Πολιτική Παρασκευή 29/01/2021, 16:17
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αγροτικά προϊόντα: Πώς θα ενισχυθεί το made in Greece

Η δημιουργία ενός ισχυρού brand για τα ελληνικά προϊόντα στους στρατηγικούς στόχους του υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης

Φωτ. Γραφείο του Πρωθυπουργού

Η δημιουργία «ενός ισχυρού brand για τα ελληνικά προϊόντα, που θα συνεισφέρει στο συνολικό rebranding της χώρας που επιχειρεί η κυβέρνηση» βρέθηκε μεταξύ άλλων στο επίκεντρο της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Στη σύσκεψη συζητήθηκαν πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην ευρύτερη διασφάλιση της ελληνικότητας των προϊόντων, ώστε να τονωθούν η αναγνωρισιμότητα και η αξία του ελληνικού σήματος, δράσεις που έχουν δρομολογηθεί για τη χωροταξία υδατοκαλλιεργειών και η σύνδεση του έργου του υπουργείου με το Ταμείο Ανάκαμψης. Εξετάστηκαν επίσης οι δυνατότητες εκπαίδευσης των αγροτών, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην παραγωγή, αλλά και η αξιοποίηση της ελληνικής διατροφής, αφενός για την προώθηση της εικόνας της χώρας και αφετέρου για την ευρύτερη ενίσχυση πολλών αλληλένδετων πτυχών της οικονομίας, όπως η γαστρονομία και η παραγωγή τροφίμων.

«Αποδίδω μεγάλη σημασία στο ελληνικό σήμα», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στην προστασία και την αξία ελληνικών προϊόντων. «Το συζητήσαμε, πρέπει να εξορθολογίσουμε τη νομοθεσία. Τα προϊόντα τα οποία έχουν το ελληνικό σήμα πρέπει να είναι ελληνικά. Και αυτός που πληρώνει για το ελληνικό σήμα και ο καταναλωτής που θα βλέπει το ελληνικό σήμα, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, να γνωρίζει ότι υπάρχει ελληνική προστιθέμενη αξία στα ελληνικά μας προϊόντα», είπε.

Αναφερόμενος στο σχέδιο της κυβέρνησης για ανάπτυξη και προώθηση της ελληνικής διατροφής δήλωσε πως αποτελεί τη γέφυρα που ενώνει τον πρωτογενή τομέα με το τουριστικό προϊόν και σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας.

Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε πως για την κυβέρνηση ο πρωτογενής τομέας αποτελεί κεντρικό συστατικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής. «Νομίζω ότι όλοι μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα για τον πρωτογενή μας τομέα. Ένα όραμα που θα καταστήσει τα προϊόντα μας πάνω από όλα ανταγωνιστικά στις εγχώριες και στις διεθνείς αγορές. Ένα όραμα που θα φέρει νέους αγρότες πίσω στο χωράφι, στην ύπαιθρο, νέους αλιείς στη θάλασσα, γιατί ακριβώς θα μπορούν να προσβλέπουν μέσα από αυτή την εργασία σε ένα καλό, σε ένα ικανοποιητικό εισόδημα», επισήμανε.

Αναφερόμενος στις προοπτικές της αλιείας είπε πως «δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέραν των υπολοίπων εκκρεμοτήτων οι υδατοκαλλιέργειες αποτελούν αυτή τη στιγμή το νούμερο ένα εξαγωγικό προϊόν της χώρας στον πρωτογενή τομέα».

«Έχει γίνει σημαντικότατη δουλειά στα ζητήματα χωροθέτησης των οργανωμένων περιοχών υποδοχής υδατοκαλλιεργειών. Έχω ζητήσει αυτή η δουλειά να επιταχυνθεί σε αγαστή συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος. Είναι ένα προϊόν το οποίο μπορεί να συνεισφέρει σημαντικότατα στη συνολική ανάπτυξη του πρωτογενούς μας τομέα», ανέφερε.

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σπήλιος Λιβανός σημείωσε από την πλευρά του ότι οι βασικοί στρατηγικοί στόχοι του υπουργείου είναι «η στήριξη του έλληνα παραγωγού -πρωτίστως- και η ανάδειξη των ποιοτικών προϊόντων του τόπου μας, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας, της καθετοποιημένης αγροτικής παραγωγής, και η ολοκληρωμένη ανάπτυξη του αγροτικού χώρου μέσω ορθολογικής χρήσης των φυσικών πόρων και του σεβασμού στο περιβάλλον».

Όπως είπε, για την επίτευξη αυτών των στόχων απαιτείται μετασχηματισμός της ελληνικής πρωτογενούς παραγωγής, μεταποίησης και εμπορίας. Για να υλοποιήθεί αυτός ο μετασχηματισμός, το υπουργείο θα επικεντρωθεί – σύμφωνα με τον κ. Λιβανό – σε πέντε στρατηγικές κατευθύνσεις πολιτικής:

  • Στην επανατοποθέτηση του ρόλου και δράσης του ΥΠΑΑΤ και της πρωτογενούς παραγωγής στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.
  • Στην ενίσχυση της εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης στον κλάδο.
  • Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την αύξηση των εξαγωγών.
  • Σε μια ολιστική στρατηγική για τους φυσικούς πόρους.
  • Στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ, στη δημιουργία δηλαδή ενός ισχυρού brand για τα ελληνικά προϊόντα, που θα συνεισφέρει στο συνολικό rebranding της χώρας που επιχειρεί η κυβέρνηση».

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News