική ανταγωνίστριά της, Peugeot. Έναν χρόνο αργότερα, δημιουργήθηκε η PSA Peugeot Citroen SA.

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News