Κοινωνία Πέμπτη 9/03/2023, 19:14
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη: Ενισχύεται η ερευνητική διαδικασία – Διευρύνεται ο κύκλος των κατηγορουμένων – Τι λέει ο σταθμάρχης

Επανεκκίνηση σιδηροδρόμου με 2 σταθμάρχες και περιορισμό του μεταφορικού έργου, προανήγγειλε ο πρωθυπουργός

Τέμπη: Ενισχύεται η ερευνητική διαδικασία – Διευρύνεται ο κύκλος των κατηγορουμένων – Τι λέει ο σταθμάρχης

Ένα 24ωρο προτού συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας προκειμένου να επιλέξει τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες, διευρύνεται ο κύκλος των κατηγορουμένων, με την Εισαγγελία Πρωτοδικών να ασκεί συμπληρωματικές ποινικές διώξεις κατά τριών ακόμη προσώπων.

Του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον σταθμάρχη της Λάρισας που ήδη έχει προφυλακιστεί και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 23:00 και έφυγαν νωρίτερα.

Οι κατηγορίες αφορούν διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, που είναι κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια, καθώς και τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.

Υπενθυμίζεται ότι στο επίπεδο των ερευνών είχε προηγηθεί η πρωτοβουλία αναβάθμισης τους από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους, με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου.

Επανεκκίνηση σιδηροδρόμου 

Το «συντομότερο δυνατό και με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια» θα αρχίσουν να κινούνται τα τρένα, όπως τόνισε στο πλαίσιο του υπουργικού Συμβουλίου ο πρωθυπουργός, σημειώνοντας ότι «θα έχουμε πλέον δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια, εάν χρειαστεί βραχυπρόθεσμα θα πρέπει να περιορίσουμε και το μεταφορικό έργο».

Ο ίδιος επισήμανε ότι δρομολογούνται πρωτοβουλίες «για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους μας, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας, αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού».

«Δεν θα κρυφτούμε πίσω από ανθρώπινα λάθη»

Ο πρωθυπουργός αφιέρωσε την προλογική του παρέμβαση στο υπουργικό συμβούλιο στην τραγωδία των Τεμπών, υπογραμμίζοντας ότι εγγυάται την απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα, ώστε να εντοπιστούν τα σφάλματα και να κριθούν δίκαια όσοι εμπλέκονται.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε τη «δημόσια συγγνώμη στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια, αλλά κυρίως προσωπικά» για να προσθέσει: «Αναλαμβάνω κατά συνέπεια την ευθύνη. Και δεν μπορούμε, δεν θέλουμε, δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από μία σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων».

«Το τελευταίο το οποίο με ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι να μπούμε σε μία στείρα αντιπαράθεση για το ποιος φταίει. Απαντώ: όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος. Από κυβερνήσεις και διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο “γιοφύρι της Άρτας”, μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων μας. Τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η Δικαιοσύνη, γρήγορα και στον ανώτατο δυνατό βαθμό. Όμως η τραγωδία έγινε με εμάς στο τιμόνι της χώρας».

Τέμπη: Ενισχύεται η ερευνητική διαδικασία – Διευρύνεται ο κύκλος των κατηγορουμένων-1

«Δεν έγινε προχθές πρωθυπουργός…»

«Η συγνώμη και η ανάληψη ευθύνης δεν συνάδει με το “όλοι φταίνε“, ούτε με ψεύτικες παραιτήσεις υπουργών που σε λίγες ημέρες θα είναι ξανά υποψήφιοι», τόνισε η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑΠόπη Τσαπανίδου.

Σημειώνει ότι «ο κ. Μητσοτάκης δεν έγινε προχθές πρωθυπουργός», αλλά «κυβερνά τέσσερα χρόνια και ανήλθε στην εξουσία με την υπόσχεση του επιτελικού κράτους και της αριστείας. Και αντί αυτού έφερε ρουσφέτια και αναξιοκρατία παντού». «Ποιος να τον πιστέψει, λοιπόν, όταν λέει ότι όσα δεν έκανε τέσσερα χρόνια τώρα, θα τα κάνει λίγες ημέρες πριν τις εκλογές;», πρόσθεσε.

Οικονόμου: Ο πρωθυπουργός ανέλαβε την ευθύνη

«Ο πρωθυπουργός ανέλαβε την ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση για την τραγωδία των Τεμπών. Ζήτησε συγγνώμη τόσο προσωπικά όσο και εκ μέρους του πολιτικού συστήματος, κυβερνήσεων και διοικήσεων που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν ένα έργο που έπρεπε να είχε τελειώσει από το 2016», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, απαντώντας στην εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Πόπη Τσαπανίδου.

