Απόψεις Τετάρτη 20/10/2021, 00:02
ΑΠΟΨΕΙΣ

Διαβάζοντας τα νούμερα

φωτ. Shutterstock

Σε 26 από τις 28 χώρες για τις οποίες ο ΟΟΣΑ έχει δεδομένα, οι απόφοιτοι των κλάδων του STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics), της θετικής κατεύθυνσης που λέμε στα καθ’ ημάς, εμφανίζουν υψηλότερα ποσοστά εργαζομένων από τους αποφοίτους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης συνολικά. Η χώρα μας είναι τέταρτη μεταξύ των 28 ως προς το ύψος της διαφοράς αυτής.

diavazontas-ta-noymera0

Είναι λοιπόν σχεδόν βέβαιο ότι οι απόφοιτοι της θετικής κατεύθυνσης έχουν καλύτερες προοπτικές στην αγορά εργασίας. Επίσης, το βραβείο Νόμπελ για τα οικονομικά φέτος δόθηκε σε ερευνητές για τη χρήση πραγματικών στατιστικών δεδομένων στην οικονομική ανάλυση. Σύμφωνα, δε, με άρθρο του moneyreview της προηγούμενης εβδομάδας, το επάγγελμα του στατιστικού αναμένεται να εμφανίσει τη μεγαλύτερη αύξηση ζήτησης την επόμενη δεκαετία. Όμως αυτή είναι μία πορεία που ξεκινάει από το σχολείο, και η αρχή είναι… δύσκολη. Προσπαθώντας να κινήσει το ενδιαφέρον, η ΕΛΣΤΑΤ εκκινεί αυτή την εβδομάδα τον πέμπτο πανελλήνιο διαγωνισμό στη στατιστική.

Ο διαγωνισμός, που διεξάγεται σε δύο επίπεδα (γυμνασίων και λυκείων) είναι ανοιχτός σε ομάδες μαθητών από όλη τη χώρα και περιλαμβάνει δύο στάδια σε εθνικό επίπεδο ενώ οι δύο καλύτερες ομάδες σε κάθε επίπεδο θα διαγωνιστούν και στον αντίστοιχο ευρωπαϊκό διαγωνισμό. Στο πρώτο στάδιο, που αποτελείται από τεστ πολλαπλών επιλογών, οι μαθητές θα κληθούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις βασικών στατιστικών γνώσεων, ερωτήσεις για τη χρήση των πηγών των επίσημων στατιστικών δεδομένων και για τη χρήση infographics. Το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει πραγματική ανάλυση ενός συνόλου δεδομένων που θα δοθεί από την ΕΛΣΤΑΤ και αξιολογείτε από σχετική επιτροπή αξιολόγησης.

Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των ομάδων που μπορούν να συμμετάσχουν από κάθε σχολική μονάδα. Οι ομάδες μπορούν να εγγράφονται στο διαγωνισμό μέχρι και τις 23/1/2022, τελευταία μέρα πριν την έναρξη του πρώτου σταδίου. Αναλυτικά οι κανόνες του διαγωνισμού – και ο σύνδεσμος για την εγγραφή είναι εδώ.

Reading out the figures in a shrill, rapid voice, he proved to them in detail that they had more oats, more hay, more turnips than they had had in Jones’s day, that they worked shorter hours, that their drinking water was of better quality, that they lived longer, that a larger proportion of their young ones survived infancy, and that they had more straw in their stalls and suffered less from fleas.

Διαβάζοντας τα νούμερα με μια τσιριχτή, γρήγορη φωνή, τους απέδειξε λεπτομερώς ότι είχαν περισσότερη βρώμη, περισσότερο σανό, περισσότερα γογγύλια από ό, τι είχαν την εποχή του Τζόουνς, ότι εργάζονταν λιγότερες ώρες, ότι το πόσιμο νερό τους ήταν καλύτερης ποιότητας, ότι ζούσαν περισσότερο, ότι είχαν μικρότερη βρεφική θνησιμότητα και ότι είχαν περισσότερο άχυρο και υπέφεραν λιγότερο από ψύλλους.

Animal Farm, George Orwell, 1945

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News