Start Ups Παρασκευή 19/03/2021, 15:41
START UPS

O Ρώσος πρώην υπουργός που είχε κέρδος 3.000% από μία SPAC

AP Photo/RIA Novosti, Alexei Nikolsky, Pool)

Ο Ντένις Σβέρντλοφ, Ρώσος πρώην υπουργός, ήταν ήδη πλούσιος από την τηλεπικοινωνιακή startup τουν όταν έστρεψε την προσοχή του στα ηλεκτρικά οχήματα και ίδρυσε την Arrival το 2015. Τέσσερα χρόνια αργότερα έριξε 450 εκατ. δολάρια σε μία κατασκευάστρια λεωφορείων και φορτηγών μέσω μίας επενδυτικής εταρείας. Στη συνέχεια τον περασμένο Νοέμβριο προέβη σε συγχώνευση της Arrival με την CIIG Merger, ένα όχημα ειδικού σκοπού για εξαγορές (SPAC) υπό τον Πίτερ Κάνεο, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Marvel Entertainment. 

Η Arrival, η οποία δεν έχει αρχίσει ακόμη πλήρη παραγωγή, έχει σήμερα αξία 15,3 δισ. δολαρίων, διπλάσια της αποτίμησής της στις αρχές της περσινής χρονιάς. Ο Σβέρντλοφ, 42 ετών, που θα ελέγχει πλειοψηφικό μερίδιο στην εταιρεία όταν η συμφωνία ολοκληρωθεί, θα έχει σύντομα περιουσία αξίας 11,7 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires Index. 

Εκπρόσωπος της Arrival αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες για τον πλούτο του ιδρυτή της εταιρείας στο Bloomberg. 

Οι SPACs – εταιρείες που συγχωνεύονται με ιδιωτικές επιχειρήσεις προκειμένου να τις εισάγουν στο χρηματιστήριο- έχουν εξασφαλίσει περί τα 85 δισ. δολάρια φέτος. Αθλητές, καλλιτέχνες, πάσης φύσεως σελέμπριτι και επιχειρηματίες έχουν μπει στο χώρο, μαζί και με διαχειριστές μεγάλων funds. H Arrival δεν είναι η μόνη εταιρεία που βλέπει να έχει τεράστια κέρδη από τις SPACs. 

Η Archer Aviation’s είδε την αξία της να εκτινάσσεται από τα 16 εκατ. δολάρια τον Απρίλιο του 2020 σε 3,8 δισ. δολάρια πέρυσι. Η εκτιμώμενη αξία της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Lucid Motors, που πρόσφατα αποφάσισε να ενώσει δυνάμεις με μία SPAC, έχει υπερβεί τα 55 δισ. δολάρια μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας, υπερβαίνοντας την κεφαλαιοποίηση της Ford Motors. 

H αποτίμηση της Arrival πηγάζει εν μέρει από το ευρύτερο ράλι των εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων. Η ίδια θα αρχίσει να δοκιμάζει οχήματά της σε δημόσιους δρόμους φέτος και πιστεύει πως μπορεί να αποφύγει τις οικονομικές πιέσεις, που αντιμετωπίζουν άλλες εταιρείες του κλάδου, χτίζοντας πολύ μικρά εργοστάσια, που έχουν πολύ λιγότερα έξοδα από τα τεράστια εργοστάσια παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών. Σχεδιάζει να διαθέτει 31 εργοστάσια έως το 2024 και ευελπιστεί ότι θα αρχίσει να παράγει κέρδη ακόμη νωρίτερα. «Υπάρχουν περισσότερες από 560 πόλεις ανά τον κόσμο με πληθυσμό πάνω από 1 εκατ. ανθρώπους και κάθε μία από αυτές τις πόλεις θα μπορούσε να έχει ένα μικροεργάσιο, που θα παράγει 10.000 οχήματα, ειδικά διαμορφωμένα για τις ανάγκες της κάθε αγοράς» έχει πει ο Σβέντλοφ περιγράφοντας το μοντέλο ανάπτυξης της εταιρείας του. 

Πηγή: Bloomberg 

Money Review