ΜΕΣΩ GOV.GR

Σε ισχύ η εφαρμογή e-charter permission για το γιότινγκ

Σε ισχύ η εφαρμογή e-charter permission για το γιότινγκ

Σε λειτουργία τίθεται η εφαρμογή e-charter permission που επιτρέπει την έκδοση «άδειας εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» και την απόδοση «τέλους επαγγελματικού πλοίου αναψυχής (σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας). Η πλατφόρμα αυτή, που προβλέπει ο Νόμος 4926/22 του υπουργείου Ναυτιλίας για την πλήρη απελευθέρωση του καμποτάζ (η πραγματοποίηση κρουαζιέρας εντός της επικράτειας, αποκλειστικά από πλοία που φέρουν την εθνική σημαία), ενεργοποιείται με την ΚΥΑ των υφυπ. Οικονομικών Απ.Βεσυρόπουλου, Υφυπ. Ανάπτυξης Γ.Τσακίρη, Επικρατείας Κ.Πιερρακάκη και Ναυτιλίας Γ.Πλακιωτάκη και είναι διαθέσιμη μέσω του gov.gr.

Μέχρι να θεσπιστεί, τον περασμένο Απρίλιο, ο νόμος 4926 απαγορευόταν σε επαγγελματικά σκάφη αναψυχής με ξένη σημαία, να αποβιβάζουν ή να επιβιβάζουν επιβάτες με την καταβολή ναύλου, γεγονός που προκάλεσε απώλεια κρατικών εσόδων και πλήγμα στον κλάδο του γιότινγκ. Με το νέο νόμο τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής με ξένη σημαία επιτρέπεται να αποβιβάζουν ή να επιβιβάζουν επιβάτες, υπό την προϋπόθεσε ότι θα υπάρχει άδεια εκναύλωσης ορισμένης ισχύος, ενώ θα αποδίδεται το αντίστοιχο τέλος. Προκειμένου να απλοποιηθεί η διαδικασία της έκδοσης της απαιτούμενης άδειας, δημιουργήθηκε το e-charter permission το οποίο και τέθηκε σε ισχύ με την ΚΥΑ που προβλέπει:

-τους όρους της λειτουργίας και της πρόσβασης στην ηλεκτρονική εφαρμογή, της διαλειτουργικότητας με συστήματα τρίτων φορέων του δημοσίου τομέα

– τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες για την έκδοση – διακοπή – ακύρωση – τροποποίηση – παράταση της άδειας εκναύλωσης, την καταχώριση των απαιτούμενων στοιχείων του ναυλοσυμφώνου ή της ιδιοχρησιμοποίησης πλοίου ή της εκτέλεσης μεμονωμένων κινήσεων πλοίου κενού επιβατών και του τρόπου απονομής του προβλεπόμενου τέλους.

Η άδεια εγκρίνεται είτε από την πρώτη πλησιέστερη Λιμενική Αρχή κατά την είσοδο του πλοίου στην ελληνική επικράτεια, το αργότερο εντός 24 ωρών από τη στιγμή που συντελείται, όταν ο τόπος παράδοσης του πλοίου βρίσκεται στην αλλοδαπή. Είτε από τη Λιμενική Αρχή του αφετήριου λιμένα, το αργότερο πριν από την ώρα έναρξης εκτέλεσης της σύμβασης ολικής ναύλωσης, όταν ο τόπος παράδοσης του πλοίου βρίσκεται στην ημεδαπή, και αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση άδειας απόπλου με σκοπό τη συνέχιση ή την έναρξη της σύμβασης εκτέλεσης ολικής ναύλωσης στην ελληνική επικράτεια, κατά περίπτωση.

Σημειώνεται ότι η μέγιστη χρονική διάρκεια άδειας είναι 21 ημέρες συνολικά και ανά ημερολογιακό έτος και δύναται να παραταθεί για χρονικό διάστημα έως και επτά ημέρες.

Τα οφέλη

Τα οφέλη από την πλήρη απελευθέρωση του καμποτάζ, που έχει ως βασικό πυλώνα το e-charter permission, περιλαμβάνουν:

– την αύξηση των άμεσων κρατικών εσόδων (κυρίως από την είσπραξη Φ.Π.Α. επί του ναύλου και του τέλους) και από την ανάδειξη την ανάδειξη των ελληνικών λιμένων, ως homeports, για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής από επαγγελματικά πλοία αναψυχής υπό καθεστώς ολικής ναύλωσης,

-την αύξηση των έμμεσων κρατικών εσόδων, λόγω της ενίσχυσης που θα προκληθεί σε πλείστες κατηγορίες επιχειρήσεων και επαγγελματικών κλάδων που δρουν υποστηρικτικά του επαγγελματικού yachting, όπως επιχειρήσεις εφοδιασμού πλοίων, ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, μαρίνες, τοπικά

αεροδρόμια, επιχειρήσεις εστίασης, χάρη στον αυξημένο αριθμό επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στη χώρα,

-αύξηση στη ζήτηση Ελλήνων και ευρωπαίων ναυτικών και, παράλληλα, δημιουργία αναγκαιότητας για ναυτική κατάρτιση και πιστοποίηση στην Ελλάδα,

– άμεση και καθοριστική συμβολή στην εμπορική προώθηση της μοναδικής εθνικής σφραγίδας (brand), δεδομένου ότι, η Ελλάδα αποτελεί έναν από του δημοφιλέστερους καλοκαιρινούς προορισμούς των πλοίων αναψυχής παγκοσμίως

-κάλυψη, διαπιστωμένης, αδυναμίας προσφοράς επαγγελματικών πλοίων αναψυχής άνω 35 μ. προς εκμετάλλευση εντός της ελληνικής επικράτειας και

-την καταπολέμηση φαινομένου παράνομων ναυλώσεων και καταγραφή της πραγματικής δραστηριότητας πλοίων ανωτέρω κατηγορίας.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News