The New York Times Τρίτη 5/07/2022, 06:55
THE NEW YORK TIMES

Ο διαμεσολαβητής που φέρνει τα φρέσκα τρόφιμα στο τραπέζι μας

Ο διαμεσολαβητής που φέρνει τα φρέσκα τρόφιμα στο τραπέζι μας

Τα τελευταία δύο περίπου χρόνια λαμβάνουμε συνεχείς υπενθυμίσεις ότι οι σχέσεις που συνθέτουν την παγκόσμια οικονομία μπορεί να είναι αδύναμες. Τον Μάρτιο του 2021, δυνατοί άνεμοι έσπρωξαν ένα φορτηγό πλοίο, το οποίο έκλεισε τη διώρυγα του Σουέζ, αποκλείοντας το 12% του εμπορίου για μία σχεδόν εβδομάδα. Αυτό τον Φεβρουάριο, οι κυρώσεις μετά την εισβολή στην Ουκρανία διέκοψαν πολλές παραδόσεις φρέσκων προϊόντων στη Ρωσία.

Και στις δύο περιπτώσεις, οι πελάτες μίας κορεάτικης start up, ονόματι Tridge, μπόρεσαν γρήγορα να βρουν εναλλακτικούς αγοραστές για τα ευπαθή προϊόντα, μερικές φορές ενόσω βρίσκονταν ήδη καθ’ οδόν διά θαλάσσης.

Κατά παράδοση, ο κλάδος των φρέσκων προϊόντων λειτουργεί διμερώς μεταξύ αγοραστών και πωλητών. Ένας πάροχος μπορεί να πουλήσει σε μία γκάμα αγοραστών και ένας αγοραστής μπορεί να αγοράσει από μία γκάμα παρόχων. Ωστόσο, το διεθνές εμπόριο φρούτων και λαχανικών στην πραγματικότητα δεν δικτυώθηκε ποτέ. Ο Hoshik Shin, ο οποίος παλαιότερα ήταν επικεφαλής ενός private equity fund στο Korea Investment Corporation, το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Κορέας αξίας 200 δισ. δολαρίων, σχηματίζει ένα τέτοιο δίκτυο με την Tridge.

Η εταιρεία του, η οποία μέχρι στιγμής έχει παρουσία σε σχεδόν 100 χώρες, συνεργάζεται άμεσα με αγρότες και σούπερ μάρκετ, συχνά αγοράζοντας από τους πρώτους και πουλώντας στους δεύτερους, ώστε να καταργήσει την έλλειψη διαφάνειας και εμπιστοσύνης, η οποία χαρακτηρίζει το παγκόσμιο εμπόριο φρέσκων τροφίμων.

Και όταν κάτι εμποδίζει αυτό το εμπόριο, η Tridge μπορεί γρήγορα να βρει νέους αγοραστές σε άλλες χώρες προτού τα τρόφιμα χαλάσουν – λίγο πολύ όπως το Ίντερνετ ανακατευθύνει την κίνηση, όταν ένας server σε ένα δίκτυο καταρρέει.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Tridge – μία λέξη σύνθετη από την συναλλαγή (transaction) και bridge (γέφυρα) – δουλεύει με μικρά περιθώρια κέρδους, αρκετά χαμηλά ώστε να μην παρεμβαίνει στην ροή του εμπορίου. Καταγράφει την τιμή, την ποιότητα και τον όγκο κάθε προϊόντος που διαχειρίζεται και πουλά αυτά τα στοιχεία και στους πωλητές και στους αγοραστές, αντισταθμίζοντας άλλα κόστη. Η φιλοδοξία του κ. Shin είναι να συγκεντρώσει αυτά τα στοιχεία σε μία τεράστια εικόνα των φρέσκων προϊόντων στον πλανήτη σε πραγματικό χρόνο.

Η συνέντευξη συμπυκνώθηκε και έχει περάσει από επεξεργασία.

Μπορείτε να μας πείτε τι προσπαθείτε να κάνετε με την Tridge;

Το όραμά μας είναι να δημιουργήσουμε ένα πλήρως θεμελιωμένο σύστημα διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας για την παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων και καλλιεργειών. Η Tridge παίζει το ρόλο ενός πολύ διαφανούς διαμεσολαβητή, τον οποίο εμπιστεύονται και οι δύο πλευρές.

Γιατί είναι πιο αξιόπιστη σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους;

Οι αγρότες μπορούν να μεταβούν σε καλύτερα συστήματα βαθμολόγησης και προϊόντων προστιθέμενης αξίας και να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Οι χρήστες μπορούν να κάνουν την έρευνα αγοράς που χρειάζονται. Εάν υπάρχουν προϊόντα που θέλουν να αποκτήσουν, μπορούν να ελέγξουν τις τιμές και την διαθεσιμότητα από όλες τις γεωγραφικές περιοχές και μπορούν εύκολα να κάνουν μία παραγγελία. Οι πάροχοι μπορούν να διαφοροποιήσουν τις διόδους πωλήσεων και οι αγοραστές μπορούν να διασφαλίσουν πιο σταθερές εφοδιαστικές αλυσίδες. Μπορούν εύκολα να αλλάξουν από χώρα σε χώρα ή από περιοχή σε περιοχή.

Όλα, από την έρευνα μέχρι την παράδοση των φυσικών προϊόντων, μπορούν να πραγματοποιηθούν σε ένα μέρος.

Μπορείτε να εξηγήσετε τον ρόλο του market intelligence;

Συνθέτουμε τα στοιχεία και τα στοιχεία γίνονται πληροφορίες (intelligence) και το intelligence τραβάει τους χρήστες και πολλοί από αυτούς μετατρέπονται σε πιστούς χρήστες, γίνονται οι αγοραστές, οι πωλητές μας. Αρχίζουν να πραγματοποιούν συναλλαγές με εμάς και αυτές οι συναλλαγές δημιουργούν περισσότερα στοιχεία και τροφοδοτούν το data intelligence. Επομένως, υπάρχει ένας ατέρμονος κύκλος, ο οποίος ουσιαστικά γίνεται ισχυρότερος όσο περνά ο καιρός.

Οι πάροχοί μας, όταν συναλλάσσονται με την Tridge, μπορούν να διαπραγματευτούν με πολλούς αγοραστές ταυτόχρονα χωρίς να στέλνουν πωλητές σε διάφορες χώρες. Και αυτή η αυξημένη ζήτηση μας δίνει μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ.

Copyright:
2022 The New York Times

Διαβάστε επίσης:

Το μεγαλύτερο πρόβλημα των Γερμανών με την μπύρα; Τα μπουκάλια

Γιατί στη Σιγκαπούρη πίνουν μπύρα από νερό τουαλέτας

Ελιγμοί γύρω από τις κυρώσεις: Η ζωή συνεχίζεται κανονικά στη Ρωσία

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News