Business & Finance Πέμπτη 25/05/2023, 18:09
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αττική: Στο 63,7% η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία το α΄ τετράμηνο

Αττική: Στο 63,7% η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία το α΄ τετράμηνο

Το 63,7% φτάνει η μέση πληρότητα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας στο τετράμηνο σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού, ενώ την ίδια στιγμή σημαιώνεται αύξηση (17,2%) στην μέση τιμή δωματίου και (10,3%) στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο.

Ο Απρίλιος για τα ξενοδοχεία της Αθήνας έκλεισε με μέση πληρότητα 75,7%, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Η μέση πληρότητα βελτιώθηκε κατά 5% έναντι του Μαρτίου 2023 που προηγήθηκε, αλλά και κατά 16,6% έναντι του περσινού Απριλίου (2022). Ωστόσο, σε επίπεδο τετραμήνου, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης δεν ξεπέρασε το 63,7% και απέχει κατά (-)5,9% από τις επιδόσεις του αντίστοιχου τετράμηνου του 2019 – έτος κανονικότητας προ πανδημίας, με το οποίο ως γνωστόν συγκρίνουμε τις επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας.

Σύμφωνα με τα μηνιαία στοιχεία Κίνησης και Απόδοσης Ξενοδοχείων που επεξεργάζεται η ΕΞΑΑΑ με την συνεργασία της GBR Consulting, σε επίπεδο τετραμήνου, σημειώθηκε αύξηση της Μέσης Τιμής δωματίου /ADR των αθηναϊκών ξενοδοχείων κατά 17,2% αλλά και του Εσόδου ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο / Rev Par κατά 10,3%. Σαφώς, οι επιδόσεις αυτές, εξακολουθούν να απέχουν αρκετά από τις αντίστοιχες επιδόσεις όλων των ξένων πόλεων – ανταγωνιστών της Αθήνας, οι οποίες τον φετινό Απρίλιο, σχεδόν στο σύνολό τους (με μοναδική εξαίρεση το Μόναχο), σημείωσαν συγκριτικά με την Αθήνα σημαντικές αυξήσεις (λ.χ. έως και 61,9% / ADR – Κωνσταντινούπολη και έως και 47,5% / RevPar – Λονδίνο), προστίθεται στην ανακοίνωση.

Αθήνα: Παγιωμένη μια νέα πραγματικότητα στη διαμονή των επισκεπτών 

Από τα ως άνω αποτελέσματα, όπως αυτά εξάγονται από την απλή, συστηματική σύγκριση ανά μήνα των επιδόσεων των αθηναϊκών ξενοδοχείων και των ανταγωνιστών τους, αλλά και από την ‘δια γυμνού οφθαλμού’ παρατήρηση της πραγματικά αυξημένης τουριστικής κίνησης στους δρόμους και στ’ αξιοθέατα της Αθήνας, προκύπτει ξεκάθαρα το συμπέρασμα πως ειδικά για την πρωτεύουσα, έχει παγιωθεί πλέον μια νέα πραγματικότητα σε ό,τι αφορά στην διαμονή των επισκεπτών.

Όπως σημειώνει η ΕΞΑΑΑ, με το πέρας της περιόδου τουριστικής αιχμής και των όποιων θετικών αποτελεσμάτων καταγραφούν, θα βρεθούμε εκ νέου αντιμέτωποι με αποφάσεις που θα πρέπει να παρθούν, τόσο για το 2024, όσο και για το μελλοντικό τουριστικό προφίλ της Αθήνας – όπως για παράδειγμα με το αν προσανατολιζόμαστε προς «ποσοτικό» Τουρισμό ή/και «ποιοτικό» Τουρισμό. 

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Τέλος τα πάρτι σε Airbnb – Η εταιρεία ζητά από τους γείτονες να γίνουν «καρφιά»

ΤτΕ: Άλμα 63,8% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο τρίμηνο

Μακριά ακόμα ο στόχος επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News