Και πρόσθεσε: «Γιατί αν το έργο είχε ολοκληρωθεί, το δυστύχημα θα μπορούσε να είχε αποτραπεί. Ταυτόχρονα εγγυήθηκε διαφάνεια στην έρευνα, την ανάδειξη των ευθυνών και τον καταλογισμό των συνεπειών. Ενώ αναλαμβάνει άμεσα πρωτοβουλίες ώστε να μη ζήσουμε ξανά τέτοια τραγωδία».

Ο ίδιος επισημαίνει ότι η μόνιμη απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ σε όλο αυτό, είναι ότι τα τρένα στην Ελλάδα λειτουργούσαν τέλεια επί των ημερών του και τα διέλυσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη. «Οι πολίτες ας βγάλουν τα συμπεράσματα τους», συμπλήρωσε.

Προφητικό πόρισμα για τα τρένα 

Ραδιοεπικοινωνία των σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς με πιο «δομημένο τρόπο, ανάλογο με αυτόν που γίνεται στις αεροπορικές μεταφορές και σε άλλα σιδηροδρομικά δίκτυα». Αυστηρή πειθαρχία στην τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης από όλα τα εμπλεκόμενα μέλη. Ολοκλήρωση της εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία του ETCS, δηλαδή του συστήματος προστασίας που έχει καθολική εφαρμογή στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ανάταξη της ηλεκτρικής πλευρικής σηματοδότησης σε όλα τα τμήματα των σιδηροδρομικών αξόνων.

Αυτά τα μέτρα πρότεινε για την ασφάλεια στις μετακινήσεις με τρένο η τεχνική έκθεση που διενήργησε το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης –υπογράφηκε στις 9.5.2018– σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017, που κόστισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους.

Απολογία σταθμάρχη: «Διόρθωσαν με μπλάνκο τις βάρδιες μετά το δυστύχημα»

Νέες πληροφορίες έρχονται στο φως για την απολογία του σταθμάρχη, για ένα περιστατικό που συνέβη λίγη ώρα μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο 59χρονος υποστήριξε πως μετά τη σύγκρουση των συρμών, η ώρα παράδοσης της απογευματινής βάρδιας και παραλαβής από τη βραδινή διορθώθηκε με μπλάνκο.

«Ο σταθμάρχης Λάρισας έδωσε εντολή στον Π. να καθίσει μέχρι να περάσει και η αμαξοστοιχία 62. Ο κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδιά του παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος και αυτή η παράδοση-παραλαβή μετά τη βάρδιά του εντυπώνεται εγγράφως στο αντίστοιχο βιβλίο και καταγράφεται η ώρα έναρξης και λήξης της προηγούμενης βάρδιας. Μετά το συμβάν, η ώρα παράδοσης παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη.

Δεν θυμάμαι ποια ήταν η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του Π. είναι περί 22:20 και του Χ. περί 22:10. Αναλαμβάνω την αντικειμενική ευθύνη που με βαραίνει σαν σταθμάρχη».

«Δεν πρόλαβα να ενημερώσω τον προϊστάμενό μου ή την επιθεώρηση ότι είχαν αποχωρήσει στις 22:15 με 22:20 ο παλιός σταθμάρχης και στις 22:05 με 22:10 ο νεότερος, λόγω του φόρτου εργασίας μου. Όπως διαπίστωσα από την κατάθεση του προϊσταμένου μου, αυτός είχε δώσει εντολή στους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας να καθίσουν μέχρι τις 23:00, ενώ και ο κεντρικός σταθμάρχης Λάρισας, Γιώργος Ζήντρος, έδωσε εντολή στον παλαιότερο σταθμάρχη να καθίσει μέχρι να περάσει και η αμαξοστοιχία 62», φέρεται να ανέφερε ο 59χρονος σταθμάρχης στην απολογία του.

Πηγή: kathimerini.gr

Διαβάστε επίσης:

Τέμπη: Νέες διώξεις – Εις βάρος του επιθεωρητή και δύο σταθμαρχών

Υπουργικό συμβούλιο – Μητσοτάκης: Τέλος στα σενάρια για εκλογές πριν το Πάσχα

Σιδηρόδρομοι: Τα άμεσα μέτρα και o σχεδιασμός για την επόμενη ημέρα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News