ΣΤΟ «MR»

Δ.Φραγκάκης (EOT): Πού οφείλεται η έλλειψη εργαζομένων στην τουριστική βιομηχανία

Τι αναφέρει στο Moneyreview.gr ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ

φωτ.: Intime News

Όσο τα μέτρα περιορισμού για τη διασπορά της πανδημίας και η απαγόρευση της κυκλοφορίας βρίσκονταν σε ισχύ, η εξίσωση που καλούνταν να επιλύσουν πολλοί επιχειρηματίες ήταν πώς θα καταφέρουν να επιβιώσουν χωρίς να χρειαστεί να προχωρήσουν σε απολύσεις.

Μετά την άρση των περιορισμών οι φόβοι για μαζικά «λουκέτα» και περικοπές διαψεύστηκαν. Ωστόσο, οι εργοδότες κλήθηκαν ξανά να λύσουν μία πιο σύνθετη, ίσως, εξίσωση. Αυτή της στελέχωσης των επιχειρήσεών τους με κατάλληλο προσωπικό. Πρόκειται για μια ιδιόμορφη κρίση που αντιμετώπισαν και έπρεπε να διαχειριστούν το περασμένο καλοκαίρι ιδίως επιχειρήσεις της εστίασης και ξενοδοχεία που αδυνατούσαν να βρουν εργαζομένους αν και, σε αρκετές περιπτώσεις, είχαν διαμορφώσει μια ελκυστική πρόταση αποδοχών.

d-fragkakis-eot-poy-ofeiletai-i-elleipsi-ergazomenon-stin-toyristiki-viomichania0Πού οφείλεται το γεγονός ότι η τουριστική βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ανεπάρκεια προσωπικού, φαινόμενο που οδήγησε, κατά την περασμένη τουριστική περίοδο, πολλές επιχειρήσεις να λειτουργήσουν με σοβαρές ελλείψεις;

Επιδοματική πολιτική και εποχικότητα

Μιλώντας αποκλειστικά στο Moneyreview.gr, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης αναφέρει ότι «η έλλειψη προσωπικού δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, αλλά και πανευρωπαϊκό. Ειδικά φέτος το πρόβλημα αναδείχθηκε πολύ έντονα στον τουριστικό κλάδο της χώρας μας, καθώς πολλές επιχειρήσεις λειτούργησαν με σοβαρές ελλείψεις στο ανθρώπινο δυναμικό τους. Λόγω της πανδημίας πολλοί εργαζόμενοι άλλαξαν αντικείμενο, η τουριστική σεζόν του 2020 ήταν εξαιρετικά σύντομη, ενώ και αυτή του 2021 ξεκίνησε πολύ αργότερα χρονικά από το σύνηθες. Επίσης, οι επιχειρήσεις βρέθηκαν απροετοίμαστες στην απότομη άνοδο του τουριστικού ρεύματος που κορυφώθηκε φέτος τον Ιούλιο, ενώ και η επιδοματική πολιτική λειτούργησε συχνά αποτρεπτικά για μία σημαντική μερίδα εργαζόμενων».

«Η εποχικότητα που χαρακτηρίζει, άλλωστε, τον τουριστικό κλάδο δημιουργεί έτσι κι αλλιώς διαχρονικά ειδικές συνθήκες στην αγορά εργασίας. Το φαινόμενο αυτό έρχεται να προστεθεί στην έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού που ταλανίζει έτσι κι αλλιώς επτά στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις» συμπληρώνει ο κ. Φραγκάκης.

Πώς θα γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης

Τα βλέμματα όμως, είναι στραμμένα στην τουριστική περίοδο του 2022 οπότε το χάσμα μεταξύ ζήτησης και προσφοράς θα πρέπει να γεφυρωθεί.

«Καθώς προετοιμαζόμαστε για την τουριστική περίοδο του 2022, με εξαιρετικά καλές προοπτικές, είναι ανάγκη να γίνουν άμεσες κινήσεις, ώστε να καλυφθεί κατά το δυνατόν το κενό μεταξύ ζήτησης και προσφοράς, ενώ είναι ανάγκη να αντιμετωπιστούν και διαρθρωτικά ζητήματα του κλάδου. Η στρατηγική ολιστικής αντιμετώπισης της χώρας ως εν δυνάμει τουριστικού προορισμού θα ενισχύσει σταδιακά την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τη δυναμική των ηπειρωτικών και αστικών προορισμών μας.

Τα σημαντικά κίνητρα του εθνικού σχεδίου δράσης για τους νέους, που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, συμβάλλουν σημαντικά στην ενίσχυση της απασχόλησης των νεοεισερχόμενων και στον τουριστικό κλάδο. Οι αλλαγές που δρομολογούνται στην τουριστική εκπαίδευση με την ουσιαστική αναβάθμισή της, μπορούν επίσης να ενισχύσουν τη ζητούμενη εξειδίκευση του προσωπικού. Η συμβολή των επιχειρήσεων, των θεσμικών φορέων αλλά και των ίδιων των εργαζόμενων του κλάδου είναι εξαιρετικά σημαντική ειδικά σε μία κρίσιμη περίοδο που ο τουρισμός μας έχει ξεκινήσει τη διαδικασία επανεκκίνησης μετά από δύο δύσκολα χρόνια. Είναι ένα εθνικό στοίχημα που μας αφορά όλους και που όλοι μαζί μπορούμε να το κερδίσουμε» καταλήγει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ.            

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News