Start Ups Τετάρτη 17/03/2021, 07:22
START UPS

Από την Goldman στην Ελλάδα της κρίσης

Η ιστορία των δύο Κύπριων ιδρυτών της Hellas Direct 

Από την Goldman στην Ελλάδα της κρίσης

Δύο Κύπριοι με καριέρα σε Αγγλία και Αμερική άφησαν την θέση τους στην Goldman Sachs για να ιδρύσουν μία δική τους εταιρεία το 2011. Και επέλεξαν για το σημαντικό αυτό βήμα την Ελλάδα στο απόγειο της κρίσης χρέους. Ακούγεται παράτολμο και όχι τόσο αυτονόητο. Ωστόσο ο Αιμίλιος Μάρκου και ο Αλέξη Πανταζής χωρίς προκαταλήψεις έναντι της χώρας, έβλεπαν μία ευκαιρία. «Είδαμε ένα κενό στην ελληνική αγορά και αποφασίσαμε να κάνουμε το βήμα» εξηγούν μιλώντας στο Outliers, το podcast της Endeavor Greece με media partner το MoneyReview. Το κενό αυτό ήταν στην αγορά των ασφαλίσεων και η εταιρεία που δημιούργησαν είναι η Hellas Direct, η κορυφαία σήμερα online ασφαλιστική στην Ελλάδα και μέσα στις πρώτες δέκα του ευρύτερου κλάδου των ασφαλειών στη χώρα μας με 250.000 πελάτες . Στόχος της είναι να ανέβει στο Top 5.

Ας δούμε όμως πώς άρχισαν όλα. Οι δύο συνιδρυτές γνωρίστηκαν στην καφετέρια της Goldman, έγιναν φίλοι, άρχισαν να μοιράζονται σκέψεις και σχέδια και κάποια στιγμή κατέληξαν ότι είναι στη σωστή φάση της ζωής τους για να ξεκινήσουν κάτι δικό τους από το μηδέν. Ο Αλέξης δεν είχε καμία σχέση με τις ασφάλειες. Τον έπεισε όμως ο Αιμίλιος ότι ήταν ένα «sexy industry».

Η υλοποίηση του ονείρου τους δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Έμπαιναν σε έναν ρυθμιζόμενο κλάδο, στον οποίο πρέπει να έχεις εποπτικά κεφάλαια εξ αρχής και έπρεπε να πείσουν κόσμο να τους στηρίξει. Ήταν όμως συνειδητοποιημένοι. Δεν το έβαλαν κάτω στην πρώτη δυσκολία. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να βρουν σοβαρούς επενδυτές σε μία περίοδο κατά την οποία ο παγκόσμιος Τύπος μιλούσε αρνητικά για την Ελλάδα.

Ήταν αρχικά «αφελείς» όπως οι ίδιοι ομολογούν. Πίστευαν ότι θα βρουν 5 εφοπλιστές και θα τους δώσουν τα χρήματα, χάρη στα πολύ δυνατά βιογραφικά τους. Τελικά χρειάστηκε να στείλουν 2.500 email και να κάνουν 300 κατ’ιδίαν συναντήσεις για να καταλήξουν σε 11 επενδυτές. Όταν πια ήταν αδειοδοτημένοι και είχαν χτίσει την πελατεία τους ήταν πιο εύκολο να προσελκύσουν και θεσμικούς επενδυτές. Έχουν αντλήσει συνολικά 40 εκατ. ευρώ, λαμβάνοντας χρηματοδότηση μεταξύ άλλων από την Παγκόσμια Τράπεζα και την EBRD.

Είχε βεβαίως προηγηθεί μία πολύ σημαντική απόφαση. Να χτίσουν για το προϊόν τους τον δικό τους κώδικα, του δικό τους σύστημα με την δική τους τεχνολογική ομάδα. Καθώς κανείς από τους δύο δεν είχε τεχνολογικό background η πρώτη τους σκέψη ήταν να βρουν κάτι έτοιμη. Από δεκάδες συστήματα που είδαν, είχαν καταλήξει σε τρία: ένα ισραηλινό, ένα αμερικανικό και ένα βρετανικό. Κατάλαβαν όμως ότι και αυτά ήταν αρκετά πίσω, αφού υπηρετούσαν ανάγκες ασφαλιστικών που είχαν δημιουργηθεί στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Χρειάζονταν κάτι νέο. Και θέλησαν να προσφέρουν κάτι νέο.

Καθώς τότε πολλοί στην Ελλάδα δεν είχαν χρήματα να πληρώσουν την ασφάλεια του αυτοκινήτου τους για ένα χρόνο, έδωσαν τη δυνατότητα ασφάλισης για μικρά χρονικά διαστήματα. Επιπλέον πρόσφεραν τα δικά τους συνεργεία αυτοκινήτων. Στόχος τους να δώσουν το καλύτερο δυνατό προϊόν, με το καλύτερο δυνατό σέρβις, στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Στην διαδρομή τους δεν έλειψαν τα λάθη και οι αστοχίες. Ωστόσο διδάσκονταν από τα λάθη τους και τα διόρθωναν, αναπροσάρμοζαν τη στρατηγική τους. Όπως λένε «αποτυγχάναμε συχνά, αλλά και μαθαίναμε γρήγορα».

Πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας διαδραμάτισε και το ικανό ανθρώπινο δυναμικό. Σήμερα η εταιρεία έχει προσωπικό 200 ατόμων σε Ελλάδα και Κύπρο. Στις προσλήψεις της η Hellas Direct επιζητεί τρία χαρακτηριστικά:

Α) Έξυπνοι

Β) Παθιασμένοι άνθρωποι

Γ) Να έχουν την αισιοδοξία ότι αν προσπαθήσεις μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο

Στόχευσαν πολύ στην αγορά της Αγγλίας, που έχει τα πανεπιστήμια και ήταν από τις πρώτες εταιρείς που έκαναν πράξη το brain gain.  

Ποια είναι τα επόμενα βήματά τους; Θέλουν να επεκτείνουν τη γκάμα των δραστηριοτήτων τους. Έχουν εξαγοράσει μία εταιρεία οδικής ασφάλειας στην Κύπρο και εξετάζουν κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα. Κοιτούν επίσης και πέραν των ελληνικών και κυπριακών συνόρων. Αλλά γνωρίζουν ότι δεν έχει νόημα να πάνε σε αγορές, όπως η Γερμανία, η Ισπανία, η Ιταλία. Μπορεί να είναι πολύ μεγάλες, αλλά έχουν και οξύτατο ανταγωνισμό. Τα σχέδιά τους αφορούν τις αγορές των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής.

Και πώς σκοπεύουν να τα πετύχουν; Με επιμονή. Αυτό, τονίζουν είναι που κάνει έναν επιχειρηματία outlier. « Να ξανασηκώνεσαι όταν πέφτεις και να σηκώνεσαι με χαμόγελο». 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News