Start Ups Τρίτη 2/11/2021, 15:17
START UPS

Α. Σταυράκης (Safesize): Η εταιρεία που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αγοράζουμε παπούτσια

Endeavor

«Είμαστε ένας digital Αλ Μπάντι». Με αυτό τον τρόπο περιγράφει, χιουμοριστικά, την Safesize, ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Άγγελος Σταυράκης, θυμίζοντας τον ήρωα της θρυλικής τηλεοπτικής σειράς «Married with Children». Στην πράξη, αυτή η startup βοηθά τους καταναλωτές να βρουν το κατάλληλο μοντέλο και νούμερο παπουτσιών ειδικά για το δικό τους πόδι, είτε ψωνίζουν online είτε σε φυσικά καταστήματα. Όραμά της είναι να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν παπούτσια.

Ο Άγγελος Σταυράκης μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε επιχειρηματική έρευνα και marketing στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, πριν να κάνει ΜΒΑ στο Bocconi στο Μιλάνο, και στο Kellogg στο Σικάγο.

Όπως είπε στο Outliers, το podcast της Endeavor Greece με media partner το MoneyReview, ξεκίνησε την καριέρα του στον τομέα του consulting και πέρασε στο retail όταν δέχθηκε πρόταση να επιστρέψει στην Ελλάδα, ως διευθυντής marketing της Intersport. Εκεί γεννήθηκε, αλλά και δοκιμάστηκε, η ιδέα που θα εξελισσόταν τελικά στην Safesize, μια εταιρεία που έχει σήμερα για πελάτες της τα μεγαλύτερα πολυκαταστήματα που πουλούν παπούτσια σε όλο τον κόσμο.

Η Safesize έχει αναπτύξει μία τεχνολογία virtual fitting που βασίζεται σε τρία στάδια:

–          Στο σκανάρισμα των παπουτσιών (κάθε χρόνο σκανάρει περίπου 1,5 εκατ. παπούτσια σε όλο τον κόσμο).

–          Στην τρισδιάστατη απεικόνιση του ποδιού του καταναλωτή (είτε μέσω ειδικών μηχανημάτων στα offline καταστήματα ή και μέσω κινητού).

–          Σε έναν αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης.

«Είδαμε μία πολύ μεγάλη αγορά, την οποία δεν ικανοποιούσε κανείς», λέει ο κ. Σταυράκης, σημειώνοντας ότι η παγκόσμια αγορά του παπουτσιού αγγίζει τα 350 δισ. δολάρια, ενώ η αγορά στην οποία απευθύνεται η Safesize υπολογίζεται στα 1-3 δισ. δολάρια για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Ήδη, η Safesize έχει εξυπηρετήσει 16 εκατ. καταναλωτές από την ίδρυσή της, καθώς μόνο φέτος υπολογίζει ότι θα χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία της 3,5 έως 4 εκατ. αγοραστές.

Η εταιρεία, που είναι η μοναδική στον κόσμο σε αυτό που κάνει, παίρνει ποσοστά από τις πωλήσεις που πραγματοποιούν οι retailers με την δική της βοήθεια αλλά και έσοδα από τις πωλήσεις του hardware που έχει αναπτύξει.

Το όραμα

Στόχος της Safesize είναι ένα μέλλον όπου ο καταναλωτής θα έχει το ψηφιακό προφίλ των ποδιών του και θα μπορεί να σχεδιάζει ένα παπούτσι που θα καλύπτει πλήρως τις δικές του προσωπικές ανάγκες και θα έχει  τα χαρακτηριστικά που θέλει, πετυχαίνοντας το personalization μέσω των αλγόριθμων της εταιρείας.

Funding

Η Safesize έχει αντλήσει έως τώρα 26 εκατ. ευρώ από επενδυτές όπως οι Convent Capital και 3TS Capital Partners, αλλά και από πελάτες της, που επέλεξαν να μπουν στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης γιατί θεωρούν ότι η τεχνολογία αποτελεί σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής τους.

Η επέκταση στην Αθήνα

Η εταιρεία έχει τα κεντρικά γραφεία της στο Άμστερνταμ, ένα γραφείο στην Λιουμπλιάνα όπου και κάνει το development καθώς και γραφείο στη Σαγκάη για την εξυπηρέτηση της ασιατικής αγοράς. Πρόσφατα, άνοιξε γραφείο στην Αθήνα, με στόχο να δημιουργήσει εδώ μία ομάδα έρευνας και ανάπτυξης.  

«Υπάρχει πολύ ποιοτικός κόσμος στην Ελλάδα. Είχαμε δοκιμάσει πολλές φορές να συνεργαστούμε με Έλληνες μηχανικούς και το αποτέλεσμα ήταν πάντα θετικό», λέει ο κ. Σταυράκης. Αυτή τη στιγμή, η ομάδα της Safesize  στην Ελλάδα αποτελείται από 13 άτομα, όμως στόχος της είναι να πενταπλασιαστεί σε μέγεθος.

 «Το περιβάλλον στην Ελλάδα έχει αλλάξει. Η χώρα προσφέρει πολλά κίνητρα σε επαγγελματικό και σε προσωπικό επίπεδο για να φέρει κάποιος μια εταιρεία και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας», σημειώνει  ο ιδρυτής της startup, ο οποίος μετακόμισε στην Ελλάδα, από την Ολλανδία, μαζί με την οικογένειά του. Ο ίδιος δηλώνει εντυπωσιασμένος από τον ψηφιακό μετασχηματισμό και εκτιμά πως «έχει πολύ νόημα να επιστρέψουν εταιρείες στην Ελλάδα».

Άλλωστε, η Ελλάδα αποτελεί ανερχόμενο επενδυτικό προορισμό, κάτι που φαίνεται από το γεγονός ότι η Convent Capital έχει σήμερα στο χαρτοφυλάκιο των εταιρειών στις οποίες έχει επενδύσει 20 Έλληνες και ενδιαφέρεται  πολύ για νέες ευκαιρίες στη χώρα, όπως αποκάλυψε ο κ. Σταυράκης.

Η φιλοσοφία

Η «συνταγή» της Safesize είναι «μια πραγματική λύση, σε ένα πραγματικό πρόβλημα, με μια ομάδα αφοσιωμένη και ικανή», όπως την περιγράφει ο ιδρυτής της. Και εξηγεί ότι η Safesize είναι μία «people first» εταιρεία. «Για εμάς είναι η ευτυχία και η ισορροπία των ανθρώπων μας», σημειώνει ο κ. Σταυράκης.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Ελ. Διακομιχάλης (Radicle): O μουσικός από την ΑΣΟΕΕ που τα έβαλε με τη Microsoft

TileDB: Η καινοτόμα βάση δεδομένων και το ταξίδι του Έλληνα δημιουργού της σε 3 ηπείρους

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News