ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το ενεργειακό κόστος «ροκάνισε» τα κέρδη της Marks & Spencer στην Ελλάδα

Το ενεργειακό κόστος «ροκάνισε» τα κέρδη της Marks & Spencer στην Ελλάδα

Με ενισχυμένο τζίρο, αλλά με μεγάλη μείωση των κερδών έκλεισε η χρήση 2022-2023 (1/4/2022-31 Μαρτίου 2023) για τη Marks & Spencer στην Ελλάδα, η οποία κατά 80% ανήκει στον ομώνυμο βρετανικό όμιλο και κατά 20% στην «Μαρινόπουλος». Μάλιστα η εταιρεία, η οποία τα προηγούμενα χρόνια είχε οδηγηθεί σε περιορισμό του δικτύου της, άνοιξε κατά την προηγούμενη χρήση δύο καταστήματα, ένα στον Πειραιά και ένα στην Καλαμάτα.  Ωστόσο, το 2023 μετρά την αιφνιδιαστική απώλεια ενός σημείου πώλησης και συγκεκριμένα του καταστήματός της στη Λάρισα, το οποίο υπέστη ολοκληρωτική καταστροφή μετά την κακοκαιρία Daniel με συνέπεια τη διακοπή της λειτουργίας του. 

Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της γνωστής αλυσίδας, ο κύκλος εργασιών της κατά την χρήση 2022/2023 ανήλθε σε 66,2 εκατ. ευρώ έναντι 57,6 εκατ. ευρώ τη χρήση 2021/2022, καταγράφοντας αύξηση 14,9%. Επίσης το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε στα 33,5 εκατ. ευρώ από 32,4 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση σημειώνοντας αύξηση 3,4%. Η αύξηση του μικτού κέρδους συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση οφείλεται στην άνοδο του κύκλου εργασιών, παρόλα αυτά περιορίζεται λόγω της σημαντικής αύξησης του κόστους των προϊόντων και ως ποσοστό επί των πωλήσεων ανέρχεται σε 51% έναντι 56% την προηγούμενη χρήση. 

Τα κέρδη προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 4,9 εκατ ευρώ έναντι 9,4 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας μείωση 47,6%. Η σημαντική μείωση των κερδών συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση οφείλεται κυρίως στην αύξηση του ενεργειακού και κόστους μεταφορών (περίπου 1,3 εκατ. ευρώ), προβλέψεις κατάπτωσης εγγυήσεων για εκμίσθωση καταστημάτων (1 εκατ. ευρώ) και στο όφελος των αποτελεσμάτων που είχε η Εταιρεία κατά το προηγούμενο έτος από τις σημαντικές εκπτώσεις ενοικίων και απελευθέρωση προβλέψεων σχετιζόμενες με την πανδημία Covid-19 (περίπου 2,7 εκατ ευρώ). 

Τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν για την τρέχουσα χρήση σε κέρδη 0,2 εκατ. ευρώ, έναντι 5,3 εκ. ευρώ την περσινή περίοδο.

Για την τρέχουσα χρήση η εταιρεία αναμένει ότι θα έχει θετική εξέλιξη με κύριους παράγοντες την αποκλιμάκωση του ενεργειακού και προϊόντικού κόστους. Ταυτόχρονα η διοίκηση εξετάζει συνεπώς τις προοπτικές ανάπτυξης μέσω στοχευμένων προσθηκών στο δίκτυο των καταστημάτων της και επενδύσεων σε εναλλακτικά κανάλια πώλησης. 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News