Κόσμος Τετάρτη 29/09/2021, 21:58
ΚΟΣΜΟΣ

Google: Ενισχύει τα όπλα κατά της παραπληροφόρησης στις ΗΠΑ

Φωτ. shutterstock

Η Google θα ξεκινήσει να προσθέτει λεπτομέρειες και το ευρύτερο πλαίσιο των πληροφοριών που βρίσκει κανείς στα αποτελεσματα της μηχανής αναζήτησης στις ΗΠΑ, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε στην εκδήλωση Search On. Σκοπός της Google είναι αφενός να εκπαιδεύσει τους χρήστες όσον αφορά την πηγή των πληροφοριών που βρίσκει, αφετέρου να καταπολεμήσει την παραπληροφόρηση.

Ειδικότερα, η Google σκοπεύει να προσθέσει περιγραφές στις ιστοσελίδες που εμφανίζονται στην αναζήτηση βάσει των κειμένων που έχουν αναρτήσει οι ίδιες και βάσει κριτικών από τρίτους, καθώς και πληροφορίες σχετικά με θέματα από τρίτους. Οι χρήστες θα μπορούν να βρίσκουν αυτές τις επιπλέον πληροφορίες πατώντας τις τρεις τελείες (την επιλογή About this Result) που υπάρχουν δίπλα στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

«Υπάρχει μεγάλος όγκος πληροφοριών στον κόσμο από πολλες διαφορετικές πηγές, εκ των οποίων κάποιες άγνωστες», δήλωσε ο Harris Cohen, υψηλόβαθμο στέλεχος του τμήματος καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Google. «Πολλοί άνθρωποι ανησυχούν για την παραπληροφόρηση και την εσφαλμένη πληροφόρηση. Σε πολλούς τομείς, αυτό το εργαλείο τους βοηθά σε αυτό το ζήτημα», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Η Google, η οποία επεξεργάζεται δισεκατομμύρια αναζητήσεις κάθε μέρα, προσπαθεί να καταπολεμήσει τη διοχέτευση εσφαλμένων πληροφοριών και ιδίως σε αυτή την περίοδο, όπου υπάρχει παραπληροφόρηση σχετικά με την COVID-19, σοβαρή πολιτική πόλωση μεταξύ των Αμερικανών, αλλά και παραπληροφόρηση, η οποία είναι καθοδηγούμενη από τους πολιτικούς κόλπους.

Ο αλγόριθμος της Google δίνει προτεραιτότητα σε ιστοσελίδες, τις οποίες διαχειρίζονται κατά κανόνα εγκεκριμένες και εμπιστεύσιμες οντότητες. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, η τεχνολογική εταιρεία έχει ενισχύσει περαιτέρω τις προσπάθειες καταπολέμησης της παραπληροφόρησης. Ενδεικτικά, η επιλογή About this Result προστέθηκε τον Ιούλιο.

Εκτός αυτού, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ενισχύσει ένα ακόμη εργαλείο, ονόματι MUM, με το οποίο ο χρήστης θα μπορεί να διευρύνει ή να συρρικνώσει το αντικείμενο αναζήτησης και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να περιηγείται ευκολότερα στα αποτελέσματα της αναζήτησης.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News