Start Ups Παρασκευή 12/02/2021, 14:20 ΘΕΜΗΣ ΔΡΑΚΩΝΑΚΗΣ
START UPS

Η SCOUT11 θέλει να αλλάξει τις διαδικασίες scouting στο ποδόσφαιρο

Φωτ. Associated Press

Το neolaia.gr μίλησε με τους founders της SCOUT11, της ανερχόμενης ελληνικής start-up στην αγορά του επαγγελματικού ποδοσφαίρου.

Ο χώρος του ποδοσφαίρου αποτελούσε ανέκαθεν μία τεράστια αγορά που απασχολούσε χιλιάδες ανθρώπους, οι οποίοι εργάζονται πίσω από τους ποδοσφαιριστές που βρίσκονται στο προσκήνιο. Μία από τις πιο πολύπλοκες διαδικασίες ήταν ανέκαθεν αυτή η ολοκλήρωση μεταγραφών και πρόσληψη προσωπικού από ποδοσφαιρικές ομάδες.

H SCOUT11 είναι μια ανερχόμενη ελληνική start-up στην αγορά του επαγγελματικού ποδοσφαίρου και θα προσπαθήσει να λύσει τα προβλήματα των ομάδων και των υπαλλήλων τους όσον αφορά το ποσοστό επιτυχίας της διαδικασίας scouting και πρόσληψης ποδοσφαιριστών και technical staff.

Όπως μας ανέφερε ο Γιάννης Θεοδώρου, founder της εταιρείας: “η ιδέα προέκυψε από την ενασχόληση μου στο χώρο του επαγγελματικού ποδοσφαίρου, μέσω της εταιρείας που εργάζομαι PROSPORT, την μεγαλύτερη εταιρεία Sports Management στην Ελλάδα, βάση χρηματιστηριακής αξίας των ποδοσφαιριστών που εκπροσωπεί. Εκεί διαπίστωσα διάφορες ανάγκες και κενά που υπάρχουν στην αγορά, ειδικότερα στους τομείς του HR, Player Development (ανάπτυξη ποδοσφαιριστή) και αυτοματοποίηση διαδικασιών στο Scouting.

Το όραμά μας είναι η δημιουργία μιας εταιρείας πληροφορικής, αρχικά στο χώρο του ποδοσφαίρου, και γενικότερα του αθλητισμού, και ύστερα επεκτείνοντας την και σε άλλες αγορές”.

Το πρόβλημα που ουσιαστικά προσπαθεί να αντιμετωπίσει η SCOUT11, είναι η βελτίωση των αποφάσεων στις μεταγραφές ποδοσφαιριστών και στην πρόσληψη προσωπικού στις ομάδες. Η επιλογή του κατάλληλου ποδοσφαιριστή ή προπονητή, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, κάτι που κάνει την απόφαση των clubs δύσκολη και σχεδόν αδύνατη μια ενδεχόμενη πρόβλεψη για την απόδοση του.

Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Θεοδώρου, “πριν 20 χρόνια, τα δεδομένα που μπορούσε να αντλήσει ένα υψηλόβαθμο στέλεχος για έναν ποδοσφαιριστή ή προπονητή, ήταν λιγοστά, συνεπώς οι αποφάσεις ήταν καθαρά θέμα αντίληψης και ενόρασης των ανθρώπων. Στη σημερινή εποχή των Big Data, με διάφορες πλατφόρμες όπως το Wyscout της Hudl και η STATS Sports να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην υποστήριξη των αποφάσεων, είναι απαραίτητη θεωρούμε η δημιουργία συμπερασμάτων μέσω αυτοματοποιημένων διαδικασιών και η όσο το δυνατόν ελαχιστοποίηση του ρίσκου της εκάστοτε απόφασης”.

Σκοπός της εταιρείας είναι να δημιουργήσει μια πλατφόρμα που:

1) θα παρουσιάζει συμπεράσματα και αξιολογήσεις μέσω της αμερόληπτης σκοπιάς των δεδομένων,

2) θα προσαρμόζει τα συμπεράσματα στη φιλοσοφία, ιστορία, δυναμική, οικονομική δυνατότητα της ομάδας, αλλά επίσης και στις επιλογές, στον τρόπο σκέψης και τις αποφάσεις των στελεχών τους σε προηγούμενα clubs που έχουν δουλέψει και τέλος

3) θα συσχετίζει και θα συγκρίνει τα χαρακτηριστικά των ποδοσφαιριστών, με σκοπό την αύξηση της υπάρχουσας δυναμικής της ομάδας.

