BUSINESS & FINANCE

Ανοδος στον ακριβό τουρισμό – Υψηλή ζήτηση και επενδύσεις στα boutique ξενοδοχεία

Ανοδος στον ακριβό τουρισμό – Υψηλή ζήτηση και επενδύσεις στα boutique ξενοδοχεία

Επιδόσεις καλύτερες ακόμη και από αυτές των μεγάλων ξενοδοχείων πολυτελείας όσον αφορά τον ρυθμό αύξησης των πληροτήτων τους εμφανίζουν τα μικρά, ανακαινισμένα και ιδιαίτερου χαρακτήρα συγκροτήματα, γνωστά και ως boutique ξενοδοχεία.

Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος των σημαντικών επενδύσεων που υλοποιούνται τα τελευταία χρόνια σε τέτοιες μικρές «περιποιημένες» μονάδες, τόσο στην Αθήνα όπου οι διαθέσιμοι χώροι είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένοι όσο και στη νησιωτική και την υπόλοιπη χώρα. Το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων αυτών αφορά την ανακαίνιση προϋπαρχουσών μονάδων, ενώ συχνά το μάνατζμεντ ανατίθεται σε διεθνείς εταιρείες διαχείρισης που ειδικεύονται στο συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Square Lime, μια εταιρεία διαχείρισης η οποία προσμετράει στο χαρτοφυλάκιό της 40 boutique μονάδες σε όλη την Ελλάδα (Αττική, Μάνη, Ηπειρος, Κυκλάδες και Κρήτη), το συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς οδεύει προς νέο ρεκόρ το 2024. Συγκεκριμένα, για το σύνολο της χώρας οι κρατήσεις κινούνται ανοδικά σε συνέχεια ενός εξαιρετικού 2023, στο οποίο τα εν λόγω καταλύματα σημείωσαν 14% αύξηση πληρότητας σε σχέση με τη χρονιά-ρεκόρ του 2019.

Οι κρατήσεις σε boutique ξενοδοχεία και βίλες εμφανίζονται αυξημένες κατά 8% από την αρχή του 2024 έως σήμερα. ∆ηλαδή οι κρατήσεις που έχουν ήδη γίνει για όλο το 2024, σε σχέση με τις αντίστοιχες κρατήσεις που είχαν σημειωθεί στο ίδιο διάστημα πέρυσι για όλο το 2023, είναι αυξημένες περισσότερο από ό,τι το σύνολο της ελληνικής αγοράς (+7,9% με βάση τις επιβεβαιωμένες κρατήσεις αεροπορικών θέσεων).

Η Αθήνα έχει ρυθμό αύξησης των κρατήσεων σε boutique ξενοδοχεία σε σχέση με πέρυσι 10%, ωστόσο αναμένεται να επιταχυνθεί από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής (last minute) αλλά και λόγω της ανάδειξής της σε 12μηνο αυτοτελή προορισμό.

Στις Κυκλάδες, η απόδοση των κρατήσεων μέχρι τώρα σημειώνει διαφορετικές «ταχύτητες» μεταξύ των νησιών, με καλύτερες αυτές της Νάξου και της Ιου που κινούνται με 10% περισσότερες κρατήσεις από πέρυσι. Ταυτόχρονα, όμως, ο ρυθμός των κρατήσεων για Μύκονο και Σαντορίνη, οι οποίες ήδη διόρθωσαν πέρυσι, δείχνει περαιτέρω μείωση κατά 7%.

Ωστόσο, όπως προκύπτει από τις επαφές της Square Lime με πράκτορες πολυτελούς τουρισμού κυρίως από Αμερική, «προμηνύεται έντονη ζήτηση για αυτά τα δύο νησιά, παρότι δεν έχει ακόμη μεταφραστεί και στις αντίστοιχες κρατήσεις», ενώ «η ευρωπαϊκή αγορά δείχνει φέτος ένα ακόμη μικρότερο lead time όσον αφορά το πόσους μήνες νωρίτερα πραγματοποιεί τις κρατήσεις της, και αυτή την περίοδο εστιάζει σε κρατήσεις για μέχρι και τον Μάιο κυρίως».

 Η Πελοπόννησος και η περιοχή της Μάνης δείχνουν μια πτώση της τάξης του 9% για το 2024.

Οι αναλυτές της Square Lime εκτιμούν ότι η εικόνα μπορεί να εξελιχθεί ακόμη πιο θετικά για την κατηγορία αυτή, καθώς αναμένουν μια μεγαλύτερη ροή σε last minute κρατήσεις σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

Προειδοποιούν ωστόσο πως για προορισμούς όπως η Αθήνα «θα πρέπει να συνυπολογιστούν ο αρνητικός αντίκτυπος που συνεχίζουν να έχουν στην ψυχολογία των ταξιδιωτών οι δύο πόλεμοι στην ευρύτερη περιοχή, η συγκυρία της διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, η διοργάνωση του Euro 2024 αλλά και η είσοδος στο ανταγωνιστικό τοπίο άλλων χωρών, όπως η Αλβανία και το Μαυροβούνιο, οι οποίες κερδίζουν μερίδια αγοράς».

Εν τω μεταξύ πληθαίνουν οι ενδείξεις πως συνολικά ο ελληνικός τουρισμός οδεύει προς νέα ρεκόρ κατά την τρέχουσα χρήση. Τα σχετικά μηνύματα από τη μεγάλη, διεθνή, τουριστική έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνο είναι πολλά: ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός ταξιδιωτικός οργανισμός, με κυρίαρχη θέση ειδικά στην αγορά της Γερμανίας αλλά και της Βρετανίας, η TUI, γνωστοποίησε πως περιμένει νέο ρεκόρ κρατήσεων για την Ελλάδα από τη Γερμανία κατά το καλοκαίρι του 2024. Στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται η Κρήτη και η Ρόδος. Αλλά και η ανταγωνίστρια Dertour Group ανακοίνωσε πως η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή των πιο αγαπημένων προορισμών των πελατών της που σκοπεύουν να ταξιδέψουν σε κοντινές και μεσαίες αποστάσεις το καλοκαίρι, δηλαδή στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο. Μετά την Ελλάδα στο Top 5 ακολουθούν η Τουρκία, η Ισπανία, η Τυνησία και η Αίγυπτος. Στο περιθώριο της έκθεσης απονεμήθηκαν και τα τριακοστά World Travel Awards, με περισσότερα από 15 ελληνικά ξενοδοχεία να διακρίνονται. Παράλληλα, η Ελλάδα κατατάχτηκε μεταξύ των τριών καλύτερων χωρών για τουρισμό από τα Readers’ Choice Awards του ταξιδιωτικού περιοδικού Condé Nast Traveler. Η έρευνα αφορά τις προτιμήσεις περισσότερων από 500.000 αναγνωστών του περιοδικού που κατέταξαν πρώτη την Ιαπωνία, δεύτερη την Ιταλία και τρίτη την Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης: 

Μπαράζ επενδύσεων για μεγάλα ξενοδοχεία – Ξεπερνούν τα 4 δισ.

Τουρισμός: Επένδυση 200 εκατ. ευρώ για ξενοδοχείο στη Μύκονο 

Ροδίτικη ξενοδοχειακή εταιρεία εξαγόρασε το ξενοδοχείο «Τιτάνια»

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News