The New York Times Παρασκευή 10/09/2021, 14:41 TACEY RYCHTER
THE NEW YORK TIMES

Οι αεροσυνοδοί έχουν γίνει «σάκοι του μποξ» για τους επιβάτες

φωτ. Μichelle Litvin/The New York Times

Καθώς οι επιβάτες πτήσης της Spirit Airlines άρχιζαν να αγανακτούν περιμένοντας στο αεροδρόμιο San Juan στο Πουέρτο Ρίκο κατά τη διάρκεια μίας χαοτικής βραδιάς συναπτών ακυρώσεων την 1η Αυγούστου, χτυπώντας στην πόρτα της πύλης και φωνάζοντας στο προσωπικό, οι αστυνομικοί περικύκλωσαν το πλήρωμα της καμπίνας για να τους κρύψους.

Μία αεροσυνοδός θυμάται να την μεταφέρουν τρέχοντας σε μία φυσούνα, πίσω από μία μεταλλική πόρτα και έπειτα σε ένα γραφείο δίπλα στον αεροδιάδρομο. Εκεί, περίπου 35 υπάλληλοι ακολουθούσαν οδηγίες από έναν προϊστάμενο να βγάλουν τις στολές τους για την ασφάλειά τους.

«Φοβόμασταν», δήλωσε η αεροσυνοδός, υπό τον όρο της ανωνυμίας λόγω της πολιτικής της αεροπορικής. «Έχω δει περίεργα πράγματα, αλλά αυτό είναι το νούμερο ένα».

Οι Αμερικανοί επιβάτες αεροπλάνων έχουν αντιμετωπίσει έναν πρωτοφανή αριθμό αναστατώσεων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού εξαιτίας των ελλείψεων προσωπικού, του καιρού και των τεχνικών προβλημάτων. Οι αεροσυνοδοί λένε ότι δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στα παρατεταμένα λειτουργικά ζητήματα και στην επιθετική συμπεριφορά των επιβατών. Σχεδόν 4.000 περιστατικά απείθαρχων επιβατών σημειώθηκαν το 2021, ένα νούμερο το οποίο περιέγραψε η Ομοσπονδιακή Αρχή Αεροπλοΐας ως «μία ραγδαία και αξιοσημείωτη αύξηση».

Τα περισσότερα από αυτά τα περιστατικά σχετίζονται με τις αεροσυνοδούς που επιβάλλουν τη σωστή χρήση μάσκας στην καμπίνα σε επιβάτες, οι οποίοι είναι από αδιάφοροι έως επιθετικοί και λεκτικά βίαιοι. Κουνημένα βίντεο καυγάδων και προσβολών είναι πλέον συνήθη στα κοινωνικά δίκτυα.

«Αυτό που πραγματικά πονάει είναι ότι οι άνθρωποι δεν σε κοιτάνε καν στα μάτια », δήλωσε μία αεροσυνοδός υπό τον όρο της ανωνυμίας. «Δεν νιώθω καν σαν άνθρωπος πια».

Σε συνεντεύξεις, περισσότερες από 12 αεροσυνοδοί από μεγάλες και μικρές αεροπορικές δηλώνονυν ότι πιέζονται σε δύο μέτωπα – από επιβάτες και τις αεροπορικές. Περιγράφουν ότι δουλεύουν βάρδιες μεγαλύτερες των 14 ωρών, έχουν έως τέσσερις ή πέντε πτήσεις τη μέρα, δεν έχουν αρκετό χρόνον να κοιμηθούν και τους αποθαρρύνουν να πάρουν άδειες εάν αισθάνονται αδιαθεσία.

«Δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό», δήλωσε η Nas Lewis, αεροσυνοδός και ιδρυτής της th|AIR|apy, μίας ιστοσελίδας και ομάδας στο Facebook που προβάλλει την ψυχική υγεία των αεροσυνοδών. Δήλωσε ότι η κατάσταση δημιουργεί άγχος για τις αεροσυνοδούς «διότι δεν ξέρουμε τί θα αντιμετωπίσουμε κάθε μέρα».

Εκπρόσωπος της Airlines For America, ενός ομίλου αεροπορικών, δήλωσε προς τα μέλη της ότι «αναγνωρίζει τη σημασία της προτεραιότητας στην ασφάλεια και την ψυχική υγεία όλων των εργαζομένων της».

Ωστόσο, πολλοί αεροσυνοδοί δηλώνονυ ότι νιώθουν εξαντλημένοι και φοβισμένοι. Η Sara Nelson, πρόεδρος της  Ένωσης Association of Flight Attendants, η οποία εκπροσωπεί σχεδόν 50.000 αεροσυνοδού, δήλωσε ότι η διαφορά στην ανταπόκριση των επιβατών κατά την πανδημία σε σχέση με την 11η Σεπτεμβρίου είναι ότι οι τρομοκρατικές επιθέσεις ήταν συνεχείς.

Είκοσι χρόνια πριν, «κάθε άτομο που ερχόταν στο αεροσκάφος μας ήταν σίγουρα με το μέρος μας», δήλωσε. Αλλά τώρα, οι αεροσυνοδοί έχουν γίνει «οι σάκοι του μποξ για το κοινό».

Copyright:
2021 The New York Times

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News