Start Ups Τετάρτη 28/04/2021, 16:52
START UPS

Μια startup επιδιώκει να γίνει η πιο ακριβή εταιρεία στην Τουρκία

Οι επιδόσεις της startup είναι εντυπωσιακές

Φωτ. Trendyol

Πολύ υψηλά έχει θέσει τον πήχη μια τουρκική startup, αποσκοπώντας να καταστεί η πιο ακριβή εταιρεία στη γείτονα από πλευράς κεφαλαιοποίησης. Ο λόγος για την Trendyol μια εταιρεία διαδικτυακών λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων, η οποία έχει τη στήριξη του κινεζικού κολοσσού του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου, Alibaba. 

Βάσει του σχεδιασμού της η τουρκική startup επιδιώκει να πραγματοποιήσει γύρο χρηματοδότησης, θέλοντας να αντλήσει 1 δισ. δολάρια, ένας γύρος που θα την φέρει στην πρώτη θέση από πλευράς αποτίμησης. Ωστόσο τα σχέδιά της με ορίζοντα διετίας είναι να εισέλθει στο χρηματιστήριο, με στόχο να φθάσει την κεφαλαιοποίησή της στα 15 δισ. δολάρια. 

Εάν φθάσει σε αυτά τα επίπεδα, τότε όχι μόνο θα είναι η πιο ακριβή startup στην Τουρκία, αλλά θα είναι η πιο ακριβή εταιρεία γενικότερα, αφού επί του παρόντος η χρηματιστηριακή αξία της κατασκευάστριας χάλυβα Erdemir, αγγίζει τα 8 δισ. δολάρια. 

Ανεπίσημα ήδη έχει ξεπεράσει την αξία της Erdemir, από τη στιγμή που μετά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης ύψους 350 εκατ. δολαρίων, η αποτίμησή της εκτιμάται στα 9,9 δισ. δολάρια, ωστόσο επί του παρόντος πρόκειται για ιδιωτική εταιρεία και όχι εισηγμένη. Στον τελευταίο αυτό γύρο συμμετείχε και η Alibaba, αυξάνοντας το ποσοστό συμμετοχής της στο 87%, μετά την απόκτηση επιπλέον ποσοστού 3,7% μετοχών. 

Η Trendyol, με τον νέο γύρο χρηματοδότησης θέλει να «ανοίξει» την επενδυτική της βάση και να αντλήσει κεφάλαια από ξένους επενδυτές, με το ενδιαφέρον από τους ξένους επενδυτές όπως και από τα κρατικά ταμεία διαχείρισης πλούτου να είναι έντονο, σύμφωνα με άτομα με γνώση επί του θέματος, τα οποία επικαλείται το Bloomberg. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η Citi έχει αναλάβει το ρόλο του συμβούλου στην όλη διαδικασία. 

Άλλωστε οι επιδόσεις της startup είναι εντυπωσιακές, έχοντας μέσα σε διάστημα τριών χρόνων πολλαπλασιάσει τα έσοδά της κατά είκοσι φορές, ενώ για το 2021 εκτιμάει ότι αυτά θα ανέλθουν στα 10 δισ. δολάρια. 

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Τουρκία όπως και στις περισσότερες χώρες του κόσμου γνώρισε μεγάλη άνθηση πέρυσι εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Σύμφωνα με τα στοιχεία από την ιστοσελίδα του τουρκικού υπουργείου Εμπορίου, το 2020 ο όγκος των διαδικτυακών αγορών, πραγματοποίησε «άλμα» κατά 66% στα 226,2 δισ. τουρκικές λίρες (27,4 δισ. δολάρια). Σύμφωνα με τα στοιχεία του Euromonitor, το μερίδιο αγοράς που αναλογεί στην Trendyol φθάνει στο 34%, δίνοντας της την πρώτη θέση αναφορικά με τις διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις στη γείτονα. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

 

 

 

Money Review