Κοινωνία Παρασκευή 9/04/2021, 10:29
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αστικά λεωφορεία: Τα επόμενα βήματα για την ενίσχυση του στόλου με 1.300 οχήματα

Φωτ. Intime (ΓτΠ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ)

«Η στήριξη των μέσων μαζικής μεταφοράς αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση» δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος επισκέφθηκε νωρίς το πρωί το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στην Πέτρου Ράλλη, με την ευκαιρία της παραλαβής 40 λεωφορείων, τα οποία προμηθεύτηκε η εταιρεία με leasing στο πλαίσιο του σχεδίου για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών.

«Από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι θέλουμε να στηρίξουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πρωτίστως τα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αποτελούσε μία δέσμευσή μας πριν χτυπήσει ο κορωνοϊός. Η ανάγκη αυτή έγινε ακόμα πιο επιτακτική λόγω του κορωνοϊού και με γρήγορα βήματα υλοποιούμε τη δέσμευσή μας», ανέφερε ο πρωθυπουργός, συνομιλώντας με οδηγούς, ενώ υπογράμμισε πως «θα συνεχίσουμε στην κατεύθυνση της δέσμευσης που έχουμε αναλάβει».

astika-leoforeia-ta-epomena-vimata-gia-tin-enischysi-toy-stoloy-me-1-300-ochimata0

Τα οχήματα που εντάχθηκαν σήμερα στους κόλπους της ΟΣΥ τοποθετήθηκαν σε επιβαρυμένες γραμμές και αποτελούν μέρος των 300 οχημάτων που, μέσω προγράμματος leasing, ενισχύουν, με παραδόσεις κάθε εβδομάδα, τον στόλο των αστικών λεωφορείων στην Αττική.

Τα νέα λεωφορεία «θα βγουν σήμερα στους δρόμους της Αθήνας, στις πιο επιβαρυμένες γραμμές προκειμένου να μειώσουμε τον συνωστισμό εκεί που παρατηρείται. Γιατί είναι σημαντικό να πούμε κιόλας ότι δεν παρατηρείται παντού συνωστισμός -εσείς εξάλλου το ξέρετε. Υπάρχει συνωστισμός σε κάποιες γραμμές οι οποίες πρέπει σε πρώτη φάση θα υποστηριχθούν», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το leasing είναι μία από τις πτυχές του ευρύτερου σχεδίου ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίες, όπως σημειώνουν κυβερνητικές πηγές, «το 2019 είχαν ήδη διανύσει μία και πλέον δεκαετία αποεπένδυσης, κατά την οποία δεν είχε γίνει ούτε μία πρόσληψη στο Μετρό ή στα λεωφορεία, ενώ δεν είχε αγοραστεί ούτε ένα όχημα για τις ανάγκες των λεωφορειακών γραμμών». Στο πλαίσιο αυτό, κατά τις ίδιες πηγές, «η εικόνα εγκατάλειψης αντιστράφηκε και ο στόλος των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας ενισχύθηκε κατά 450 οχήματα, αριθμώντας σήμερα 1.300 οχήματα. Αυτό είχε απτό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς τα δρομολόγια ανά ημέρα αυξήθηκαν κατά περίπου 23%, από 14.200 το 2019 σε 17.500 δρομολόγια σήμερα».

Πέραν του leasing, 200 λεωφορεία προήθλαν από σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και δεκάδες άλλα προστέθηκαν στο ενεργό δυναμικό της ΟΣΥ χάρη στην ανάταξη και επισκευή οχημάτων, δεδομένου ότι οι δαπάνες για επισκευές και συντήρηση του στόλου έχουν υπερτριπλασιαστεί σε σχέση με το 2019.

«Θέλω να ξέρετε ότι έχουμε κάνει το αδύνατο, δυνατό. Δεν είναι εύκολη υπόθεση να βρει κανείς λεωφορεία σε αυτή τη συγκυρία, πόσω μάλλον μεταχειρισμένα λεωφορεία από leasing, δεν περισσεύουν αυτά τα λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά. Έχει καταβληθεί μία τεράστια προσπάθεια από το Υπουργείο και από τη διοίκηση να βρεθούν αυτά τα λεωφορεία. Και εν πάση περιπτώσει, 500 καινούργια λεωφορεία μέσα σε 18 μήνες δεν είναι μικρό έργο», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.

«Σήμερα έχουμε το τέταρτο βήμα ενός συγκεκριμένου σχεδίου. Το πρώτο ήταν η ανάταξη του στόλου, αυξήσαμε τις δαπάνες για επισκευές πάνω από 200%. Το δεύτερο είχε να κάνει με την ενίσχυση του στόλου με τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και τα ΚΤΕΛ. Το τρίτο και το πιο σημαντικό ήταν οι προσλήψεις, Το τέταρτο, το βλέπουμε σήμερα, είναι τα 300 λεωφορεία με leasing τα οποία θα αυξήσουν σημαντικά το συγκοινωνιακό έργο στην Αθήνα. Και το τελευταίο -όπως αναφερθήκατε κι εσείς- είναι ο μεγάλος διαγωνισμός», δήλωσε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος συνόδευσε τον Πρωθυπουργό.

Σημειώνεται ότι με την πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος leasing θα κυκλοφορούν στην Αθήνα 1.500 λεωφορεία και θα εκτελούνται καθημερινά περίπου 21.000 δρομολόγια. Στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με την κυβέρνηση, τα διαθέσιμα λεωφορεία σχεδόν διπλασιάστηκαν και ανέρχονται σήμερα σε 454. «Η ίδια προσπάθεια, φυσικά, έχει γίνει και στη Θεσσαλονίκη, όπου έχουν προστεθεί συνολικά 220 καινούργια λεωφορεία», είπε ο Πρωθυπουργός.

Το επόμενο βήμα για την ενίσχυση των αστικών λεωφορείων είναι η ανανέωση του στόλου μέσω της προμήθειας νέων οχημάτων, η οποία έχει δρομολογηθεί με την αξιοποίηση πόρων και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στις 11 Απριλίου λήγει η δημόσια διαβούλευση για την απόκτηση των πρώτων 800 λεωφορείων που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ συνολικά σχεδιάζεται η προμήθεια 1.300 οχημάτων.

«Προχωράει και ο νέος διαγωνισμός με ένα μείγμα λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας, ο οποίος θα χρηματοδοτηθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Έχει σημασία να λέμε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης δεν είναι κάποια χρήματα που δεν αφορούν τους πολίτες. Τελικά μετατρέπονται σε υποδομές και σε επενδύσεις τις οποίες θα αξιοποιήσουν οι πολίτες», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Επισήμανε μάλιστα ότι ο στόλος του μέλλοντος δεν θα πληροί μόνον τις προϋποθέσεις ασφάλειας και άνεσης, αλλά θα συνάδει με τον στρατηγικό στόχο για συρρίκνωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων. «Το μέλλον μας οδηγεί και με σύγχρονες τεχνολογίες. Σύντομα θα μπει στη ζωή μας και στις συγκοινωνίες και η ηλεκτροκίνηση, με λεωφορεία που θα είναι τελείως φιλικά προς το περιβάλλον και φυσικά πολύ πιο άνετα για τους επιβάτες και πολύ πιο άνετα για τους ίδιους τους οδηγούς», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News