The New York Times Δευτέρα 17/10/2022, 07:13 LAWRENCE ULRICH
THE NEW YORK TIMES

Δεν μπορούν να γίνουν όλα τα αυτοκίνητα Tesla – Αλλά μπορούν να γίνουν κάτι άλλο

Δεν μπορούν να γίνουν όλα τα αυτοκίνητα Tesla – Αλλά μπορούν να γίνουν κάτι άλλο

Φανταστείτε να οδηγείτε σε έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο, όπου συναντάτε κίνηση χιλιομέτρων. Τώρα, φανταστείτε ότι δεν πατάτε φρένο ούτε και αγγίζετε το τιμόνι, αλλά αντ’ αυτού αφήνετε το αυτοκίνητο να το αντιμετωπίσει. Για την επόμενη ώρα κίνησης, το σύστημά του οδηγεί: αναμένοντας την επιβράδυνση, την επιτάχυνση, πατώντας φρένο και στρέφοντας το τιμόνι, ενώ όταν χαλαρώνει η κίνηση, ανακτά την επιλεγμένη ταχύτητα και κάνει αλλαγές λωρίδας. Το σύστημα ελέγχει τα τυφλά σημεία και βγάζει φλας στους ελιγμούς.

Ωστόσο, αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι εντελώς αυτόνομο. Η κάμερα με τις υπέρυθρες ελέγχει τα μάτια και τη θέση του κεφαλιού. Μπορείτε να κοιτάξετε έναν επιβάτη ή την οθόνη πλοήγησης – αλλά εάν κοιτάξετε για περισσότερο από λίγα δευτερόλεπτα, τα Led του τιμονιού γίνονται μπλε, τραβώντας ξανά την προσοχή σας στον δρόμο. Εάν τα αγνοήσετε γίνονται κόκκινα, το σύστημα αποσύρεται και επιστρέφει στον έλεγχο με τα χέρια.

Όσο η Tesla βρίσκεται εν μέσω ερευνών και αγωγών στις ΗΠΑ σχετικά με τα δυστυχήματα που εμπλέκουν το σύστημα αυτόματου πιλότου, διαβρώνοντας την εμπιστοσύνη στα ρομποτικά αυτοκίνητα, θα μπορούσε μία απλούστερη προσέγγιση, όπως αυτή που περιγράφηκε – υπό το όνομα «μερική αυτονομία» ή συστήματα «υποβοήθησης οδήγησης» – να είναι ένα πιο ρεαλιστικό μέλλον στην αυτόνομη οδήγηση;

Αυτού του είδος το σύστημα είναι απαραίτητο χαρακτηριστικό για συγκέντρωση υψηλής βαθμολογίας στις επερχόμενες αξιολογήσεις του Ασφαλιστικού Ινστιτούτου για Ασφάλεια στους Αυτοκινητοδρόμους σχετικά με την τεχνολογία μερικής αυτονομίας. Οι υψηλές βαθμολογίες από την αμερικανική ΜΚΟ θεωρούνται εξαιρετικά σημαντικές. Και παρότι η General Motors έχει ηγετική θέση στον κλάδο με το σύστημα Super Cruise, η Ford, η BMW και η Mercedes-Benz κάνουν αντίστοιχα εγχειρήματα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν εγκαταλείψει το όνειρο των πλήρως αυτόνομων αυτοκινήτων. Παράλληλα με την Tesla, το Cruise της G.M., η Waymo της Alphabet και η Argo AI συνεχίζουν να αναπτύσσουν και να εξετάζουν τα ρομποταξί. Ωστόσο, όσο παραπαίει η τεχνολογία αυτονομίας, τόσο φθείρεται και η εμπιστοσύνη σε αυτή.

«Τα συστήματα λειτουργούν εξαιρετικά, μέχρι που δεν λειτουργούν», δήλωσε ο Bryant Walker Smith, επίκουρος καθηγητής δικαίου και μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας, ο οποίος είναι και σύμβουλος της αμερικανικής κυβέρνησης. «Δεν έχουμε πλήρη αίσθηση του καλύτερου συνδυασμού, ώστε να καλύψουμε όλα όσα κάνει ένας οδηγός».

Ο David Harkey, πρόεδρος του ασφαλιστικού ινστιτούτου δήλωσε ότι το «ταρακούνημα» της βιομηχανίας κρύβει την πραγματική πρόοδο. Το αυτόματο φρένο σε έκτακτες ανάγκες έχει πλέον καθιερωθεί σε κάθε νέο αυτοκίνητο στις ΗΠΑ, χάρη στην συνεργασία μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών, του ασφαλιστικού ινστιτούτου και της ρυθμιστικής αρχής οδικής ασφάλειας των ΗΠΑ το 2016. Ο ίδιος δήλωσε ότι έχει μειώσει τις αναφορές συγκρούσεων (συγκεκριμένα όταν προσκρούει το πίσω αυτοκίνητο στο μπροστινό) κατά 50%.

Ωστόσο, η General Motors και άλλες εταιρείες άρχισαν να υποβαθμίζουν τα οφέλη της ασφάλειας και να προβάλλουν την μείωση της δουλειάς που έχουν να κάνουν οι οδηγοί.

«Οι ιδιοκτήτες αισθάνονται πιο ανανεωμένοι, αισθάνονται πιο χαλαροί, αλλά κρατούν την προσοχή τους», δήλωσε ο Mario Maiorana, επικεφαλής μηχανολόγος στην Super Cruise.

Οι μηχανικοί της G.M. δηλώνουν ότι η ασφάλεια καθοδήγησε κάθε απόφαση. Το επόμενο τεστ είναι το Ultra Cruise, το οποίο η G.M. σκοπεύει να λανσάρει στα τέλη του 2023 στο Cadillac Celestiq, ένα σεντάν αξίας τουλάχιστον 100.000 δολαρίων.

Το σύστημα είναι σχεδιασμένο, έτσι ώστε να φέρει hands-free οδήγηση σε σχεδόν κάθε ασφαλτοστρωμένο δρόμο στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Η G.M. λέει ότι θα σταματά και θα ξεκινά στα φανάρια, θα ακολουθεί την προκαθορισμένη πορεία πλοήγησης, θα αποφεύγει αντικείμενα που βρίσκονται κοντά, όπως αυτοκίνητα και πεζούς, και θα παρκάρει μόνο του στα πάρκινγκ.

Παρά τα μεγάλα ατυχήματα, ο καθηγητής Smith πιστεύει ότι η υπερβολική προσήλωση στα εμπόδια των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης αποπροσανατολίζει από την πραγματική κρίση: Σχεδόν 43.000 Αμερικάνοι πέθαναν πέρυσι σε ατυχήματα, τα οποία σκοτώνουν περίπου 1,3 εκατ. άτομα παγκοσμίως κάθε χρόνο.

«Τουλάχιστον 100 άτομα θα πεθάνουν στους δρόμους των ΗΠΑ σήμερα και δεν θα ακούσουμε για αυτούς», δήλωσε ο καθηγητής Smith. «Κατά πάσα πιθανότητα κανείς δεν θα σκοτωθεί με ένα σύστημα υποβοήθησης οδήγησης».

Copyright:
2022 The New York Times

Διαβάστε επίσης:

Ένα αεροδυναμικό σαλόνι σε ρόδες: Πώς θα είναι το επόμενό σας αυτοκίνητο

Όριο στην γερμανική autobahn: Θα φέρει η ενεργειακή κρίση το αδιανόητο;

Όταν απαγορεύεται να πουλήσεις το ίδιο σου το αυτοκίνητο: Οι 5 απίστευτοι κανόνες της Ferrari

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News