Business & Finance Δευτέρα 15/01/2024, 16:36
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η θεαματική αποτυχία των αυτόματων ταμείων 

Η θεαματική αποτυχία των αυτόματων ταμείων 

Για τους καταναλωτές, το self-checkout έπρεπε να προσφέρει άνεση και ταχύτητα, ενώ οι καταστηματάρχες ήλπιζαν ότι θα εγκαινίαζε μια νέα εποχή εξοικονόμησης κόστους.

Η σκέψη τους: γιατί να πληρώνω έξι υπαλλήλους, ενώ θα μπορούσα να πληρώνω έναν για να επιβλέπει πελάτες στα αυτόματα ταμεία;

Ωστόσο τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις, ως επί το πλείστον δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες. Οι πελάτες περιμένουν στις ουρές. Χρειάζονται υπάλληλοι για να βοηθήσουν σε τυχόν λάθη ή για να ελέγξουν την ηλικία όσων αγοράζουν αλκοόλ. Τα καταστήματα πρέπει ακόμα να έχουν άτομα σε ετοιμότητα για να συντηρήσουν τα μηχανήματα.

Η τεχνολογία σε ορισμένες περιπτώσεις, δημιουργεί περισσότερα προβλήματα, παρά οφέλη. 

«Δεν έχει προσφέρει τίποτα από αυτά που υπόσχεται», λέει ο Christopher Andrews, αναπληρωτής καθηγητής κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Drew στις ΗΠΑ. «Τα καταστήματα διαπιστώνουν ότι οι άνθρωποι χρειάζονται βοήθεια ή ότι θα κλέψουν πράγματα. Κατέληξαν να συνειδητοποιούν ότι αντί να εξοικονομούν χρήματα, χάνουν», τονίζει. 

Πολλές εταιρείες έχουν επενδύσει εκατομμύρια – αν όχι δισεκατομμύρια – δολάρια στα αυτόματα ταμεία, η τεχνολογία των οποίων σύμφωνα με τον Andrews δημιουργήθηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1980 και άρχισε να εμφανίζεται στα καταστήματα τη δεκαετία του 1990. 

Η εγκατάστασή τους δεν είναι ακριβώς φθηνή, αφού ορισμένοι ειδικοί εκτιμούν ότι ένα σύστημα τεσσάρων ταμείων μπορεί να κοστίσει πάνω από 100.000 δολάρια.

Η Walmart έχει αφαιρέσει ορισμένα αυτόματα ταμεία για να αποτρέψει την κλοπή. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Booths μείωσε επίσης τον αριθμό τους στα καταστήματά της, καθώς οι πελάτες λένε ότι είναι αργά και αναξιόπιστα.

moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC 

Διαβάστε επίσης: 

Ουγγαρία: Μέτρα κατά της «συρρίκνωσης» των συσκευασιών προϊόντων

«Shrinkflation»: Η τακτική για… έμμεσες ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Οι ανατιμήσεις αυξάνουν τον τζίρο – Τι «κόβουν» οι καταναλωτές

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News