Κοινωνία Τρίτη 16/03/2021, 12:12
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ποια προξενεία αποκτούν δυνατότητα εξυπηρέτησης πολιτών μέσω βιντεοκλήσης

Φωτ. Unsplash (etienne-boulanger)

Σε περισσότερα προξενεία επεκτείνεται η λειτουργία της πλατφόρμας εξυπηρέτησης πολιτών χωρίς φυσική παρουσία, μέσω βιντεοκλήσης, MyConsulLive.gov.gr.

Όπως ανακοινώθηκε από τα υπουργεία Εξωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο MyConsulLive.gov.gr εντάσσονται:

  • τα Προξενικά Γραφεία στις Πρεσβείες Βρυξελλών, Ουάσιγκτων, Παρισίων, Στοκχόλμης και
  • τα Γενικά Προξενεία Αδελαΐδας, Αμβούργου, Μελβούρνης, Μονάχου, Μόντρεαλ, Σικάγου, Στουτγάρδης, Σύδνεϋ, Τάμπας και Φρανκφούρτης.

Οι παραπάνω αρχές έρχονται να προστεθούν στο Προξενικό Γραφείο της Πρεσβείας Λονδίνου και στα Γενικά Προξενεία Νέας Υόρκης, Τορόντο, Βοστώνης, Κωνσταντινούπολης, Ντύσσελντορφ και το Προξενείο Πέρθης, όπου η πλατφόρμα βρίσκεται ήδη σε δοκιμαστική λειτουργία. Σταδιακά το MyConsulLive πρόκειται να επεκταθεί στο σύνολο των προξενικών αρχών.

Μέσω του «MyConsulLive» δίνεται η δυνατότητα στους Έλληνες κατοίκους εξωτερικού να διεκπεραιώνουν διοικητικές πράξεις χωρίς φυσική παρουσία στο Προξενείο, μέσω προγραμματισμένης βιντεοκλήσης με τον αρμόδιο προξενικό υπάλληλο. Ειδικότερα, οι υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της πλατφόρμας είναι οι ακόλουθες:

  • πιστοποιητικό μόνιμου κάτοικου εξωτερικού
  • βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης / γέννησης / διαμονής
  • αντίγραφο ή απόσπασμα ληξιαρχικής πράξης
  • δήλωση δικαιούχου σύνταξης
  • αιτήσεις / αναφορές.

Η υπηρεσία παρέχεται μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών». Η ταυτοποίηση του ενδιαφερομένου γίνεται με τη χρήση κωδικών Taxisnet για την επιβεβαίωση των στοιχείων, ενώ κατά τη διάρκεια της βιντεοκλήσης η ταυτοπροσωπία θα διαπιστώνεται με την επίδειξη δημοσίου εγγράφου (ταυτότητα, διαβατήριο κλπ.).

Υπενθυμίζεται ότι το MyConsulLive.gov.gr ξεκίνησε την πιλοτική του λειτουργία τον Δεκέμβριο 2020. Υλοποιήθηκε με την συνεργασία των υπουργών Εξωτερικών Νίκου Δένδια και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, ενώ ο σχεδιασμός έγινε από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στα πρότυπα των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ και η ΑΑΔΕ.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News