The New York Times Δευτέρα 30/05/2022, 07:13
THE NEW YORK TIMES

Τι έχουν τώρα να πουν οι σταρ που διαφήμιζαν cryptos;

Τι έχουν τώρα να πουν οι σταρ που διαφήμιζαν cryptos;

Σε πρόσφατη διαφήμιση της crypto.com, μίας ψηφιακής πλατφόρμας ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων, με τίτλο «Το θάρρος είναι μία Διαδικασία», ο σταρ του μπάσκετ, Joel Embiid απεικονίζεται να περπατά στους δρόμους της Φιλαδέλφιας, ενώ ο πρώην προπονητής του Bill Self αφηγείται.

«Ακόμη και όταν η πορεία μας δεν έβγαζε νόημα σε κανέναν άλλον, συνεχίζαμε», διηγείται ο κ. Self στη διαφήμιση. «Συνεχίζουμε, μέχρι η πορεία μας να γίνει αυτή που θα εύχονταν να είχαν πάρει».

Αυτό που λείπει από τη διαφήμιση είναι το εξής: Η αγορά κρυπτονομισμάτων βρίσκεται υπό κατάρρευση. Επενδυτές προσέξτε.

Ο ενθουσιασμός ορισμένων διασήμων για τα κρυπτονομίσματα έφτασε στο αποκορύφωμα πέρυσι. Παρουσίαζαν το ψηφιακό νόμισμα ως έναν κόσμο με την δική του σύγχρονη κουλτούρα και φιλοσοφία, όπου όλοι μπορούσαν να συμπεριληφθούν και θα είχαν την ευκαιρία να βγάλουν πολλά χρήματα.

Ωστόσο, αφότου οι επενδυτές είδαν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια να εξαφανίζονται στο πρόσφατο sell-off, όσοι προώθησαν τα κρυπτονομίσματα δέχονται οξεία κριτική, ότι ώθησαν τους ευάλωτους φαν να επενδύσουν σε κρυπτονομίσματα, χωρίς να τονίσουν τα ρίσκα, ότι δηλαδή η αγορά κρυπτονομισμάτων παρουσιάζει διακυμάνσεις και είναι γεμάτη από απάτες.

«Αυτά είναι πραγματικά χρήματα που ο κόσμος επενδύει», δήλωσε ο Giovanni Compiani, επίκουρος Καθηγητής marketing στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο. «Αυτοί που το προωθούν θα μπορούσαν να είναι πιο ξεκάθαροι για τους πιθανούς κινδύνους».

Μέχρι στιγμής, οι διάσημοι που προώθησαν τα κρυπτονομίσματα δεν έχουν σχολιάσει ως επί το πλείστον εάν άλλαξαν γνώμη για τις διαφημίσεις.

Το Crypto.com αρνήθηκε εκ μέρους του κ. Embiid να συζητήσει για την συνεργασία τους. Ο Matt Damon, ο οποίος σε διαφήμιση της Crypto.com πέρυσι συνέκρινε την επέλαση του ψηφιακού χρήματος με την ανάπτυξη του κλάδου της αεροπλοΐας και της αεροδιαστημικής, δεν δέχθηκε να σχολιάσει τις εξελίξεις. Ο θρύλος του μπάσκετ LeBron James, ο οποίος ήταν σε διαφήμιση της εταιρείας για το φετινό Super Bowl, επίσης αρνήθηκε να κάνει σχόλιο.

Όπως επίσης και η ηθοποιός Reese Witherspoon, η οποία δήλωσε τον περασμένο Δεκέμβριο ότι «τα κρυπτονομίσματα ήρθαν για να μείνουν», αλλά και η Gwyneth Paltrow, η οποία έδωσε άδεια χρήσης του ονόματός της για δώρα σε bitcoin πέρυσι.

Τι έχουν τώρα να πουν οι σταρ που διαφήμιζαν cryptos;-1

φωτ. Jordan Strauss/Invision/AP

Σε διαφημιστικό του Super Bowl για την πλατφόρμα ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων FTX, ο κωμικός Larry David δυσφήμισε εφευρέσεις, όπως ο τροχός και η λάμπα, προτού απορρίψει τα κρυπτονομίσματα. Το μήνυμα της διαφήμισης ήταν: «Μην κάνετε σαν τον Larry». Ο Jeff Schaffer, ο σκηνοθέτης αυτού του διαφημιστικού, δήλωσε ότι ο ίδιος και ο κ. David δεν έχουν κάτι να σχολιάσουν επί της κατάρρευσης της αγοράς.

«Δυστυχώς δεν πιστεύω ότι θα είχαμε κάτι να προσθέσουμε, καθώς δεν έχουμε ιδέα πώς λειτουργούν τα κρυπτονομίσματα (παρότι μας εξήγησαν επανειλημμένως), δεν έχουμε στην κατοχή μας και δεν παρακολουθούμε την αγορά», δήλωσε. «Εμείς απλώς είχαμε στόχο να κάνουμε ένα αστείο διαφημιστικό».

Η Beth Egan, επίκουρη Καθηγήτρια Διαφήμισης στο Syracuse University στην πολιτεία της Νέας Υόρκης δήλωσε ότι αυτές οι παροτρύνσεις είναι ριψοκίνδυνες για τους διασήμους. Εάν η διολίσθηση της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων συνεχίσει, μπορεί να έχει επίπτωση στην φήμη τους.

«Εάν ήμουν ο Matt Damon ή η Reese Witherspoon, δεν θα ήμουν και τόσο διατεθειμένη να αναλάβω έναν τέτοιου είδους πρότζεκτ», σημείωσε.

Copyright:
2022 The New York Times

Διαβάστε επίσης:

Οι συμβουλές για cryptos από Kim Kardashian και Floyd Mayweather που τους οδήγησαν στα δικαστήρια

Το κρυπτονόμισμα που έβαλε την Κιμ Καρντάσιαν στο στόχαστρο των βρετανικών αρχών

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News