Κυκλοφοριακό έμφραγμα στις πόλεις – Πόσες ώρες χάνουμε πίσω από το τιμόνι
Στην 31η θέση ανάμεσα σε 404 πόλεις παγκοσμίως κατατάχθηκε η Αθήνα σε ό,τι αφορά την κίνηση στους δρόμους, με το μέσο χρόνο οδήγησης ανά ημέρα να αυξάνεται κατά 2 λεπτά το 2021. Η εικόνα αυτή ήταν αρκετά βελτιωμένη (-6%) σε σχέση με το 2019, αλλά και χειρότερη σε σχέση με το 2020 (+3%), όταν και είχε επιβληθεί περιορισμός μετακινήσεων λόγω της Covid 19.
Τα στοιχεία του δείκτη κίνησης της Tom Tom δείχνουν ότι συνολικά το 2021 οι Αθηναίοι έχασαν 85 ώρες στο δρόμο λόγω της κίνησης, δηλαδή περίπου τρεις ημέρες και 13 ώρες, με το επίπεδο συμφόρησης να φτάνει το 37%. Αυτό σημαίνει πως κατά μέσο όρο, οι μετακινήσεις ήταν κατά 37% μεγαλύτερες σε σχέση με τη διαδρομή χωρίς κυκλοφοριακή συμφόρηση. Έτσι, προκύπτει ότι ένας οδηγός για να καλύψει μία διαδρομή 30 λεπτών χωρίς κίνηση, θα χρειαστεί επιπλέον 11 λεπτά, όταν οι συνθήκες συμφόρησης φτάνουν το 37%.
Αρκετά καλύτερη ήταν η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη, η οποία κατέκτησε τη θέση 130 στην παγκόσμια κατάταξη με τους οδηγούς να υπολογίζεται ότι έχασαν συνολικά 57 ώρες στο δρόμο λόγω της κίνησης, δηλαδή περίπου δύο ημέρες και 9 ώρες. Τα επίπεδα της συμφόρησης στη συμπρωτεύουσα ανέρχονταν στο 25% το 2021, παρουσιάζοντας πτώση 5% σε σχέση με το 2019 και αύξηση 3% σε σύγκριση με το 2020.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Tom Tom και στις δύο πόλεις η κίνηση κορυφώθηκε τους τέσσερις τελευταίους μήνες του έτους. Η κίνηση στην Αθήνα όμως εκτοξεύθηκε τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, με το επίπεδο της συμφόρησης να αγγίζει κατά μέσο όρο ακόμη και το 52% σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2019.
Οι πόλεις με τη χειρότερη κίνηση στον κόσμο
Σύμφωνα με την Tom Tom, οι πόλεις με τη χειρότερη κίνηση στον κόσμο για το 2021 ήταν η Κωνσταντινούπολη (142 ώρες χαμένες λόγω κίνησης), η ευρύτερη περιοχή της Μόσχας (140 ώρες), το Κίεβο (128 ώρες), η Μπογκοτά (126 ώρες), η Βομβάη (121 ώρες), η Οδησσός (117 ώρες), η Αγία Πετρούπολη (115 ώρες), το Βουκουρέστι (115 ώρες), το Νοβοσιμπίρσκ της Ρωσίας (110 ώρες) και το Μπανγκαλόρ της Ινδίας (110 ώρες).
Ως αποτέλεσμα της χαλάρωσης των υγειονομικών μέτρων, αλλά με τους ανθρώπους να εξακολουθούν να αποφεύγουν σε ένα βαθμό τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η κίνηση στους δρόμους στα αστικά κέντρα ενδέχεται να αυξηθεί περαιτέρω φέτος. Παράλληλα, μέχρι το τέλος της δεκαετίας εκτιμάται πως οι κάτοικοι των πόλεων θα αυξηθούν κατά σχεδόν 700 εκατομμύρια, φτάνοντας το σύνολο των 5,2 δισ. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το 2030, περίπου το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού θα μένει σε πόλεις, από 57% το 2021.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
ΚΟΚ: Περισσότεροι από 2.700 οδηγοί υπό την επήρεια αλκοόλ στο πρώτο φετινό 7μηνο
Carmageddon: Ο δημοφιλής τουριστικός προορισμός που βάζει «δακτύλιο»
Το πρώτο φανάρι του κόσμου και η έλευση του «Γρηγόρη» στην Αθήνα
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News