Κοινωνία Δευτέρα 13/09/2021, 23:01
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γ. Πατέρας: Πρέπει να ανανεωθεί ο ελληνικός στόλος

φωτ. InTime News

Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου των πλοίων εξαιτίας των επικείμενων προστίμων που θα επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το ανθρακικό αποτύπωμα, τόνισε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Πατέρας στο πλαίσιο εκδήλωσης στο περίπτερο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στη ΔΕΘ.

Πρόσθεσε, δε, ότι η αντικατάσταση των πλοίων «πράσινα» με πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα, αλλά υδρογόνο θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ. Τα επόμενα βήματα είναι η εκπόνηση του business plan και η κατασκευή του πρώτου πλοίου, που θα δείξει ότι η ιδέα είναι υλοποιήσιμη, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, που είχε τον ρόλο συντονιστή της συζήτησης, τόνισε ότι το business plan θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στο έργο που επιτελεί η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή σύνδεση των νησιών κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες αναφέρθηκε ο διευθυντής της, πλοίαρχος Λιμενικού Σώματος, Γεώργιος Ρίγγας.

Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας, υπογράμμισε ότι δόθηκαν επιπλέον 79 εκατ. ευρώ για να αποφευχθεί η κατάρρευση του ακτοπλοϊκού δικτύου. Υπογράμμισε ότι η σταθερότητα και η υπογραφή πολυετών συμβάσεων θα αποτελέσει κίνητρο για να επενδύσει ο επιχειρηματίας σε μια ακτοπλοϊκή γραμμή.

Η καθηγήτρια του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών και στέλεχος του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, Μαρία Μποϊλέ, σημείωσε ότι η μελέτη για την αναμόρφωση του συστήματος ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που εκπόνησε το ΙΜΕΤ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στη λήψη αποφάσεων από τους φορείς της πολιτείας.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News