Start Ups Δευτέρα 2/08/2021, 19:10
START UPS

Kustomer: Στο «μικροσκόπιο» της Ε.Ε. η απόκτηση από το Facebook 

Η συμφωνία για την εξαγορά της Kustomer ανακοινώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο

Kustomer: Στο «μικροσκόπιο» της Ε.Ε. η απόκτηση από το Facebook 

Στο «μικροσκόπιο»της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει μπει η εξαγορά της αμερικανικής startup, Kustomer, από το Facebook, με τις ρυθμιστικές αρχές για τον ανταγωνισμό να αρχίζουν έρευνα για την εν λόγω συμφωνία. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η απόκτηση της Kustomer, ενδέχεται να βλάπτει τον ανταγωνισμό και να ενισχύει ακόμη περισσότερο τη δεσπόζουσα θέση του Facebook στην διαδικτυακή διαφήμιση. 

Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία από τις εξαγορές των startups από μεγάλες εταιρείες, αναδύεται ένα κύμα σκεπτικισμού από πλευράς ρυθμιστικών αρχών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, καθώς ανησυχούν ότι οι εξαγορές αυτές κατά κάποιο τρόπο εξαλείφουν πιθανούς ανταγωνιστές των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών. Συνήθως οι εξαγορές των startups εξαιτίας της μικρής σχετικά αξίας των συμφωνιών, δεν τυγχάνουν ευρείας εξέτασης από τις ρυθμιστικές αρχές για θέματα ανταγωνισμού. 

Η συμφωνία για την εξαγορά της Kustomer ανακοινώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, με το Facebook να αναφέρει ότι η απόκτηση αυτή είχε σαν σκοπό να αναπτυχθεί περαιτέρω η εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp. 

Η startup έχει αναπτύξει ένα λογισμικό Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων (Customer Relationship Management, CRM), το οποίο επιτρέπει στις εταιρείες να επικοινωνούν με τους πελάτες τους, τηλεφωνικά, μέσω email, με SMS, μέσω των εφαρμογών WhatsApp και Instagram και μέσω άλλων καναλιών. 

Η Κομισιόν υποστηρίζει ότι με την απόκτηση της Kustomer, το Facebook ενδεχομένως να αποκλείσει κάποιους ανταγωνιστές του από τις εφαρμογές του WhatsApp, Messenger ή το Instagram, εφαρμογές που είναι σημαντικές για την επικοινωνία των λογισμικών CRM. Παράλληλα προβληματισμός εκφράζεται από πλευράς Βρυξελλών ότι ενδεχομένως τα δεδομένα της Kustomer να τα χρησιμοποιήσει το μεγαλύτερο μέσο κοινωνική δικτύωσης για να προβάλει πιο προσωποποιημένες διαφημίσεις. 

«Είναι σημαντικό να εξετάζουμε προσεκτικά τις δυνητικά προβληματικές εξαγορές από εταιρείες που ήδη κυριαρχούν σε ορισμένες αγορές», δήλωσε η Ευρωπαία Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
 
«Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τον ψηφιακό κλάδο, όπου το Facebook απολαμβάνει ηγετική θέση τόσο στις διαδικτυακές διαφημίσεις όσο και στα κορυφαία κανάλια ανταλλαγής μηνυμάτων», προσθέτει.

«Η συμφωνία είναι υπέρ του ανταγωνισμού και θα φέρει περισσότερη καινοτομία στις επιχειρήσεις και στους καταναλωτές στον δυναμικό και ανταγωνιστικό χώρο των CRM», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Facebook, προσθέτοντας ότι θα συνεργασθεί πλήρως με την Κομισιόν.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News