BUSINESS & FINANCE

Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας για την Κρήτη

Οι Μινωικές Γραμμές... αυτοεξαιρέθηκαν πάντως από την υποχρέωση αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων για τα δρομολόγια προς το Ηράκλειο 

Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας για την Κρήτη

Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων για τους επιβάτες και τα φορτηγά στα δρομολόγια από τον Πειραιά προς την Κρήτη, της τάξης του 2,4%, εφαρμόζει πλέον η ακτοπλοϊκή Μινωικές Γραμμές, συμφερόντων του ομίλου Γκριμάλντι. Ειδικότερα επιβαρύνθηκε με ένα επιπλέον ευρώ το απλό εισιτήριο οικονομικής θέσης και με  ένα ευρώ ανά μετρό μήκος οχήματος το κόστος μεταφοράς των φορτηγών. Ανάλογες αυξήσεις, της τάξης του 2,7%, εφαρμόζει και η δεύτερη μεγάλη ακτοπλοϊκή που συνδέει τον Πειραιά με την Κρήτη, η Attica Group. Ωστόσο, ενώ η αύξηση στα εισιτήρια της Attica Group συνδέεται ευθέως με την υποχρέωση των ακτοπλοϊκών που εκτελούν μεγάλες γραμμές, όπως αυτές της Αδριατικής και της Κρήτης, να συμμετέχουν από την 1η  Ιανουαρίου 2024 στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (ETS), και έτσι αποδίδονται  στο ανάλογο ταμείο για πράσινες δράσεις υπέρ του περιβάλλοντος του ελληνικού Δημοσίου, οι αυξήσεις των Μινωικών Γραμμών αποδίδονται από την εταιρεία στο γεγονός ότι επέλεξε στα συγκεκριμένα δρομολόγια να βάλει ενδιάμεσο σταθμό την νήσο Μήλο και εισπράττονται από την ίδια. 

Και αυτό διότι με την κίνηση τους αυτή οι Μινωικές Γραμμές απαλλάσσονται από την υποχρέωση αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων. Σε σχετική ερώτηση της Καθημερινής κορυφαίες πηγές της διοίκησης της εταιρείας επεσήμαναν πως η απόφαση τα πλοία της να πιάνουν και στη Μήλο δε συνδέεται με την απαλλαγή αυτή αλλά οφείλεται στην πρόθεση της εταιρείας, όπως έχει ήδη ανακοινώσει, «να  παρέχει στους κατοίκους, στους μεταφορείς αλλά και στους επισκέπτες της Μήλου, αδιάλειπτη και απ’ ευθείας πρόσβαση από και προς τον Πειραιά και το Ηράκλειο» και αποτελεί  «αποτέλεσμα  των άριστων σχέσεων και γόνιμων συνεργασιών με τις αρχές του νησιού, αλλά και των προσπαθειών του δημάρχου Μήλου, κυρίου Μικέλη».

Οι Μινωικές Γραμμές έχουν δεσμευθεί, και έτσι και κάνουν, ότι το δρομολόγιο από τον Πειραιά έως το Ηράκλειο της Κρήτης θα έχει ακριβώς την ίδια διάρκεια με αυτή που είχε πριν προσεγγίζει και την Μήλο. Γίνεται μάλιστα, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, 10 λεπτά γρηγορότερα. Αλλά το γεγονός ότι τα πλοία της εταιρείας Festos Palace και Knossos Palace πρέπει πλέον να αναπτύσσουν  πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες για να πετύχουν την προηγούμενη επίδοση, συνεπάγεται ευθέως και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων και ούτως και εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Η εταιρεία συνδέει την αύξηση των τιμών, που θα είναι οι ίδιες ακριβώς τιμές για επιβάτες και οχήματα είτε προσεγγίζουν την Μήλο είτε συνεχίζουν το ταξίδι μέχρι την Κρήτη , με το γεγονός ότι η Μήλος είναι ακριβότερη γραμμή από αυτές της Κρήτης και η προσέγγιση στο λιμάνι της έχει επιπλέον κόστος ενώ για το ζήτημα των μεγαλύτερων εκπομπών ρύπων και της μη καταβολής δαπανών για την εξαγορά δικαιωμάτων εκπομπών, πηγές της διοίκησης της αναφέρουν πως αυτά είναι εντός του συμφωνηθέντος και ισχύοντος πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Πράγματι, η Ελλάδα αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες με νησιωτικότητα διεκδίκησαν και εξασφάλισαν εξαίρεση από κάποιες ζωτικές για την συνέχεια της επικρατείας γραμμές από το σύστημα εμπορίας ρύπων, όπως είναι αυτές των Κυκλάδων και του Βορείου Αιγαίου έως το 2029. Όχι όμως για τις μακρινότερες γραμμές όπως αυτές της Κρήτης και των συνδέσεων της Ελλάδας με την Ιταλία. 

Κυβερνητικές αλλά και νομικές πηγές, με μεγάλη εμπειρία στα ευρωπαϊκά θέματα, αναφέρουν στην Καθημερινή πως η απόφαση των Μινωικών Γραμμών να πιάνει στη Μήλο, και να εξαιρεθεί έτσι από την υποχρέωση αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων, «ενδέχεται να δώσει λάθος μήνυμα στις ευρωπαϊκές αρχές και να οδηγήσει ακόμα και στην επαναξιολόγηση των εξαιρέσεων που έχουν χορηγηθεί».

Διαβάστε επίσης:

Minoan Lines: Συμφωνία με τη Sea Jets για ναύλωση του Santorini Palace

ΤΑΙΠΕΔ: Υπεγράφη η σύμβαση με Grimaldi για το 67% του λιμένα Ηρακλείου

Οι φουρτούνες της ακτοπλοΐας και οι εκπτώσεις στα εισιτήρια

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News