ΑΠΟΨΕΙΣ

Θα τελειώσει με κλάματα; 

Στις επενδυτικές εντολές «αγόρασε» και  «πούλησε» έχει προστεθεί εδώ και λίγο καιρό μία τρίτη- πολύ πιο ισχυρή. «Τιτίβισε». Γνωρίζαμε ότι το Twitter έχει εξελιχθεί σε μέσο διαφήμισης, ενημέρωσης, διπλωματίας ή πολιτικής προπαγάνδας, αλλά δύσκολα θα το φανταζόμασταν ως επενδυτικό «όπλο».

Βεβαίως σημασία έχει το ποιος «τιτιβίζει» και πόσους ακολούθους έχει. Όταν έχουμε να κάνουμε με τον δεύτερο πλουσιότερο άνθρωπο του πλανήτη, έναν οραματιστή όσο και εκκεντρικό επιχειρηματία που γοητεύει όχι μόνο τη Wall Street και τις ελίτ, αλλά εκατομμύρια ανθρώπους με το όνειρό του να μας προσφέρει μία άλλη ζωή στον Άρη, τότε τα πράγματα είναι σοβαρά. Κάθε tweet του Elon Musk ισοδυναμεί με μία σφαίρα που απογειώνει ή καταποντίζει την τιμή του Bitcoin, του Dogecoin και πάσης φύσεως παραδοσιακών και εναλλακτικών επενδύσεων.  Και που μαζί συμπαρασύρει προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση την περιουσία του, αλλά και εκείνη εκατοντάδων χιλιάδων μικροεπενδυτών.

Δεν είναι ο μόνος. Λιγότερο γνωστός σε εμάς, αλλά μεγάλος αστέρας τόσο στους κόλπους της Wall Street όσο και στον κόσμο των μικροεπενδυτών που καθορίζουν τη στρατηγική τους μέσω των social media είναι ο Chamath Palihapitiya, ο οποίος όπως διαβάζουμε στη Wall Street Journal είναι ένας από τους ανθρώπους που κρύβονται πίσω από την απογείωση των SPACS. Oι ερασιτέχνες επενδυτές κρέμονται από την κάθε λέξη του  ιδρυτή της Social Capital Holdings Inc., εκλαμβάνουν ως παρότρυνση ή συμβουλή την κάθε του ανάρτηση. Έχει 1,4 εκατομμύρια ακολούθους στους Twitters έτοιμους να κάνουν retweet το κάθε του μήνυμα, που έτσι φτάνει σε πολλά περισσότερα μάτια.

Όλοι αυτοί οι νέοι star των social media αρνούνται κατηγορηματικά ότι παρακινούν έμπειρους ή άπειρους επενδυτές σε κινήσεις που μπορεί και να τους κοστίσουν ακριβά. Κάτι τέτοιο εξάλλου θα μπορούσε να εκληφθεί και ως χειραγώγηση- και αυτό είναι κάτι που αυτό το διάστημα απασχολεί έντονα το Κογκρέσο και η SEC. Εκείνοι απλά εκφράζουν τη γνώμη τους ή και απλά κάνουν πλάκα, όπως όλοι μας. Μόνο που δεν είναι σαν όλους τους άλλους ως προς τον αντίκτυπο που έχουν. Και μπορεί τελικά ο Dr. Dooom (κατά κόσμον Νουριέλ Ρουμπινί) να βγει για δεύτερη φορά μετά το 2008 αληθινός: Όλη αυτή η φρενίτιδα των αγορών– που γιγαντώνεται μέσα από τα social media- να τελειώσει με κλάματα.  

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News