Σαν Σήμερα Δευτέρα 1/03/2021, 09:32
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Ο μηχανικός που έδωσε εμπρόσθια κίνηση στην αυτοκινητοβιομηχανία

Ο μηχανικός που έδωσε εμπρόσθια κίνηση στην αυτοκινητοβιομηχανία

1η Μαρτίου

1933: Ο Andre Citroen προσλαμβάνει τον Andre Lefebvre. Μέσα σε ένα έτος ο νεαρός μηχανικός είχε σχεδιάσει, τελειοποιήσει και κατασκευάσει το πρώτο αυτοκίνητο με κίνηση εμπρόσθιου τροχού, του συστήματος ελέγχου που σήμερα είναι κυρίαρχο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το Citroën Traction Avant, όπως ονομάστηκε το μοντέλο, ήταν άκρως πρωτοποριακό για την εποχή του. Είχε: 

Αμάξωμα μονοκόκ, δηλαδή ενιαίο δομικό σύνολο, με το εξωτερικό περίβλημα να συγκρατεί την υπόλοιπη κατασκευή. Αντιθέτως, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα της τότε εποχής βασίζονταν σε ένα ξεχωριστό δάπεδο, σχήματος σκάλας, πάνω στο οποίο χτιζόταν το αμάξωμα, μια διάταξη γνωστή ως «αμάξωμα τύπου σκάλας» ή κοινώς «χτιστό».

Εμπρόσθια ανεξάρτητη ανάρτηση. Οι μπροστινοί τροχοί συνδέονταν με εντελώς ανεξάρτητη από το αμάξωμα διάταξη, χρησιμοποιώντας στρεπτικές ράβδους και ψαλίδια, όταν τα περισσότερα μοντέλα της εποχής χρησιμοποιούσαν άκαμπτους άξονες και φύλλα σούστας.

Κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς. Εισήγαγε έτσι για πρώτη φορά στην ιστορία της Citroën τη διάταξη κινητήρα / μετάδοσης κίνησης «όλα εμπρός», η οποία έχει επικρατήσει στην πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων. Μολονότι δεν ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως με μπροστινή κίνηση, ωστόσο υπήρξε το πρώτο στην ιστορία της αυτοκίνησης που συνδύασε μετάδοση κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς, με αυτοφερόμενο ατσάλινο αμάξωμα.

Υδραυλικά φρένα και στους 4 τροχούς, με σύστημα Lockheed, όταν τα άλλα αυτοκίνητα της τότε εποχής είχαν μόνο εμπρός υδραυλικά φρένα και τα πίσω ήταν με μηχανική σύνδεση, με το παραδοσιακό σύστημα καλωδίου.

1947: Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αρχίζει τη λειτουργία του. 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News