Business & Finance Τρίτη 28/03/2023, 21:56
BUSINESS & FINANCE

Ο CEO της Volvo λέει ότι ο νόμος για το κλίμα των ΗΠΑ θα οδηγήσει την τεχνολογία EV στη Β. Αμερική

Ο CEO της Volvo λέει ότι ο νόμος για το κλίμα των ΗΠΑ θα οδηγήσει την τεχνολογία EV στη Β. Αμερική

Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo Car AB σχεδιάζει να κατασκευάσει ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jim Rowan σε συνέντευξή του αυτή την εβδομάδα.

«Αυτό που αλλάζει είναι η βάση προμηθειών μας, ειδικά στις μπαταρίες και πιθανώς και στα ορυκτά», δήλωσε ο Rowan. «Οδηγεί όλο και περισσότερη από αυτή την τεχνολογία στη Βόρεια Αμερική».

Προκειμένου να περάσει το νομοσχέδιο-ορόσημο για το κλίμα, ο γερουσιαστής Joe Manchin, ένας Δημοκρατικός από τη Δυτική Βιρτζίνια, επέμενε στο να τεθεί ως προϋπόθεση η εγχώρια συναρμολόγηση και προμήθεια και σε κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και σε ανώτατα όρια τιμών για τα επιλέξιμα αυτοκίνητα και εισοδηματικά όρια για τους επιλέξιμους καταναλωτές. Ο νόμος περιλαμβάνει μια ομοσπονδιακή φορολογική πίστωση έως και 7.500 δολάρια για την αγορά ενός νέου ηλεκτρικού ή plug-in υβριδικού οχήματος. Για να δικαιούται το πλήρες ποσό, ένα όχημα πρέπει να συναρμολογείται στη Βόρεια Αμερική και να πληροί τις απαιτήσεις, οι οποίες θεσπίζονται σταδιακά από τώρα έως το 2029, για την προμήθεια εξαρτημάτων μπαταρίας και ορυκτών από τις ΗΠΑ ή τους εμπορικούς εταίρους τους. Από την ψήφιση του IRA πέρυσι, έχουν ανακοινωθεί για τη Βόρεια Αμερική επενδύσεις άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες.

Το υπουργείο Οικονομικών έχει θέσει προθεσμία ως το τέλος αυτής της εβδομάδας προκειμένου να εκδώσει οδηγίες για το πώς ακριβώς θα ερμηνεύσει και θα εφαρμόσει αυτές τις απαιτήσεις στον φορολογικό κώδικα. Κανένα από τα μοντέλα EV της Volvo δεν είναι πιθανό να πληροί τις προϋποθέσεις στην αρχή: Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας κατασκευάζονται εκτός των ΗΠΑ, και ακόμη και εκείνα τα plug-in υβριδικά που κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της στη Νότια Καρολίνα θα μπορούσαν να αποκλειστούν από τους αναμενόμενους κανόνες σχετικά με την προμήθεια ορυκτών και εξαρτημάτων.

Παρόλα αυτά, ο Rowan αναμένει ότι οι πελάτες της εταιρείας στις ΗΠΑ θα μπορέσουν τελικά να επωφεληθούν πλήρως από τις φορολογικές πιστώσεις. «Το χρονοδιάγραμμα είναι πολύ επιθετικό», δήλωσε. «Θα είναι μια σταδιακή εφαρμογή του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να αποκτήσουμε πρόσβαση για να διασφαλίσουμε ότι θα πετύχουμε όλους αυτούς τους στόχους».

Το 2021, η Volvo έθεσε ως στόχο την πώληση μόνο πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030. Ο Rowan, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου τον Μάρτιο του περασμένου έτους μετά από θητείες στην εταιρεία κατασκευής θερμαινόμενων κούκλων Ember Technologies Inc., στην εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών σκουπών Dyson Ltd. και στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας BlackBerry, δήλωσε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει τον φιλόδοξο στόχο που είχε θέσει ο προκάτοχός του Hakan Samuelsson. Η Volvo κατασκευάζει σήμερα ένα ζευγάρι πλήρως ηλεκτρικών crossover SUV καθώς και μια σειρά από plug-in υβριδικά. (Η Volvo, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Zhejiang Geely Holding Group Co., κατέχει επίσης σχεδόν το ήμισυ της νεοσύστατης εταιρείας EV Polestar, η οποία κατασκευάζει τα αυτοκίνητά της σε μια μονάδα παραγωγής που ανήκει από κοινού στη Volvo και την Geely). 

Τον Νοέμβριο, ο Rowan ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει την πώληση ενός τριών σειρών, ηλεκτρικού SUV, του EX90, αργότερα φέτος. Το όχημα θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Volvo κοντά στο Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας – σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που η εταιρεία ξεκινά την παραγωγή ενός νέου SUV εκτός Ευρώπης. Η Volvo διαθέτει επίσης εργοστάσια στη Σουηδία, το Βέλγιο και την Κίνα. 

Ένα άλλο νέο ηλεκτρικό μοντέλο – «το μικρότερο SUV που έχουμε κάνει ποτέ», δήλωσε ο Rowan- θα ανακοινωθεί αργότερα φέτος, ενώ θα ακολουθήσουν νέα μοντέλα EV κάθε χρόνο για τα επόμενα τέσσερα ή πέντε χρόνια. Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 20% των παγκόσμιων πωλήσεων, ενώ τα plug-in υβριδικά αντιπροσώπευαν άλλο ένα 23%. 

Η ζήτηση για τα EV εξακολουθεί να προηγείται της προσφοράς, δήλωσε ο Rowan, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις των διαταραχών και των ελλείψεων τσιπ που προκλήθηκαν από την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Τον περασμένο μήνα, ο οικονομικός διευθυντής της Volvo Johan Ekdahl δήλωσε ότι η εταιρεία δεν θα παρασυρθεί σε πόλεμο τιμών μετά τη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών μοντέλων από την Tesla Inc. και τη Ford Motor Co., μια θέση που επανέλαβε ο Rowan, ο οποίος τόνισε ότι «το βιβλίο παραγγελιών είναι τόσο εύρωστο από ποτέ, αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, παρακολουθούμε με μεγάλη προσοχή τι συμβαίνει, επειδή υπάρχει τόση αναταραχή». 

Moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News