Κόσμος Πέμπτη 11/11/2021, 19:18
ΚΟΣΜΟΣ

Πώς να παραιτηθείς χωρίς να «κάψεις γέφυρες»

Πώς να παραιτηθείς χωρίς να «κάψεις γέφυρες»

Η «Μεγάλη Παραίτηση» που πυροδοτήθηκε από την επέλαση της πανδημίας συνοδεύεται και από μία σειρά αμήχανων συζητήσεων μεταξύ όσων θέλουν να παραιτηθούν και των προϊσταμένων τους.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι εάν κανείς συνεχίσει να απασχολείται στον ίδιο κλάδο, κατά πάσα πιθανότητα θα συναντήσει κάποιους γνωστούς από την παλιά του δουλειά. Επειδή λοιπόν, «ο κόσμος είναι πολύ μικρός», όπως τονίζει στο Business Insider η Naeema Pasha, διευθύτρια επαγγελματικής εξέλιξης στο Henley Business School, θα πρέπει κανείς να έχει προετοιμάσει σωστά τη συζήτηση που θα έχει με τον μάνατζέρ του για να παραιτηθεί.

1. Διατηρήστε επαγγελματικό ύφος, να είστε ευγενικοί και προετοιμασμένοι

Το πιο σημαντικό είναι να ξέρετε πόσο καιρό πριν οφείλετε να ενημερώσετε ότι αποχωρείτε. Σε ορισμένες περιπτώσεις αναφέρεται στη σύμβαση εργασίας και συνήθως δύο με τέσσερις εβδομάδες αρκούν.

Κάποιοι εργοδότες θα σας ζητήσουν να μείνετε παραπάνω και κάποιοι άλλοι να φύγετε αμέσως. Πάντως, προτού ανακοινώσετε τις προθέσεις σας στον εργοδότη, θα πρέπει να έχετε πάρει από το γραφείο σας ό,τι είναι χρήσιμο για το βιογραφικό και το αρχείο σας.

Η προετοιμασία είναι κλειδί και σημαντικότερο είναι να εξηγήσει κανείς τους λόγους για τους οποίους αποχωρεί με όσο πιο ειλικρινή τρόπο γίνεται.

2. Ενημερώστε πρώτα τον προϊστάμενό σας

Πρώτα από όλους στον επαγγελματικό χώρο θα πρέπει να ενημερωθεί ο προϊστάμενος και από κοντά. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να ζητήσετε κάποιο ραντεβού και σε κάθε περίπτωση να αφιερώστε κάποιο χρόνο στη συγκεκριμένη συζήτηση.

Στη συζήτηση αυτή καλό θα ήταν και να καθορίσετε ένα χρονοδιάγραμμα σχετικά με την ενημέρωση των υπόλοιπων εργαζομένων. Εξάλλου, η αλλαγή θα επηρεάσει και αυτούς.

3. Μετά θα πρέπει να το κάνετε γραπτώς

Προκειμένου να επισημοποιηθεί η παραίτηση, καλό θα ήταν να αποτυπωθεί και σε έγγραφη μορφή. «Να σιγουρευτείτε για την ημερομηνία που θα φύγετε, να ευχαριστήσετε για την ευκαιρία που σας δόθηκε και να αναγνωρίσετε τις εμπειρίες που αποκτήσατε από την εταιρεία και τον προϊστάμενό σας, τις οποίες θα αξιοποιήσετε στο μέλλον», τόνισε στο Business Insider η Brie Reynolds, επικεφαλής ανάπτυξης καριέρας στην FlexJobs.

4. Να αφήσετε καλή εντύπωση

Όσο περιμένετε να φτάσει η ημέρα της παραίτησης κατά πάσα πιθανότητα δεν θα έχετε κίνητρο να είστε εξίσου παραγωγικοί. Ωστόσο, οι τελευταίες ημέρες στη δουλειά μπορεί να είναι καθοριστικές για την εντύπωση που θα αφήσετε.

Μπορείτε να κλείσετε όποια εκκρεμότητα υπάρχει και να διανείμετε τις υποχρεώσεις στους συναδέλφους σας, ώστε να είναι πιο ήπια η μετάβαση. Επίσης, όσο δελεαστικό και να είναι, μην αναφέρετε κάτι κακό για την εταιρεία στους συναδέλφους σας ούτε όμως και στα social media.

«Και μόνο με το να είστε ευγενικοί – ή απλώς να τηρείτε τα προσχήματα – σημαίνει ότι δεν καίτε γέφυρες που μπορεί να χρειαστείτε στο μέλλον», τονίζει η Reynolds.

Πηγή: Business Insider

Διαβάστε επίσης:

Τρία πράγματα που μπορείτε να μάθετε από έναν «τοξικό» μάνατζερ

Συνέντευξη για δουλειά: Τι απαντώ όταν με ρωτούν για τα μειονεκτήματά μου

Εάν έχετε συνέντευξη για δουλειά, μην φορέσετε αυτό το χρώμα

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News