Start Ups Παρασκευή 20/05/2022, 08:30
START UPS

Valuelenz: Η ελληνική πλατφόρμα που βάζει τέλος στις ουρές στα καταστήματα

Valuelenz: Η ελληνική πλατφόρμα που βάζει τέλος στις ουρές στα καταστήματα

Τέλος στις ουρές στα ταμεία στα φυσικά καταστήματα, αλλά ταυτόχρονα και τέλος στις απρόσωπες αγορές από το σπίτι μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων επιχειρεί να βάλει η Valuelenz μέσω της πλατφόρμας που έχει αναπτύξει. Πλατφόρμα του λεγόμενου υβριδικού λιανεμπορίου που επιχειρεί να πάει τη λεγόμενη πολυκαναλική (omichannel) εμπειρία ένα βήμα παραπέρα.

Μάλιστα, η λύση αυτή (πρόκειται για πλατφόρμα σε υπολογιστικό νέφος – cloud) δεν απαιτεί την εγκατάσταση, το «κατέβασμα» και τη χρήση, κάποιας εφαρμογής, αλλά λειτουργεί μέσα από το πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο, τον γνωστό μας browser, ενώ το μέσο κόστος για μια επιχείρηση είναι 50 έως 250 ευρώ μηνιαίως με τη μορφή συνδρομής. Κόστος που εκτιμάται ότι μπορεί να την κάνει προσιτή και σε μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις. 

Αν και πτυχές της τεχνολογικής λύσης που έχει αναπτύξει η Valuelenz έχουν αναπτυχθεί ήδη από άλλες εταιρείες, το ολοκληρωμένο «πακέτο» που έχει δημιουργήσει η ελληνική αυτή startup που δημιουργήθηκε πέρυσι δεν παρέχεται από άλλους σύμφωνα με τους ιδρυτές της, τον κ. Πάνο Κωνσταντινίδη και την κυρία Τζένη Ταντίδου. 

Εντός του φυσικού καταστήματος η επιχείρηση λιανικής που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της Valulenz μπορεί να παρέχει τις ακόλουθες υπηρεσίες: 

–          Ηλεκτρονικές αγορές μέσα στο φυσικό κατάστημα με τη χρήση QR κωδικών και barcodes. Δηλαδή ο πελάτης βλέπει ένα ρούχο που θέλει να το αγοράσει, σκανάρει τον κωδικό και αυτό προστίθεται στο ηλεκτρονικό «καλάθι» αγορών. Μέσω του σκαναρίσματος του QR code μπορεί να δει και διάφορα χαρακτηριστικά του προϊόντος. 

–          Self – checkout και παράκαμψη της αναμονής σε ουρές. Δηλαδή πληρωμή ηλεκτρονικά, χωρίς να περάσει ο πελάτης από το ταμείο. 

–          Προσωποποιημένες και αποκλειστικές προσφορές. Μάλιστα, μπορεί να εφαρμόζονται και οι λεγόμενες «δυναμικές» τιμές, δηλαδή διαφορετικές τιμές αναλόγως με την ώρα που ψωνίζει κάποιος, τη διαθεσιμότητα του προϊόντος κ.ο.κ.

–          Ο καταναλωτής μπορεί έχοντας ολοκληρώσει ηλεκτρονικά τις αγορές μες στο φυσικό κατάστημα να πάρει τα προϊόντα που αγόρασε (click & collect) ή να επιλέξει να του τα στείλουν (click & deliver). 

Εκτός φυσικού καταστήματος, η πλατφόρμα της Valuelenz μπορεί να παρέχει τη δυνατότητα αγορών ακόμη και μέσω ηλεκτρονικών καταλόγων είτε ακόμη και όταν βλέπεις ένα προϊόν στη βιτρίνα του καταστήματος που είναι κλειστό. Επίσης, παρέχει τη δυνατότητα να έχεις βοήθεια από πωλητές του καταστήματος, ενώ βρίσκεσαι στο σπίτι σου μέσω βιντεοκλήσης. Τούτο δίνει λύση και σε άτομα με προβλήματα κινητικότητας, αλλά και όταν η πρόσβαση σε ένα φυσικό κατάστημα είναι για διάφορους λόγους δύσκολη. 

Η πλατφόρμα δίνει επιπλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να συγκεντρώνουν περισσότερα δεδομένα για τη συμπεριφορά των πελατών τους και τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους, ειδικά στον φυσικό κόσμο, και περιλαμβάνει εργαλεία ανάλυσης των δεδομένων, ακόμη και προτού οι πελάτες καταλήξουν στην αγορά.

Την πλατφόρμα της Valuelenz χρησιμοποιήσαν πέρυσι στην Ελλάδα η MediaMarkt (για την υπηρεσία personal video shopping) και στην Κύπρο η αλυσίδα σούπερ μάρκετ SPAR καθώς και τα πολυκαταστήματα ERA. Κατά τη χρήση της πλατφόρμας από τα πολυκαταστήματα ERA, η μέση αξία του «καλαθιού» αυξήθηκε κατά 112%, το μέσο κέρδος ανά «καλάθι» αγορών αυξήθηκε κατά 114%, ενώ μέσα σε ένα μήνα από την έναρξη εφαρμογής έγιναν 23.000 εξατομικευμένες προσφορές στους πελάτες. 

Κατά 300% εξάλλου αυξήθηκε η αξία του μέσου «καλαθιού» κατά τη χρήση της πλατφόρμας από την αλυσίδα MediaMarkt. 

Φέτος στην Ελλάδα ολοκληρώνεται η δοκιμαστική λειτουργία σε επιχειρήσεις του κλάδου των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, της μόδας, αλλά και της ενέργειας με στόχο το επόμενο διάστημα οι επιχειρήσεις αυτές να χρησιμοποιήσουν πλέον τις υπηρεσίες που παρέχει η πλατφόρμα της Valuelenz. Σε ό,τι αφορά ειδικά την ενέργεια, δίνεται βαρύτητα στην αγορά υπηρεσιών μέσω βιντεοκλήσης, έτσι ώστε να ξεπεραστούν τα εμπόδια που υπάρχουν σήμερα με τις τυποποιημένες ερωτήσεις και απαντήσεις που χρησιμοποιούνται στα τηλεφωνικά κέντρα των εταιρειών του κλάδου. 

Η πλατφόρμα της Valuelenz είναι διαθέσιμη σε 26 γλώσσες, κάτι που επιτρέπει άμεσα την επέκτασή της στο εξωτερικό, αλλά επίσης και τη χρήση της στην Ελλάδα από αλλόγλωσσους αγοραστές. 

Η Valuelenz, η οποία αποτελείται από μία ομάδα 12 ατόμων έχει ενταχθεί στο Visa Innovation Program της VISA, στο πρόγραμμα Microsoft for Startups, ενώ είναι εγγεγραμμένη και στην επίσημη ψηφιακή πύλη για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, το Elevate Greece. 

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News