Business & Finance Τετάρτη 12/05/2021, 20:15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γρ. Δημητριάδης: Προχωράει άμεσα ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Το εν λόγω αεροδρόμιο είναι ένα από τα μεγαλύτερα περιφερειακά

Γρ. Δημητριάδης: Προχωράει άμεσα ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Επιταχύνει τις διαδικασίες για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, με τον διαγωνισμό για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας να προχωράει άμεσα.

Αυτό αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του στο πάνελ του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών για την αναθέρμανση των Άμεσων Ξένων Επενδύσεων, αύριο κιόλας δημοσιεύεται ο διαγωνισμός για την αναζήτηση συμβούλου, στον οποίο θα ανατεθεί ο σχεδιασμός που θα αφορά την αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας. 

Υπενθυμίζεται ότι κριτήριο για τους ενδιαφερόμενους θα είναι βεβαίως το ετήσιο αντάλλαγμα που θα προσφερθεί αλλά και οι επενδύσεις που θα δεσμευθούν να κάνουν οι επενδυτές για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου αεροδρομίου.

Το εν λόγω αεροδρόμιο είναι ένα από τα μεγαλύτερα περιφερειακά και η επιβατική του κίνηση τόσο το 2019 όσο και το 2020 ήταν υψηλή. Ενδεικτικά αναφέρεται πως το 2019 η επιβατική κίνηση στην Καλαμάτα διαμορφώθηκε σε 336.000 ταξιδιώτες από 280.900 το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 20%. Εξ αυτών των 336.000, οι 310.000 ήταν αφίξεις από το εξωτερικό. Το 2020 η επιβατική κίνηση υποχώρησε λόγω της πανδημίας σε 86.000 ταξιδιώτες. 

Ακόμα και έτσι όμως, η ποσοστιαία μεταβολή στη δεκαετία 2009-2019 είναι θετική κατά 347%, ενώ ειδικά από το εξωτερικό η αύξηση των αφίξεων υπερβαίνει το 400%. Οι εκτιμήσεις των αεροπορικών εταιρειών για την κίνηση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας φέτος μιλούν για αύξηση 122% σε σχέση με το 2020, σε 191.000 επιβάτες.

Όπως υπογράμμισε κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του ο κ. Δημητριάδης, το Υπερταμείο εξετάζει όλες τους τρόπους παραχώρησης και αξιοποίησης των αεροδρομίων, από τις ιδιωτικοποιήσεις έως τις ΣΔΙΤ. 

Να σημειωθεί ότι οι προοπτικές αξιοποίησης των άλλων 22 αεροδρομίων έχουν επίσης αξιολογηθεί από τους συμβούλους του Δημοσίου. Τη διαχείρισή τους έχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά το δικαίωμα παραχώρησής τους έχει περάσει στην ΕΕΣΥΠ (από το ΤΑΙΠΕΔ), η οποία προοπτικά θα προχωρήσει και άλλους διαγωνισμούς αξιοποίησης πέραν της Καλαμάτας, ώστε οι παραχωρησιούχοι να αναλάβουν τη χρηματοδότηση και υλοποίηση νευραλγικών επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό όπως και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνει σε όλα τα αεροδρόμια, εξηγούν πηγές του Δημοσίου, καθώς κάποια δεν προσελκύουν οικονομικώς, λόγω της χαμηλής κίνησης, ενώ άλλα εξ αυτών φιλοξενούν καίριες υποδομές της Πολεμικής Αεροπορίας (Λήμνος, Σκύρος).

Τα 23 αεροδρόμια έχουν ήδη από το 2019 κατηγοριοποιηθεί με βάση την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον σε τρεις ομάδες ή clusters. Η πρώτη ομάδα είναι αυτή με αεροδρόμια που έχουν άνω των 100.000 επιβατών ετησίως και αυτά βρίσκονται στην Κάρπαθο, στη Χίο, στην Καλαμάτα, στην Αλεξανδρούπολη και στον Αραξο. Η δεύτερη είναι αυτή που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια με ετήσια επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων και τα οποία είναι αυτά στη Λήμνο, στα Ιωάννινα, στη Μήλο, στη Νάξο, στην Πάρο, στην Ικαρία και στα Κύθηρα. Τέλος, στην τρίτη κατηγορία, για την οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ανύπαρκτο, απαρτίζεται από τα αεροδρόμια σε Λέρο, Σητεία, Νέα Αγχίαλο, Κάλυμνο, Σκύρο, Σύρο, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσο και Κοζάνη.

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News