Οι ευρωπαϊκές κυβέρνησης συμφώνησαν να επεκτείνουν το νυκτερινό δίκτυο των δρομολογίων με τραίνα που συνδέουν μεγάλες πόλεις της γηραιάς ηπείρου, σε μία κίνηση που δημιουργεί ωστόσο νέο «πονοκέφαλο» για τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν «δει» τη ζήτηση να καταρρέει από την κρίση της πανδημίας. Οι υπουργοί Μεταφορών από Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία ανακοίνωσαν το σχέδιό τους να ενισχύσουν την επιβατική κίνηση στα τραίνα με νυχτερινά δρομολόγια που θα συνδέουν μεγάλες πόλεεις, μεταξύ των οποίων Παρίσι, Βερολίνο, Βιέννη και Μιλάνο. Η πρωτοβουλία αυτή που ονομάζεται «Τrans-Europe Express 2.0», θα τεθεί σε ισχύ από τα τέλη του 2021 και θα επιτρέπει στους επιβάτες τραίνων να περνούν από τη μία χώρα στην άλλη χωρίς να αλλάζουν αμαξοστοιχία. Η αναβίωση των σιδηροδρομικών ταξιδίων μέσω νυχτερινών δρομολογίων έρχεται 25 χρόνια μετά την κατάρρευση του αρχικού δικτύου «Trans-Europe Express» που συνέδεε 130 πόλεις σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η μεγάλη εξάπλωση των αεροπορικών πτήσεων κοντινών αποστάσεων έπληξε τα ταξίδια με τραίνο, όμως τον τελευταίο καιρό οι ολοένα και περισσότερες φωνές των ακτιβιστών για το περιβάλλον, με βασικό αίτημα τη μείωση των εκπομπών ρύπων, έκανε και πάλι ελκυστικό αυτό το μέσο μεταφοράς. Η πρωτοβουλία αυτή λαμβάνει χώρα σε μία περίοδο που οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αγωνίζονται να επιβιώσουν από την πανδημία του κορωνοϊού. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη αρκετά προβλήματα που θα πρέπει να ξεπεραστούν, όπως η διαφορά στην ώρα ανάμεσα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Για παράδειγμα ένα ταξίδι από το Αμστερνταμ στην Ρώμη χρειάζεται 13 ώρες με το τραίνο στο πλαίσιο της νέας πρωτοβουλίας, τη στιγμή που με αεροπλάνο χρειάζονται μόλις δύο ώρες. Αυτό και μόνο καθιστά απίθανη την προσέλκυση ταξιδιωτών από τον επιχειρηματικό κόσμο. Πηγή: Bloomberg