Σημαντική παράμετρος στην ιδέα της SCOUT11, είναι η σύνθεση αντικειμενικών με υποκειμενικά δεδομένα, όπως η ψυχολογική κατάσταση του ποδοσφαιριστή, το νοητικό του επίπεδο, η οικογένεια του, η παρουσία του στα Social Media κλπ.

“Πελάτες μας και άμεσα ενδιαφερόμενοι είναι τα ποδοσφαιρικά clubs, με επικεφαλή τον εκάστοτε football director, γραφεία εκπροσώπησης ποδοσφαιριστών (agencies), ποδοσφαιριστές για ατομική χρήση, δημοσιογράφοι, προπονητές για προσωπική χρήση, άλλες εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες ανάλυσης ποδοσφαίρου και ελεύθεροι επαγγελματίες του χώρου (scouts, analysts, data scientists)”.

Έχει ήδη συνεργαστεί με τον Γιάννη κατά τα φοιτητικά τους χρόνια για τη δημιουργία android apps και εφαρμογών εξόρυξης δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης σε διάφορα πεδία.
Ο ανταγωνισμός που έχει η SCOUT11 να αντιμετωπίσει είναι σίγουρα πολυπληθής, καθώς πέρα από τις μεγάλες εταιρείες του χώρου, αναπτύσσονται συνεχώς και Start-Ups σε όλο τον κόσμο προσφέροντας υπηρεσίες για οποιαδήποτε ανάγκη μπορεί να έχει ένα Club.

Ενδεικτικά, η ομάδα αναφέρει μια Start-Up που ιδρύθηκε πριν 2 έτη και ταυτίζει ψηφιακά το αίτημα για εύρεση ποδοσφαιριστή σε μια συγκεκριμένη θέση, με την προσφορά ποδοσφαιριστών που είναι στην ”transfer list” ενός άλλου club, ή μια άλλη start-up που αναφέρει όλο το ιατρικό ιστορικό όλων των ποδοσφαιριστών σε επαγγελματικές κατηγορίες στον πλανήτη με άμεση αναφορά σε δημοσιογραφική πηγή και βίντεο του τραυματισμού.

Όμως, όσον αφορά τον άμεσο ανταγωνισμό της SCOUT11, σύμφωνα με τον Γιάννη Θεοδώρου, “δεν υπάρχει κάποιος που να έχει ήδη λύσει αυτή την ανάγκη, κάτι το οποίο μας γεμίζει με κίνητρο και αισιοδοξία πως η SCOUT11 είναι ξεχωριστή. “Το πλεονέκτημα μας είναι ότι γνωρίζουμε σε βάθος πως λειτουργούν τα clubs εσωτερικά και το προϊόν μας πιστεύουμε πως θα ικανοποιήσει άμεσα ανάγκες της αγοράς. Σίγουρα, ταυτόχρονα, και ανακαλύπτοντας νέα προβλήματα υλοποίησης στο δρόμο μας, καταλαβαίνουμε τη δυσκολία του εγχειρήματος μας τεχνικά, καθώς είναι ένα ολοκληρωμένο πολυπαραγοντικό πακέτο υπηρεσιών”.

Η SCOUT11 βασίζεται σε μία πολιτική τιμολόγησης των υπηρεσιών της μέσω παροχής πακέτων-υπηρεσιών, ώστε ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος να μπορεί να επιλέξει όποιο του ταιριάζει και εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες του. Τα πακέτα αυτά αφορούν τις κύριες δραστηριότητες ροής εσόδων της επιχείρησης, δηλαδή την εκχώρηση της δυνατότητας χρήσης των δυνατοτήτων της πλατφόρμας επί πληρωμή.

1. CPA (κόστος ανά υπηρεσία), όπου ο εκάστοτε χρήστης χρεώνεται ένα εφάπαξ ποσό για μια μεμονωμένη ενέργεια που θα θέλει να εκτελέσει μέσα από τη πλατφόρμα.

