Start Ups Δευτέρα 1/03/2021, 16:01
START UPS

Revolut στο «MR»: Τι θέλει να πετύχει στην Ελλάδα η startup που «κοντράρει» το παραδοσιακό banking

Μέσα στην πανδημία απέκτησε 100.000 νέους χρήστες στην Ελλάδα και πλέον «κυνηγά» τους παραδοσιακούς πελάτες των συστημικών τραπεζών.

φωτ.: Shutterstock

Οι Έλληνες «ανακάλυψαν» τη  Revolut την εποχή των capital controls, όμως η χρήση αυτής της χρηματοπιστωτικής πλατφόρμας εκτινάχθηκε μέσα στην πανδημία. Όπως λέει σε συνέντευξή του στο moneyreview.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Revolut Bank, Virgilijus Mirkės, η εφαρμογή απέκτησε περισσότερους από 100.000 νέους πελάτες στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του 2020 και πλέον αριθμεί σχεδόν 300.000 χρήστες στη χώρα.

Αυτή η startup του fintech «συστήθηκε» στην Ελλάδα κυρίως μέσω των ταξιδιωτών που ήθελαν να γλιτώσουν τις προμήθειες στο συνάλλαγμα αλλά και μίας νεότερης γενιάς που χρησιμοποιούσε τις κάρτες μίας χρήσης της για να κάνει αγορές online. Σήμερα όμως, η εταιρεία του ρωσικής καταγωγής Nik Storonsky, μετρά 15 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως, αποτιμάται στα 5,5 δισ. δολάρια και στοχεύει να κάνει στο παγκόσμιο  τραπεζικό σύστημα ό,τι έκανε η Amazon στο λιανεμπόριο. Και με την είσοδο της Revolut Bank στην Ελλάδα, πλέον ανταγωνίζεται ευθέως τις τέσσερις συστημικές τράπεζες της χώρας. Καθώς η εφαρμογή της προσφέρει πλέον τραπεζικούς λογαριασμούς με εγγύηση καταθέσεων, η Revolut στοχεύει σε μία νέα κατηγορία πελατών στην Ελλάδα, δηλαδή στον τυπικό πελάτη του παραδοσιακού banking.

Και ενώ η εταιρεία δεν σχεδιάζει για την ώρα να αποκτήσει φυσική παρουσία στη χώρα, εντούτοις απασχολεί ήδη Έλληνες στις ομάδες της ανά την Ευρώπη, με τον κ. Mirkės να δηλώνει ότι μέσω των πρακτικών εξ αποστάσεως εργασίας που εφαρμόζει, η Revolut μπορεί να γίνει ένας ελκυστικός εργοδότης και για άλλους Έλληνες.

revolut-sto-mr-ti-thelei-na-petychei-stin-ellada-i-startup-poy-kontrarei-to-paradosiako-banking0Με την ανακοίνωση της έλευσης της Revolut Bank στην Ελλάδα κάνατε γνωστό ότι η Revolut διαθέτει ήδη περισσότερους από 270.000 πελάτες στη χώρα. Ποιες από τις υπηρεσίες της πλατφόρμας είναι οι πιο δημοφιλείς ανάμεσα στους Έλληνες χρήστες;

Για την ακρίβεια, οι πελάτες μας στην Ελλάδα είναι τώρα περισσότεροι από 290.000 και ο αριθμός αυξάνεται καθώς μιλάμε. Βλέπουμε ότι η πρόσθετη ασφάλεια την οποία προσφέρει η Revolut Bank είναι μία ελκυστική προσθήκη σε όλες τις άλλες υπηρεσίες της Revolut για τους πελάτες μας στην Ελλάδα.

Συνολικά, αποκτήσαμε περισσότερους από 100.000 νέους πελάτες στη χώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020 και βλέπουμε ότι χρησιμοποιούν την Revolut για όλο και περισσότερα πράγματα. H Revolut γίνεται όλο και περισσότερο ένας καθημερινός χρηματοοικονομικός συνεργάτης, που χρησιμοποιείται κυρίως για την πραγματοποίηση αγορών, για τον έλεγχο των προϋπολογισμών, για τη διαχείριση των καθημερινών εξόδων και για την αποταμίευση.

Ποιο είναι το προφίλ του τυπικού χρήστη της Revolut στην Ελλάδα και στην Ευρώπη;

Δεν υπάρχει πια ο τυπικός χρήστης. Πραγματικά, πριν από μερικά χρόνια, η Revolut ήταν μία κάρτα την οποία χρησιμοποιούσαν κυρίως οι ταξιδιώτες, η νεότερη γενιά. Καθώς προσθέταμε περισσότερα χαρακτηριστικά, έγινε ένας δημοφιλής τρόπος για το online shopping και την πληρωμή συνδρομών, κυρίως εξαιτίας των μίας χρήσης virtual καρτών μας. 

