Κόσμος Παρασκευή 21/04/2023, 21:25
ΚΟΣΜΟΣ

Καλιφόρνια: Δικαστήριο ενόρκων δεν θεωρεί υπεύθυνο το Tesla Autopilot σε υπόθεση σύγκρουσης

Καλιφόρνια: Δικαστήριο ενόρκων δεν θεωρεί υπεύθυνο το Tesla Autopilot σε υπόθεση σύγκρουσης

Το σώμα ενόρκων δικαστηρίου της Καλιφόρνιας έκρινε ότι η λειτουργία Autopilot της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla δεν απέτυχε να λειτουργήσει με ασφάλεια σε αυτό που φαίνεται να είναι η πρώτη δίκη που σχετίζεται με ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται το συγκεκριμένο λογισμικό μερικώς αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Η ετυμηγορία θα μπορούσε να αποτελέσει μια σημαντική νίκη για την Tesla, καθώς δοκιμάζει και αναπτύσσει το Autopilot και το πιο προηγμένο σύστημα «Πλήρους Αυτοκίνησης (FSD)», το οποίο ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk έχει διαφημίσει ως ζωτικής σημασίας για το μέλλον της εταιρείας του, αλλά το οποίο έχει αποτελέσει αντικείμενο ρυθμιστικού και νομικού ελέγχου.

Η Justine Hsu, κάτοικος του Λος Άντζελες, μήνυσε την εταιρεία το 2020, λέγοντας ότι το Tesla Model S της προσέκρουσε σε ένα κράσπεδο, ενώ βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο και στη συνέχεια ενεργοποιήθηκε ένας αερόσακος «τόσο βίαια που έσπασε το σαγόνι της ενάγουσας, της έβγαλε τα δόντια και προκάλεσε νευρική βλάβη στο πρόσωπό της».

Ισχυρίστηκε ότι υπήρχαν ελαττώματα στο σχεδιασμό του Autopilot και του αερόσακου και ζήτησε αποζημίωση άνω των 3 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Tesla αρνήθηκε την ευθύνη για το ατύχημα του 2019, σημειώνοντας ότι η Hsu χρησιμοποίησε το Autopilot σε δρόμους της πόλης, παρά το εγχειρίδιο χρήσης της Tesla που προειδοποιεί για κάτι τέτοιο.

Κατά τη διάρκεια δικαστικής ακρόασης στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λος Άντζελες την Παρασκευή, το σώμα των ενόρκων επιδίκασε στην Hsu μηδενική αποζημίωση. Διαπίστωσε επίσης ότι ο αερόσακος δεν απέτυχε να λειτουργήσει με ασφάλεια και ότι η Tesla δεν παρέλειψε σκόπιμα να της γνωστοποιήσει τα γεγονότα.

Η Hsu ξέσπασε σε δάκρυα έξω από την αίθουσα του δικαστηρίου μετά την ετυμηγορία των ενόρκων.

Ένας από τους δικηγόρους της Hsu, ο Donald Slavik, δήλωσε ότι είναι απογοητευμένοι από το αποτέλεσμα, ενώ ο δικηγόρος της Tesla, Michael Carey, αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η Tesla ονομάζει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Autopilot ή Full Self-Driving, αλλά λέει ότι τα χαρακτηριστικά αυτά δεν καθιστούν τα αυτοκίνητα αυτόνομα και ότι οι οδηγοί πρέπει να είναι «προετοιμασμένοι να αναλάβουν ανά πάσα στιγμή».

Η κατασκευάστρια εταιρεία EV παρουσίασε το Autopilot το 2015 και το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα στις Ηνωμένες Πολιτείες αναφέρθηκε το 2016, αλλά η υπόθεση δεν έφτασε ποτέ σε δίκη.

Πηγή: Reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News