ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για το Θριάσιο

Τι περιλαμβάνουν τα επόμενα βήματα της επένδυσης € 160 εκατ.

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για το Θριάσιο

Κλείνουν σταδιακά οι εκκρεμότητες για την αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, μετά την υποβολή προς προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του νομικού κειμένου στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση παραχώρησης κατατέθηκε στο Ανώτατο Δικαστήριο τέλη της εβδομάδας που προηγήθηκε της κακοκαιρίας «Ελπίδα». Πλέον η αναμενόμενη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα οδηγήσει στην κατάθεση προς κύρωση της σύμβασης παραχώρησης στη Βουλή. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, να αποτελέσει μία από τις επενδύσεις που κατέστη εφικτό να «ξεκολλήσουν».

Το έργο με ανάδοχο το σχήμα Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, ύστερα από τις αλλαγές που ζήτησε, πριν από ένα χρόνο, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp), είχε βρεθεί αντιμέτωπο με αδιέξοδο. Κι αυτό επειδή ο διπλασιασμός του τιμήματος στα 62 εκατ. ευρώ (από 31 εκατ. ευρώ) και η μείωση της διάρκειας της σύμβασης στα 37 από 60 χρόνια, δύο από τις 12 τροποποιήσεις που υλοποιήθηκαν κατ’ απαίτηση της DG Comp, έμοιαζαν να αποτελούν την τέλεια καταιγίδα για την επένδυση 150 εκατ. ευρώ.

Παρόλ’ αυτά, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Goldair Καλλίνικος Καλλίνικος αποφάσισε, προκειμένου να μην καταρρεύσει το έργο, να αυξήσει το ποσοστό του στο 40% από 20% και κατ’ επέκταση το ύψος της κεφαλαιακής του συμμετοχής. Ως εκ τούτου, ύστερα από τις συγκεκριμένες αλλαγές (που πραγματοποιήθηκαν το 2021) την Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο Α.Ε. (ΘΕΚ) ελέγχουν με 40% η Goldair και 60% η ETBA ΒΙΠΕ.

Τα επόμενα βήματα

Τα επόμενα βήματα του έργου, μετά το αναμενόμενο «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή, περιλαμβάνουν την επικαιροποίηση της χρηματοδοτικής σύμβασης. Θα απαιτηθεί όμως, ένα εύλογο χρονικό διάστημα ωσότου εξασφαλιστούν οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις και συνεπώς ξεκινήσει η κατασκευή του Logistics center. Η κοινοπραξία θα κατασκευάσει, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.

Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση παραχώρησης, το έργο, που είναι καταλυτικής σημασίας για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στον χάρτη των logistics, εκτιμάται ότι θα αποφέρει έσοδα 30 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο, αντιπροσωπεύοντας επένδυση 200 εκατ. ευρώ σε βάθος τριακονταετίας.

Εκτός από το εμπορευματικό κέντρο στην έκταση των 588 στρεμμάτων, σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της έκτασης εμβαδού 1.450 στρεμμάτων όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ). Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις (Θριάσιο ΙΙ) βρίσκονται δίπλα στα 588 στρέμματα και ολοκληρώθηκαν τέλη 2018, ύστερα από περίπου 30 χρόνια καθυστερήσεων. Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε την άνοιξη του 2019 για την 25ετούς διάρκειας εκμετάλλευση και διαχείριση του ΕΣΣΣΔΙ απέβη άγονος, καθώς δεν είχαν υποβληθεί προσφορές από τα τρία σχήματα που είχαν περάσει στο τελικό στάδιο. Μένει να φανεί πόσες προσφορές θα κατατεθούν, τέλη Φεβρουαρίου, για το Θριάσιο ΙΙ.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News