2. FLAT RATE (χρέωση σταθερής περιόδου), όπου ο χρήστης καταβάλει ένα σταθερό ποσό για την συστηματική χρήση ορισμένων εκ των δυνατοτήτων της πλατφόρμας για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Τα παραπάνω χρεωστικά μοντέλα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο το καθένα ξεχωριστά όσο και σε συνδυασμό μεταξύ τους.

Η πανδημία επηρέασε αρκετά την ομάδα, διότι η αρχική ιδέα ήταν αρκετά διαφορετική και απευθυνόταν κυρίως σε Scouting Departments.

“Μας ενδιέφερε η διαδικασία live scouting στο γήπεδο, οπότε με όλες αυτές τις εξελίξεις, αλλάξαμε 180 μοίρες το σκεπτικό μας και τον προσανατολισμό της ιδέας μας.

Επιπλέον, αυτή τη στιγμή απευθυνόμαστε σε υψηλόβαθμα στελέχη (Directors), δηλαδή προσπαθούμε να αλλάξουμε όλη τη διαδικασία προσλήψεων και όχι να προσαρμοστούμε στις εργασιακές συνήθειες των αντίστοιχων τμημάτων. Παράλληλα, αυτό το διάστημα σχεδιάζουμε και τη δημιουργία AR μοντέλων για προπονητικές μεθόδους, κάτι το οποίο πιθανώς να μην είχαμε σκεφτεί προ-COVID. Η ομαδική προπόνηση δεν είχε μπει ποτέ σε κατάσταση αμφιβολίας αν θα διεξαχθεί, ούτε κάποιος έψαξε τρόπους να παραμείνει σε κατάσταση φόρμας 2-3 μήνες από το σπίτι του, όπως έγινε στο πρώτο Lockdown της Άνοιξης, ή να βρίσκεται σε 2 εβδομάδες υποχρεωτικής καραντίνας πριν από σημαντική διοργάνωση, όπως στο Australian Open αυτή τη στιγμή στο Tennis. Τέλος, θεωρούμε σημαντική την ανάπτυξη μεθόδων για αξιολόγηση, προπονητική βελτίωση και αναγνώριση ιδιαίτερων σωματικών προσόντων νεαρών αθλητών σε πιο χαμηλό επίπεδο, στον ερασιτεχνικό αθλητισμό, που έχει πληγεί ιδιαίτερα τον τελευταίο 1μιση χρόνο”.

Η ομάδα της SCOUT11 έχει κάνει τις πρώτες επαφές της με επενδυτές.

Συγκεκριμένα, έχει κάνει παρουσίαση σε δύο επενδυτικές ομάδες στη Γερμανία, όπου και έλαβε θετική ανταπόκριση για την ιδέα, όμως άκουσε αρκετές αντιρρήσεις για το business model. Αυτό οδήγησε στην επανεξέταση και αναπροσαρμογή του, σύμφωνα με τις συνθήκες της σημερινής εποχής. Αυτή τη στιγμή σχεδιάζει να απευθυνθεί σε τρία Venture Groups για sports industry στο Ισραήλ.

Η SCOUT11 εντάχθηκε στο Κέντρο Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ACEin) με σκοπό την υποστήριξη της ομάδας, την επίλυση αποριών αλλά και διαδικαστικών θεμάτων που αντιμετωπίζει κάθε startup.

“Ό πρώτος μας στόχος αυτό το διάστημα είναι η στελέχωση της ομάδας μας με ακόμη 1-2 άτομα, διότι προσπαθούμε να υλοποιήσουμε πλήρως την ιδέα μας τεχνικά. Επίσης, άμεσοι στόχοι μας είναι η προσαρμογή του business model στις συνθήκες της σημερινής εποχής, η εύρεση χρηματοδότησης και συνεργατών εντός και εκτός Ελλάδας, η δημιουργία καναλιών για την προώθηση της SCOUT11 και η προετοιμασία του δεύτερου προϊόντος που ετοιμάζουμε στην ανάπτυξη προπονητικών μεθόδων σε επαυξημένη πραγματικότητα”, σύμφωνα με τον Γιάννη Θεοδώρου.

Πηγή: neolaia.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News