Κοινωνία Πέμπτη 29/07/2021, 13:53
ΕΡΕΥΝΑ ΙΕΛΚΑ

Τέσσερις στους 10 καταναλωτές αύξησαν το σωματικό τους βάρος την τελευταία χρονιά

O αντίκτυπος των περιοριστικών μέτρων στη διατροφή των καταναλωτών

Τέσσερις στους 10 καταναλωτές αύξησαν το σωματικό τους βάρος την τελευταία χρονιά

Τέσσερις στους δέκα καταναλωτές αύξησαν το σωματικό τους βάρος την τελευταία χρονιά και ένας στους τέσσερις χειροτέρεψε τη διατροφή του. Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών που καταγράφει την επίδραση της πανδημίας στην καταναλωτική συμπεριφορά.Τέσσερις στους 10 καταναλωτές αύξησαν το σωματικό τους βάρος την τελευταία χρονιά-1

Ειδικότερα, στα ευρήματα της έρευνας καταγράφεται σαφώς μία επίδραση της πανδημίας και συγκεκριμένα των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και της παραμονής στο σπίτι στην διατροφή των καταναλωτών και στο σωματικό τους βάρος. Συγκεκριμένα το 38% των καταναλωτών δηλώνουν ότι τη χρονιά που πέρασε αυξήθηκε το σωματικό τους βάρος, ενώ μόλις ένα 15% ότι μειώθηκε. Παράλληλα, 24% δηλώνει ότι την χρονιά που πέρασε χειροτέρεψε η διατροφή τους, ενώ ένα 14% ότι βελτιώθηκε. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι για τις διατροφικές συνήθειες της πανδημίας, το «ισοζύγιο θετικών και αρνητικών» επιδράσεων, τείνει προς αρνητικό πρόσημο.

Παρότι στη διάρκεια των lockdown συνήθειες όπως η μαγειρική στο σπίτι επέδρασαν θετικά στο κομμάτι της διατροφής, άλλοι παράγοντες όπως η αύξηση των παραγγελιών έτοιμου φαγητού και η έλλειψη σωματικής άσκησης αντιστάθμισαν τα όποια οφέλη. Επομένως πέρα την επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες, πλέον παρατηρείται και η αρχή μίας μακράς διάρκειας διαδικασίας επιστροφής στην κανονικότητα και για τις διατροφικές συνήθειες.

Ήρθαν για να μείνουν οι αγοραστικές συνήθειες που υιοθετήθηκαν λόγω της πανδημίας

Βέβαια, όπως σημειώνει το ΙΕΛΚΑ, η επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες θα διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Μία σειρά από συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών ακόμα και το 2022 (ή και να μην σταματήσουν ποτέ).

Τέσσερις στους 10 καταναλωτές αύξησαν το σωματικό τους βάρος την τελευταία χρονιά-2

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την έρευνα, μόλις το 12% έχει σταματήσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα, το 19% θα σταματήσει άμεσα και το 29% μέσα στο 2021. Το υπόλοιπο 61% φαίνεται ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα και μετά το 2021.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ένας στους τρεις θα διατηρήσουν την τάση της αποφυγής εξόδου από το σπίτι ακόμα και το επόμενο έτος, ενδεικτικό της αίσθησης κινδύνου που υπάρχει ακόμα και σήμερα.

Μεγάλή διείσδυση στην καθημερινότητα καταγράφεται για τα αντισηπτικά, με το 24% του κοινού να δηλώνει ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να κουβαλάει μαζί του αντισηπτικά.

Το 58% θα συνεχίσει να προσπαθεί να επισκεφθεί το κατάστημα ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση. Μόλις ένα 20% δεν έχει αυτή τη συνήθεια σήμερα. Επιπλέον το 47% δηλώνει ότι θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα. Μόλις το 16% δεν έχει αυτή τη συνήθεια σήμερα. Το 16% δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμα και την επιστροφή στην κανονικότητα. Το 8% δηλώνει ότι δεν φοράει σήμερα, το 37% ότι σίγουρα θα σταματήσει και το 38% δεν γνωρίζει τι θα κάνει.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News