Business & Finance Παρασκευή 19/04/2024, 10:57
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

COFACE: Πως η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει την Ασφάλιση των Επιχειρήσεων

COFACE: Πως η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει την Ασφάλιση των Επιχειρήσεων

Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της ασφάλισης έχει επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο οι ασφαλιστικές εταιρείες λειτουργούν, προσφέροντας νέες δυνατότητες και βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών τους. Μερικοί τρόποι με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη εφαρμόζεται στην ασφάλιση είναι οι ακόλουθοι:

Αξιολόγηση Κινδύνου: Μία από τις πρωταρχικές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στην ασφαλιστική αγορά είναι η αξιολόγηση κινδύνων. Οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αλγόριθμους μηχανικής μάθησης για να αναλύσουν τα δεδομένα, όπως δημογραφικά στοιχεία και προτιμήσεις πελατών και να προβλέψουν τους κινδύνους για κάθε πελάτη τους. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πιο ακριβείς αξιολογήσεις και προσαρμοσμένες ασφαλιστικές προτάσεις.

Εξυπηρέτηση Πελατών: Η χρήση καναλιών άμεσης επικοινωνίας στην ιστοσελίδα της ασφαλιστικής και εφαρμογών βασισμένων σε τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παρέχει άμεση υποστήριξη στους πελάτες, απαντώντας σε ερωτήσεις και παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ασφάλισης, αλλά και την παραμετροποίηση του εξατομικευμένου προϊόντος ασφάλισης που έχουν επιλέξει.

Ανίχνευση Απάτης: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλύσει τα δεδομένα για να ανιχνεύσει ανωμαλίες που υποδηλώνουν πιθανή απάτη ή κατάχρηση στοιχείων. Μπορεί να βοηθήσει στην ανίχνευση αναλογιών και παραλλαγών που υποδεικνύουν απάτη, ενισχύοντας τις προσπάθειες για την αντιμετώπισή της και προσφέροντας λύσεις για τη διατήρηση της οικονομικής σταθερότητας, τόσο των πελατών, όσο και των ασφαλιστικών εταιρειών.

Αυτοματοποίηση Διαδικασιών: Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να επιταχύνει και να αυτοματοποιήσει διάφορες διαδικασίες, όπως η επεξεργασία αιτήσεων ασφάλισης ή η έκδοση συμβολαίων και ασφαλίστρων. Μέσω της ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην ταχύτερη και πιο ακριβή αποτίμηση των ζημιών. Αυτό μπορεί να μειώσει τον χρόνο που χρειάζεται μία ασφαλιστική εταιρεία για την επίλυση αξιώσεων και να βελτιώσει την ικανοποίηση των πελατών.

Στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ενισχύσει την απόδοση και την αποτελεσματικότητα των διαμεσολαβητών, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών, αφού ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, που γνωρίζει τις ανάγκες του επιχειρηματία, θα μπορεί εύκολα και γρήγορα να του προσφέρει την πιο αποτελεσματική και συνάμα οικονομική λύση.

Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής είναι και θα παραμείνει ζωτικής σημασίας για την παροχή εξειδικευμένων συμβουλών και την προσαρμογή των ασφαλιστικών προϊόντων στις ανάγκες των πελατών.

Αποτελεί τον Ανθρώπινο Παράγοντα που προσφέρει προσωπική επαφή και ανθρώπινη εμπειρία. Οι πελάτες εκτιμούν τη δυνατότητα να συζητούν με έναν ειδικό, να λαμβάνουν συμβουλές και να επιλέγουν το κατάλληλο ασφαλιστικό προϊόν για τις ανάγκες τους.

Γνωρίζει τις Εξελίξεις στον Κλάδο: Οι ασφαλιστικές εταιρείες εξελίσσονται συνεχώς. Κι ακόμη κι εκείνες που προσφέρουν ασφάλιση μέσω online πλατφορμών ή που αναπτύσσουν προϊόντα που δεν απαιτούν τη συνεχή παρέμβαση διαμεσολαβητή,  εξακολουθούν να εκτιμούν τον ρόλο του και να συνεργάζονται μαζί τους.

Κι αυτό γιατί η ανθρώπινη επαφή, η εξειδίκευση και η προσαρμοστικότητα είναι ιδιότητες ανεκτίμητες και αναντικατάστατες.

Ενώ η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών, η ανθρώπινη παρουσία παραμένει η μοναδική επιλογή στην αντιμετώπιση των ανησυχιών των πελατών. Συνολικά, η συνεργασία με ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές πρέπει και μπορεί να πάρει τη μορφή της απαραίτητης ισορροπίας μεταξύ τεχνολογίας και ανθρώπινης εμπειρίας.

Επιπλέον, πρέπει να ληφθούν υπόψη ορισμένες προκλήσεις, όπως η προστασία της ιδιωτικότητας των δεδομένων και η διασφάλιση της διαφάνειας στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της ασφάλισης. Η ακρίβεια των προβλέψεων και η απόδοση των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης είναι σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να αξιολογούνται συνεχώς, ώστε να είναι αποτελεσματική η χρήση της.

Όπως συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία, υπάρχουν και κάποιοι πιθανοί κίνδυνοι που σχετίζονται με την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης. Ανάμεσα στους κύριους κινδύνους της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της ασφάλισης περιλαμβάνονται:

Απώλεια Θέσεων Εργασίας: Η αυτοματοποίηση διαδικασιών μπορεί να οδηγήσει στη μείωση του αριθμού των θέσεων εργασίας σε ορισμένους τομείς της ασφάλισης, καθώς οι ρουτίνες εργασίας μπορούν να εκτελούνται από μηχανικά συστήματα.

Ανεπάρκεια Δεδομένων: Η αποτελεσματικότητα της τεχνητής νοημοσύνης εξαρτάται από την ποιότητα και την ποσότητα των δεδομένων που της παρέχονται. Η έλλειψη αξιόπιστων και αντιπροσωπευτικών δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε ανεπάρκεια ή παραβίαση των αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης.

Διάκριση και Προκατάληψη: Οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να παρουσιάσουν προκαταλήψεις ή διακρίσεις, ειδικά εάν τα δεδομένα έχουν στηριχθεί σε ανεπαρκείς ή προκατειλημμένες πληροφορίες.

Είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη αυτοί οι κίνδυνοι και να αναπτυχθούν κατάλληλα μέτρα για τη διαχείρισή τους, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται με υπεύθυνο και δεοντολογικό τρόπο. Ο άνθρωπος παραμένει το στοιχείο κλειδί.

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι εδώ, δεν μπορούμε να την αποφύγουμε, μπορούμε όμως να βρούμε τρόπους να αναπτυχθούμε περαιτέρω μέσω και χάριν αυτής.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News
TAGS