Business & Finance Τρίτη 5/09/2023, 21:13
BUSINESS & FINANCE

ΗΠΑ: Την ανάκληση 52 εκατ. αερόσακων που χαρακτηρίζονται ως μη ασφαλείς ζητά η αρμόδια αρχή

ΗΠΑ: Την ανάκληση 52 εκατ. αερόσακων που χαρακτηρίζονται ως μη ασφαλείς ζητά η αρμόδια αρχή

Οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές για την ασφάλεια των αυτοκινήτων δήλωσαν την Τρίτη ότι 52 εκατομμύρια συσκευές που χρησιμοποιούνται για το φούσκωμα αερόσακων οι οποίες παράγονται από τους προμηθευτές αυτοκινήτων ARC Automotive και Delphi δεν είναι ασφαλείς και πρέπει να ανακληθούν επειδή μπορεί να σπάσουν.

Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) ζήτησε για πρώτη φορά την ανάκληση τον Μάιο, αλλά η ARC απέρριψε το αίτημα. Η υπηρεσία εξέδωσε μια αρχική απόφαση την Τρίτη και όρισε μια δημόσια συνεδρίαση για τις 5 Οκτωβρίου.

Οι συσκευές που ζητά η NHTSA να ανακληθούν χρησιμοποιήθηκαν σε αερόσακους οχημάτων από το 2000 έως τις αρχές του 2018 που παρήχθησαν από 12 αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των General Motors, Ford Motor, Stellantis, Tesla, Toyota Motor και Volkswagen.

«Οι συσκευές των αερόσακων που σχίζονται όταν τους δίνεται εντολή να ανοίξουν είναι σαφώς ελαττωματικές, καθώς αποτυγχάνουν να προστατεύσουν τους επιβάτες του οχήματος όπως θα έπρεπε και ενέχουν αδικαιολόγητά υψηλό κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού ή και θανάτου», δήλωσε η NHTSA.

Η ARC, που απέρριψε τον Μάιο το προσωρινό συμπέρασμα της NHTSA ότι υπάρχει ελάττωμα, δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα σχολιασμού την Τρίτη.

Η NHTSA δήλωσε ότι γνωρίζει για επτά επιβεβαιωμένες περιπτώσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες στα οχήματα που επιδιώκει να ανακληθούν, συμπεριλαμβανομένων επτά τραυματισμών και ενός θανάτου.

Αρχικά, η NHTSA ανέφερε ότι 67 εκατομμύρια συσκευών δεν ήταν ασφαλείς, αλλά την Τρίτη διόρθωσε την εκτίμηση αυτή για να λάβει υπόψη της «υπερβολικά περιεκτικές απαντήσεις που αναφέρθηκαν στην υπηρεσία από ορισμένους κατασκευαστές κατά τη διάρκεια της έρευνας».

Η GM τον Μάιο συμφώνησε να ανακαλέσει σχεδόν 1 εκατομμύριο οχήματα με συσκευές ασφαλείας ARC μετά από μια ρήξη τον Μάρτιο που είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό στο πρόσωπο ενός οδηγού.

Η Delphi Automotive, η οποία εξαγοράστηκε από την Autoliv, κατασκεύασε περίπου 11 εκατομμύρια από αυτες βάσει συμφωνίας αδειοδότησης με την ARC, η οποία κατασκεύασε τα υπόλοιπα 41 εκατομμύρια.

Η NHTSA εξετάζει προσεκτικά σχετικές αναφορές για προβλήματα των αερόσακων για περισσότερα από 15 χρόνια.

moneyreview.gr με πληροφορίες από reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News