Κόσμος Πέμπτη 10/02/2022, 16:18
ΚΟΣΜΟΣ

Ανακαλύφθηκε νέος εξωπλανήτης στον Εγγύτατο Κενταύρου

Βάσιμες ενδείξεις για ύπαρξη ενός πλανήτη που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Εγγύτατο Κενταύρου (Proxima Centauri), το κοντινότερο άστρο στον ήλιο μας, έχουν οι αστρονόμοι. Συγκεκριμένα, ερευνητές που παρατήρησαν από το Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου στη Χιλή, ανίχνευσαν τον εξωπλανήτη Proxima d, η ύπαρξη του οποίου αναμένεται να επιβεβαιωθεί με περαιτέρω παρατηρήσεις.

Πρόκειται για τον τρίτο πλανήτη που ανιχνεύεται σε τροχιά γύρω από τον Εγγύτατο, ενώ έχει τη μικρότερη μάζα, μόλις το ένα τέταρτο σε σχέση με τη μάζα της Γης. Συγκαταλέγεται μάλιστα μεταξύ των ελαφρύτερων εξωπλανητών που έχουν εντοπιστεί ποτέ στον Γαλαξία μας.

Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των ερευνητών, ο Proxima d βρίσκεται σε τροχιά σε απόσταση 4 εκατ. χιλιομέτρων από τον Εγγύτατο. Η απόσταση αυτή τον καθιστά μη κατοικήσιμο για ανθρώπους, αφού είναι εκτός της ζώνης με τη σωστή θερμοκρασία για να ρέει το νερό ελεύθερα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας και ερευνητή στο Ινστιτούτο Αστροφυσικής και Επιστημών Διαστήματος της Πορτογαλίας, João Faria, η ανακάλυψη δείχνει ότι το πλησιέστερο γειτονικό μας άστρο είναι «γεμάτο με ενδιαφέροντες νέους κόσμους», οι οποίοι μπορούν να εξερευνηθούν περαιτέρω στο μέλλον.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρώτα σημάδια ύπαρξης του Proxima d, εντοπίστηκαν το 2020, όταν οι ερευνητές παρατηρούσαν τον Εγγύτατο Κενταύρου για να επιβεβαιώσουν την ύπαρξη ενός πλανήτη με μάζα αντίστοιχη της Γης, τον Proxima b. Ο τελευταίος ολοκληρώνει μία στροφή γύρω από το άστρο κάθε 11 μέρες, ενώ ο τρίτος πλανήτης, Proxima c, κάθε περίπου πέντε χρόνια.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Guardian