Τώρα, καθώς εγκαινιάζουμε τις υπηρεσίες της Revolut Bank σε όλη την περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, και προσφέρουμε καταθετικούς λογαριασμούς που καλύπτονται από το πρόγραμμα εγγύησης καταθέσεων, θέλουμε να προσελκύσουμε μία άλλη κατηγορία πελατών, όλους αυτούς που ενδιαφέρονται για τραπεζικές υπηρεσίες. 

Ανακοινώσατε προ ημερών την επέκταση της Revolut Bank στην Ελλάδα. Θα αποκτήσετε και φυσική παρουσία στη χώρα; Σκοπεύετε να ανοίξετε γραφεία ή να κάνετε προσλήψεις στη χώρα; 

Η Revolut έχει την έδρα της στο Λονδίνο και απασχολεί περισσότερα από 2.200 άτομα σε όλο τον κόσμο. Στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη λειτουργούμε μέσω του περιφερειακού hub μας στη Λιθουανία, των γραφείων μας στην Πολωνία, τη Ρουμανία και την Ιταλία και του κέντρου Έρευνας & Ανάπτυξης στη Γερμανία. Και μάλιστα, έχουμε αρκετούς Έλληνες στις ομάδες μας. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε γραφείο στην Ελλάδα, αλλά με την πρόσφατη πολιτική μας για την ευέλικτη εργασία και την περαιτέρω ανάπτυξη των πρακτικών εξ αποστάσεως εργασίας, είμαι αρκετά σίγουρος ότι η Revolut μπορεί να γίνει ένας ελκυστικός εργοδότης για Έλληνες. 

Πώς εντάσσεται η Ελλάδα στα διεθνή πλάνα σας; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς που σας προσέλκυσαν το ενδιαφέρον και ποιοι είναι οι στόχοι σας στη χώρα; 

Από την αρχή, η Revolut χρησιμοποιούνταν ευρέως στην Ελλάδα από ταξιδιώτες που ήθελαν να γλιτώσουν χρήματα από τις προμήθειες στο συνάλλαγμα. Κατά τη διάρκεια των capital controls και μετά την άρση τους για τους διεθνείς χρηματοοικονομικούς οργανισμούς, είδαμε ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον από Έλληνες που έψαχναν για εναλλακτικούς τρόπους να κάνουν τις καθημερινές τραπεζικές δραστηριότητές τους, αναζητώντας πιο βολικούς, καινοτόμους και φθηνούς τρόπους να διαχειριστούν τα καθημερινά τους οικονομικά. 

Διευρύνουμε διαρκώς τις υπηρεσίες λιανικής που προσφέρουμε στους πελάτες μας, από πληρωμές έως θησαυροφυλάκια (για αποταμιεύσεις), ασφάλειες, εργαλεία budgeting & analytics, junior app και πολλά ακόμα. 

Την ίδια στιγμή, βοηθάμε τις επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν χρήμα και χρόνο κάνοντας τη δημιουργία λογαριασμού, την πληρωμή μισθών, την έκδοση καρτών και την παρακολούθηση των εξόδων, γρηγορότερη και ευκολότερη. 

Όπως σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε, στοχεύουμε στην ενίσχυση των υπηρεσιών που προσφέρουμε στην Ελλάδα και στο να κερδίσουμε ακόμα περισσότερο την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. 

Η Revolut και άλλες εταιρείες του fintech προσπαθούν να κάνουν disrupt τις παραδοσιακές τράπεζες. Πώς βλέπετε το μέλλον του banking; 

Οι πελάτες αναζητούν χρηματοοικονομικά προϊόντα που να τους δίνουν τον πλήρη έλεγχο των οικονομικών τους και να τους απελευθερώνουν από τα υψηλά κόστη, τις απρόβλεπτες και άδικες χρεώσεις – για αυτό υπάρχει ζήτηση για την Revolut. 

Χτίζουμε μία τράπεζα της επόμενης γενιάς σε μία στιγμή όπου οι πελάτες περιμένουν από το banking να είναι γρήγορο και εξίσου αποτελεσματικό και διαφανές όσο ό,τι άλλο κάνουν online. Και μένουν ακόμα να γίνουν πολλά στο χρηματοοικονομικό τομέα για να φτάσουμε εκεί. 

  

Money Review
TAGS