Κοινωνία Τρίτη 7/12/2021, 13:19
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κίνηση στους δρόμους: Πόσες ώρες από τη ζωή τους χάνουν οι Αθηναίοι

Κίνηση στους δρόμους: Πόσες ώρες από τη ζωή τους χάνουν οι Αθηναίοι

Εβδομήντα ώρες από τη ζωή του έχασε ο μέσος οδηγός στην Αθήνα το 2021, λόγω της κίνησης. Και μπορεί για όποιον κινείται στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πρωτεύουσας η κατάσταση να μοιάζει απελπιστική, όμως τα στοιχεία της Inrix Research δείχνουν ότι στην πραγματικότητα είναι όχι μόνο βελτιωμένη σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα, αλλά και πολύ καλύτερη σε σχέση με τις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης.

Δηλαδή ενώ ένας Αθηναίος χάνει 70 ώρες στην κίνηση, ο μέσος οδηγός στο Λονδίνο  χάνει 148 ώρες, στο Παρίσι 140 ώρες, στις Βρυξέλλες 134 ώρες και στη Μόσχα 108 ώρες. Το top5 των πιο μποτιλιαρισμένων πόλεων του κόσμου συμπληρώνει η Νέα Υόρκη, όπου ο μέσος οδηγός έχασε φέτος 102 ώρες στην κίνηση.

Μάλιστα, τα στοιχεία της Inrix δείχνουν ότι η κίνηση στην Αθήνα είναι αισθητά χαμηλότερη από ό,τι ήταν πριν από την πανδημία, με τις χαμένες ώρες να είναι κατά 35% λιγότερες.

Κίνηση στους δρόμους: Πόσες ώρες από τη ζωή τους χάνουν οι Αθηναίοι-1Κίνηση στους δρόμους: Πόσες ώρες από τη ζωή τους χάνουν οι Αθηναίοι-2

Οι χαμένες ώρες υπολογίζονται από τον χρόνο που χρειάζεται ένας οδηγός για να κάνει μία συγκεκριμένη διαδρομή στις ώρες αιχμής, έναντι του χρόνου που θα του έπαιρνε η ίδια διαδρομή σε κάποια στιγμή της ημέρας όπου η ροή των αυτοκινήτων είναι ομαλή.

Στις ΗΠΑ, ο μέσος οδηγός έχασε το 2021 περίπου 36 ώρες λόγω της κίνησης, έναντι 26 ώρες το 2020, αλλά και έναντι 99 ωρών που είχε χάσει το 2019.

Συνολικά, οι οδηγοί που κινούνται προς το κέντρο των πόλεων παραμένουν λιγότεροι σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα. Τα ταξίδια προς το κέντρο στις αμερικανικές πόλεις είναι μειωμένα κατά 22% και στις πόλεις της Βρετανίας κατά 19%. Στις γερμανικές πόλεις, έχουν επιστρέψει στα προ-κορωνοϊού επίπεδα. Όμως, όπως επισημαίνει η Inrix, τάσεις που ενισχύθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως η τηλεργασία και οι μετακινήσεις με ποδήλατο, εκτιμάται ότι μπορούν να διατηρηθούν και μετά την υγειονομική κρίση.

Η Inrix εκτιμά ότι η κίνηση στις πόλεις θα αυξηθεί, αν και αργά, κατά τον επόμενο χρόνο.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Μποτιλιάρισμα στην οικονομία: Όταν ο οδηγός χάνει χρόνο και χρήμα

Fitch: Πότε θα επιστρέψει η Ελλάδα στην κανονικότητα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News